Dag allemaal. Mijn zoontje is geboren met een enorm scrotum. Werd mij verteld dat dit normaal was en wel weg zou trekken, want is vocht. Z'n scrotum is wel redelijk geslonken en soepel, maar aan de , voor hem, rechterkant zit een extra bolletje. Ik heb de huisarts 4 weken terug al laten kijken en de wijkverpleegkundige toen zij hier thuis was, volgens hen is t echt vocht. Echter voel je nu echt duidelijk dus een losse bobbel. Op de CB vrijdag een doorverwijzing gekregen voor een echo, maar t lukte allemaal niet met de computer dus ze zou t opsturen. Net gebeld want nog niet in huis, maar druk dus word terug gebeld. Echter, vanmorgen was ik ivm t vele huilen en onrust bij m'n zoontje bij de osteopaat. Hij vond weinig vijzondbij maar vond t scrotum-verhaal wel vreemd. Zonder mij bang te willen maken gaf hij aan dat t passend is bij een liesbreuk, zeker icm een zeer gevoelige buik en veel krampen . Het kan dus uitzakken naar de balzak, IPV dat t in de Lies zichtbaar is... Aldus de osteopaat. Ik vraag me af of iemand dit herkend? Ergens word ik er nu nerveus van, want als dit de oorzaak is wil ik t zsm weten en laten behandelen, ik heb een ongelukkige baby. Maar zonder doorverwijzing kan ik niks! De huisarts weer bellen lijkt me ook wat nutteloos.....
pfff spannend! Hopelijk goed nieuws, maar dan weer de zoektocht met achterhalen wat de kleine man dan toch zo dwars zit. Hebben ons met onze dochter ook rotgezocht. Hier was t de hoeveelheid lactose in combinatie met verborgen reflux, die is toen op frisolac (is geen dieetvoeding) helemaal opgeknapt. Ze kon gewoon niet tegen nurilon. Huilde 15-21 uur op een dag en gilde t werkelijk uit.
Mijn oudste zoon heeft een liesbreuk gehad, naar de balzak toe. Bij hem was het echt een beknelde liesbreuk, er zaten 3 lussen darmen in zijn balzak. Als je zoontje extreem gaat spugen en niet meer wil drinken kan je langs je ha of hap. Dat gebeurde bij onze zoon en die is uiteindelijk snel geopereerd. Zolang de darmen niet beklemd raken is het niet nodig om met spoed in te grijpen en is woensdag al snel. Darmkrampjes kunnen vele oorzaken hebben. Te snel drinken, te veel drinken, te veel lucht, verkeerde voeding en/of rijping van de darmen.
Ja, zeker spannend. Ben erg benieuwd. Ik heb een ongelukkige baby en t voelt al weken of er iets niet klopt. Dus ergens hoop ik dat ze iets zien op de echo . Maar een liesvreuk is natuurlijk helemaal niet fijn.... We wachten t af
Gelukkig! Kan die van je lijstje als potentiele ellendeling. Al wat wijzer geworden in de verdere zoektocht?
Koemelk reageert hij duidelijk op. Per ongeluk een broodje gegeten waar melk inzat, gelijk weer mis... Verder denk ik relux maar t wissels zo. Soms duidelijk zuur ruiken, hoor je m klokken en slikken etc. Maar soms ook helemaal niet...
Oef, dat luistert dan wel erg nauw. Maar goed je hebt in elk geval een duidelijk ogende probleemhoek gevonden. Het waren hier ook wisselmomenten ene keer was t erger dan t andere moment met die reflux. Hing hier ook erg samen met huilen en krampjes. Hier hebben we tot zeker 14 maanden oud refluxregels aangehouden, eerste maanden super strak en vanaf een maand of 7 begonnen we dingen langzaam aan los te laten stap voor stap. Alleen minimaal elke 2 uur iets eten is er nu nog steeds en half uurtje na t eten even iets rustiger. Maar met een doosje rozijntjes, knabbeltje etc is dat nu wel erg simpel en ik denk dat ze nu gewoon gewend is aan dr sporters ritme en t heeft ook t voordeel dat die bloedsuikerspiegel een beetje t zelfde blijft zonder al te grote verschuivingen. Meeste rust qua reflux kwam hier toen we de interval van klachten redelijk goed in beeld hadden door tijden bij te houden en daar probeerden net voor te blijven.