wanneer met gezicht naar voren in de buikdrager?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 22 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke vindt het niet zo leuk meer in de baby bjorn met haar gezicht naar mij. Omgedraaid vind ze het wel heel leuk, maar dan zit ik met de zon en de wind. De zon kan ik nog oplossen door mijn hand voor haar ogen te houden, maar de wind in haar gezicht vindt ze het heel vervelend.

Hoe kan ik dit oplossen? Ben ik nog te vroeg met omgedraaid in de buikdrager zitten?

2. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik denk dat je nog wel een beetje vroeg bent met omgedraaid in de buikdrager eerlijk gezegd.

ze mogen volgens mij pas omgedraaid als hun hoofd niet meer ondersteund hoeft te worden. Ik deed mijn zoontje pas vanaf 4 maanden oud omgedraaid

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben ze nog steeds niet omgekeert zitten. Vind ze nog te klein :oops: . En idd die wind in de gezichtjes is wel erg vervelend lijkt me, daar boven op komt dat ze meestal gaan slapen, dan is het toch fijner om ze met het gezicht naar je toe te hebben ipv van je af. ;)

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik deed mn dochter pas met 6 maanden andersom in de buikdrager. Lijkt me nu nog echt te vroeg hoor.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb danwel geen drager maar een draagdoek maar daar deed ik mijn zoontje met mijn gezicht van mij af met 3 maand in.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke haar hoofd hoeft echt niet meer ondersteund te worden, die houdt ze gewoon zelf rechtop. Ze is een stevige sterke baby van 6 kilo hoor, zo klein vind ik haar niet. Tot 6 maanden wachten lijkt me een beetje onzin, ik denk dat ik haar dan niet eens meer zelf kan dragen...

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    tja die wind daar is niks aan te doen.
    Ja, wel 1 ding als je het niet erg vind om voor schut te lopen ;) :
    Draag een parasol, die beschermt dan zowel tegen de zon als de wind.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik draag mijn kind van 11.5 maand en bijna 11 kilo nog regelmatig.

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik droeg Lize met haar gezicht naar voren in de babybjorn vanaf 6 maanden. Ze vindt het heeeeerlijk!

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    maar dan heb je vast geen chronische rugklachten ;)

Ik gebruik de baby bjorn alleen voor het kleine rondje met de hond 's ochtends. Verder gebruikt mijn man m veel.

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    tjsa waarom vraag je dan advies? Je kunt altijd even bij het CB navragen of ze te oud of oud genoeg is om met het gezicht naar voren te zitten.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb wel vaak last van mijn rug. Maar door het dragen krijg ik daar geen extra last van.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zo bedoelde ik het niet!
    Mijn nicht (die assistent KA is) zegt dat het gewoon kan als ze haar hoofdje rechtop kan houden. Vroeg me alleen af hoe anderen dat doen en schrok een beetje dat ik daar blijkbaar heel snel meer was/ben.
    Ik probeer het de volgende keer gewoon weer met haar hoofd naar mij toe.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Nou Jesper is nu 10.5 kilo en die draag ik echt niet meer in een draagzak. Heb sowieso altijd al last van mijn rug, het lukt mij echt niet om hem ook nog in een draagzak mee te nemen hoor.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb zelf ook geen ervaring met een draagzak hoor. Dat lijkt mij n.m. niet lekker dragen.

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Als ze de 10 kilo gepasseerd zijn zou ik je man laten dragen haha

17. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Vanaf 4 mdnjes maar hier ook een zware en sterke baby. Dat scheelt natuurlijk ook. Toch zijn veel mensen erop tegen iet alleen voor het nekje maar ook voor de rug. Je zou de rug hol maken. Maar korte stukjes lijkt mij geen probleem hoor

18. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    tot welk gewicht mogen ze eigenlijk in de baby bjorn zak?
    hier lukt het me al maanden niet meer om hem te sjouwen in die zak...

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof dat ze tot 13 kilo in de bjorn mogen.. In de bjorn/draagdoek heb ik minder snel last van mijn rug, dan als C (ruim 10 kilo) op mijn arm zit. Het gewicht zit wat beter verveeld over je rug..

C heeft nog steeds niet met zijn gezicht naar voren gezeten. Heeft hij ook geen behoefte aan...
    Wat mij is verteld: zodra ze hun ruggetje zelf goed recht kunnen houden (dus met steun zitten). Dan kan het voor kleine stukjes. Voor langere stukken is het niet aan te raden, het blijft een onnatuurlijke houding.

Deel Deze Pagina