Baby in wieg bij ouders of eigen kamer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kimber, Apr 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimber

Kimber Lid

Jul 30, 2013
    23
    0
    0
    Mijn dochter is 6 weken en slaapt naast ons bed in haar eigen wieg. Van het begin af aan maakte zij veel geluidjes met wakker worden. Zij huilt s'nachts nooit. Wij worden van de geluidjes namelijk al wakker. Ze begint te bewegen in haar wieg, zuchten, smakken, sabbelen op haar handjes, de eerste hongersignalen zeg maar. Dit was meestal rond 2 uur en 5 uur s'nachts. Dan dronk ze en daarna ging zij gelijk weer terug in haar eigen wieg. Zij lag dan nog even wakker, maakte wat geluidjes, lag te woelen en viel uiteindelijk weer in slaap. Een paar dagen geleden merkten we dat er langer tussen ging zitten. Ze sliep 5 of 6 uur achter elkaar! Maar de afgelopen dagen worden we toch weer vaker wakker van haar. Als ik bij haar kijk heeft ze soms haar ogen nog dicht maar is dus wel al druk met bewegen en geluid maken. Ook heeft ze vaak haar ogen al open maar als we haar voeden drinkt ze onrustig, lijkt zich te verslikken en drinkt lang niet haar hele fles leeg. Ik vraag me af of ze dan wel echt honger heeft?? Als we haar hadden laten liggen had ze dan weer in slaap gevallen, was ze nog niet wakker genoeg? Zijn we zo gewend aan wakker worden rond die tijdstippen dat we eerder wakker worden dan nodig? Het liefst wil ik haar nog in de wieg naast mijn bed laten slapen de komende tijd maar toch twijfel ik of het niet beter is om haar op haar eigen kamer te laten slapen. Ik ben erg benieuwd hoe anderen het doen. Slaapt de baby bij jullie op de kamer of in eigen kamertje? Wachten jullie tot de baby gaat huilen voor de voeding??

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Bij ons heeft zoonlief tot 8 weken bij ons op de kamer geslapen. Daarna in zijn eigen wiegje in de eigen kamer. Voornamelijk omdat we elkaar wakker maakten/ hielden. Wat je zegt inderdaad, draaien, zuchten, geluidjes etc.. Mama vond het best even spannend om hem in de eigen kamer te leggen, maar vanaf nacht 1 daar sliepen we allemaal beter.

Qua drinken wordt je dan waarschijnlijk iets later wakker door de babyfoon, maar wij werden echt wel wakker voordat hij echt huilde zeg maar. Alleen de eerste kleine geluidjes of draaitjes hoor je dan niet. Bij ons begon zoon hierna wat meer/ hardere geluidjes te maken en kwam weer een stap later pas het echte huilen.

Wat je zelf zegt over het niet leegdrinken van de fles en wellicht pas wat later voeden, daar kom je maar op 1 manier achter... Uitproberen.

Wij deden nieuwe dingen uitproberen meestal wanneer het weekend begon, mocht het dan een drama nacht worden konden we om de beurt evt nog wat extra slaap overdag pakken ;). Gelukkig hebben we dit niet vaak nodig gehad.

Succes!

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Mijn dochtertje van bijna 6 weken slaapt nog bij ons in bed. Mijn man slaapt overal doorheen en ik word ook niet altijd even snel wakker. Meestal wel voordat ze begint te huilen, maar ze is al wel erg onrustig dan. Het is sowieso een nogal ongeduldig meisje, zodra ze maar iets in de buurt van haar mond voelt wanneer ze honger heeft begint ze te sabbelen (erg fijn met aanleggen >.<).

Zelf denk ik dat ik zou wachten tot ze echt wat meer wakker wordt voordat ik haar zou voeden, zeker als ze de fles verder niet leeg drinkt, maar dat is je eigen keuze natuurlijk. Je kan het altijd uitproberen, werkt het niet, dan ben je daar na 1 nacht wel achter ;)

Ik denk dat wanneer we haar in haar wiegje leggen en zeker op haar eigen kamer dat ze te ver overstuur is om nog fijn te willen drinken. Wanneer ze meer door gaat slapen gaan we er rustig eens mee oefenen :)

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    +1 hier hield de kleine mama wakker, na 3 maanden op eigen kamertje. Van te voren had ik oordoppen in haha. Dat ik door die kleine geluidjes heen sliep. Bij echt honger worden de geluiden steeds harder tot echt huilen.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,932
    113
    Hoer is ze met drie maanden naar haar eigen kamertje gegaan, ze sliep meteen de eerste nacht door en wij sliepen ook veel beter!
    Ik vond het wel even moeilijk, maar het was echt beter.
    Ik denk dat ik 6 weken wel heel snel zou vinden, maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt!

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste is toen hij ongeveer drie maanden oud was naar zijn kamer gegaan. We sliepen allemaal beter. De jongste is nu 4,5 maand en blijft zo lang hij nog in de wieg past (niet lang meer, vrees ik) bij ons liggen. We hebben geen 'last' van elkaar. En wij slapen niet op dezelfde verdieping als de jongens. Dus zodra hij naar zijn eigen kamer gaat zal ik de trap op en af moeten en dan worden de nachtvoedingen toch wat minder leuk. ;)

7. tuc

tuc Niet meer actief

De oudste sliep gelijk op haar eigen kamertje..werd veel te onrustig van ons. De jongste heeft ruim 5 maanden naast ons geslapen in de wieg

8. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter slaapt nu al bijna 12 maanden bij ons in bed en dat terwijl ze al sinds ze 8 weken was geen nachtvoedingen meer heeft. Haar eigen bedje staat in stukken in de rommelkamer. Veel te gezellig zo :).

9. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ons oudste meis heeft 6 mnd naast ons geslapen
    ons zoontje een jaar
    en ons kleinste meiske..... heeft nog amper in dr eigen wiegje gelegen :)
    liefst ligt ze compleet opgerold op mn borst, dan is ze zo rustig
    we vinden het heerlijk als ze bij ons slapen zo klein

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hier wordt er bij ons geslapen in de co-sleeper!

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Onze dochter sliep in de wieg bij ons op de kamer, maar met een week of 6 heb ik haar midden in de nacht in haar eigen ledikant gelegd.
    Ik werd namelijk van elke zuchtje wakker en vl had toen weer een baan gevonden en dan is s nachts wakker worden ook minder fijn.
    Dat beviel zo goed dat ze sindsdien in haar eigen bed slaapt.

Eerst was t nog wel eens huilen maar nu heb ik zelfs de babyfoon niet meer nodig, blijkbaar is mijn sensitiviteit aangepast.

12. Kimber

Kimber Lid

Jul 30, 2013
    23
    0
    0
    Na weer een onrustige nacht hebben we de kleine vannacht op haar eigen kamertje laten slapen. Zelf vond ik het best spannend en had wel de babyfoon naast mij staan, ook al slaapt ze in het kamertje naast ons! Maar wat ging het goed! Ze heeft van 20:00 uur tot 04:30 uur geslapen en daarna tot 07:30 uur. Zelf was ik vaker wakker! Toch iedere keer even kijken op het schermpje of het nog goed ging. Ik vond 8,5 uur ook wel erg lang om achter elkaar te slapen maar als ze honger heeft komt ze wel dacht ik. Ik wilde haar ook niet wakker maken voor een voeding. Blijkbaar werd ze toch onrustiger bij ons op de kamer. Ik had haar liever nog wat langer bij me op de kamer gehad maar nu komen we allemaal meer aan onze rust toe. :)

13. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Zo herkenbaar, ging bij ons toen precies zo! Fijn dat een ieder dan hopelijk z'n draai vindt. En ja, ik vond het met 8 weken ook erg vroeg, maar als iedereen goed uitgerust wakker wordt en weer lekker de flessen leeg drinkt is het het toch wel waard hopelijk.

14. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is 3 maanden en slaapt nog bij ons op de kamer

In het begin werd ik ook van elke piep wakker
    Nu niet meer, hoewel ik wel heel snel wakker word als ik merk dat hij honger heeft. Alsof er een alarm klokje afgaat , ik hoor het.

En hij vind het ook heerlijk om even bij ons op de borstkas te liggen

even knuffelen en dan naar bedje

Share This Page