Tanden.. 40 graden koort??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dani84, Jun 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Mijn zoontje is de hele dag al niet fit en had vanmorgen 38.6 nu hebben we ook een klein puntje ontdekt.
    Nu heeft hij 39.8 ! Kan dit ook alleen van de tanden komen of zit er meer achter?

Groetjess

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik heb toevallig vandaag ergens gelezen dat van tanden de verhoging niet hoger dan 38,5 gr moet zijn.
    Misschien een virusje onder de leden?

3. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    idd bij tanden krijgen ze lichte verhoging.
    zihij zal wel een virusje hebben? misschien naar de dokter gaan met zon hoge koorts?

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Dat lijkt me wel wat hoog voor tandjes.
    Benthe heeft vanaf gistermiddag ook koorts 39.8, vandaag steeds rond de 38.4, maar is hierbij snotverkouden. Bij haar zijn er ook tanden onderweg, maar ik geloof niet dat dat hier de oorzaak van de koorts is.
    Heeft hij verder nog ergens last van? Kindjes kunnen zo ineens koorts krijgen en het kan morgen ook zo weer verdwenen zijn. Maar misschien heeft hij ook wel een onschuldige infectie onder de leden. Even in de gaten houden.

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Bedankt,

Hij is wel wat snotterig, hij wil ook erg slecht drinken net maar 30 cc (19:00)

6. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    gewoon even laten nakijken bij de huisarts meis... daar zijn ze voor.

onze zoon heeft trouwens bij al z'n tandjes gereageerd met 40 graden koorts, nu bij de kiezen zelfs 4 dagen achter elkaar 39,5/4. gaat ook altijd gepaard met snotneus en veel hoesten. wil dan ook niet eten en maar met mate drinken en verder veel heel veel slapen en tegen ons aan hangen (ook wel weer eens lekker om ongegeneerd met hem te knuffelen ;))

beterschap!!

7. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje krijgt standaard hoge koorts zodra er een tand komt, idd bij de 39,5 graden. duurt 1 tot 3 dagen en dan is de tand er doorheen en is alles weer over. Ik zag erg op tegen het kiezen krijgen, maar vorige week is er een kies doorheen gekomen en hij had 1 dag flink koorts, en de volgende dag was alles weer goed (gelukkig) Mijn zoontje heeft altijd als hij tanden krijgt: hoge koorts, luieruitslag (open plekken), niet willen eten en drinken en dunne poepluiers. Altijd deze verschijnselen en dan weet ik precies hoe laat het is haha.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

tanden krijgen gaat vaak gepaard met virusjes, omdat de weerstand dan lager is. Feitelijk komt de koorts dan dus niet van de tandjes, maar van het virus.
    OP zich niet erg: koorts is een gezonde reactie van het lichaam en een teken dat het aan het werk is. Als dit langer dan 3 dagen aanhoudt, moet je wel perse even naar de huisarts, en verder direct naar de huisarts als hij geen plasluiers meer heeft en/of niet wil drinken.
    Zolang je zoontje gewoon gaat slapen, ondanks de koorts, het gewoon zo laten. Niet te warm in bedje leggen: hij moet zijn warmte nu wel kwijt kunnen.
    Is het slapen drama (hier altijd wel met tandjes en koorts: we zitten er nu al ruim 4 weken mee :(), dan kun je hem een paracetamol geven (zetpil 120 mg op deze leeftijd). Werkt dat niet, dan kun je om de 8 uur eentje geven: hebben wij 2 weken geleden op advies van de huisarts bij Thirza gedaan, omdat zich dan een spiegel in het bloed vormt, waardoor de paracetamol beter gaat werken. Ik ga er daarbij even vanuit dat je zoontje met deze leeftijd ongeveer net zo groot is als Thirza, (die was 4 weken geleden 71 cm en 7,4 kilo).

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Onze dokter stelde het volgende:
    Ga er bij koorts niet zonder meer vanuit dat het dan vast tandjes zijn wanneer een oorzaak niet meteen duidelijk is. En ook: kindjes krijgen geen 39+ van doorkomende tandjes.

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo,

Toen ik Jarno uit bedje haalde vanmorgen had hij al 39. We hebben toch voor de zekerheid de huisartsenpost gebeld en deze zei tandjes 38,5 max anders is er iets anders aan de hand dus kom maar langs.

Hij is verder niet echt suf alleen wil bijna niet drinken. paar slokjes en dan is het klaar. Ook z`n neusje zit iets dicht en de dokter gaf ook aan idd lage weerstand en virusjes. Dus waarschijnlijk heeft Jarno een virusje we hebben neussprau gekregen.

De virus en hoge koorts mogen 3 dagen duren donderdagavond begonnen dus als het zondag avond / maandagochtend niet minder is of hij word erger ziek moeten we gelijk weer bellen!

Bedankt!

Groetjes Danielle

p.s. Zetpilletje mogen we ook geven idd als hij ziekig is als hij gewoon speelt liever niet omdat we het anders onderdrukken.. Hij is al ruim 8,5 kilo! :D goeie BV!

11. mamamuts

@Dani84
    Ik heb gisteren, toen Benthe echt minnetjes was (heeft ook vanaf donderdag koorts) en dus ook niets wilde eten of drinken een zetpil vóór het avondeten gegeven. Ze voelde zich dus op moment van eten/drinken wat beter en heb er toen nog en fles ingekregen met wat eten.
    Misschien een tip?
    Ik grijp niet snel naar een zetpil, maar als ze niets willen drinken is de kans zo iets groter dat ze toch nog wat vocht/eten binnen krijgen en tegelijk gaan ze ook niet zo ziek de nacht in.
    Het gaat vandaag hier iets beter gelukkig.

Hoop dat je zoontje ook snel opknapt.

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dankje wel. Heb het net geprobeerd maar hij dronk nog niet eens de helft. dus ik probeer hem nu te laten slapen en als hij wakker word de andere helft..

Groetjess

13. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier ook steeds koorts boven de 38,5 bij de tandjes...

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Raar he dat ze dan bij de hap zeggen 38.5 max..

Jarno is er ook enorm snotterig bij. Moest kijken of hij goed plaste en vanalles proberen naar binnen te werken zodat hij maar vocht krijgt.
    Nou heb hier geen plas of poepluiers ja 1 vanmorgen en krijg haast geen melk naar binnen omdat z`n neusje zo verstopt zit..
    Hij heeft gewoon moeite met ademhalen.. zeggen ze ja daar moet je ff doorheen.. :$

Geukkig is de koorts wel wat gezakt maar omdat ie zo jengelig was zetpil gegeven. Heeft net wel wat melk / pap naar binnen gelepeld opgegeten.. hij wil wel drinken maar t lukt hem gewoon niet.. zo zielig!

Groetjess

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

wat ik vergeten was te zeggen, maar hier gebruik ik steeds neusspray als ze weer wat verkouden wordt, zeker rondom tandjes krijgen... dan gaat het drinken iig wat beter en voorkom je ook dat de buis tussen neus en oren verstopt raakt en er een oorontsteking ontstaat, (was hier bijna toen ze de eerste tandjes doorkreeg). Je kunt gewoon van die baby-neusspray van ortivin, (andere merken hebben het vast ook wel) kopen: van die fysiologische zoutoplossing voor baby's.
    Sterkte!

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey

We gebruiken zoutoplossing en hebben neusspray van de dokter gekregen helpt niet z`n neusje gaat gewoon niet los..

17. mamamuts

Je zou evt. nog wat gepureerd fruit kunnen proberen voor de vochtinname en dan lepelen, of idd pap van een bordje. Drinken uit een fles kost idd veel energie met een dichte neus en dan zijn ze er snel klaar mee.

Mijn dochter heeft dit trouwens ook met 6 maanden gehad, het heeft toen al met al wel 2 weken geduurd voordat ze weer 'normaal' dronk. En ik was ook bang voor uitdroging, want ze had ook weinig plasluiers. Het is toch vanzelf weer goed gekomen.
    Als je je nog zorgen maakt, morgen anders de ha om advies vragen.

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Fruit proberen we ook en hij eet hier ook wel wat van

Gister had hij echt trek., wat groente (potje 4mnd gedaan) heeft ie half opgegeten + een beetje yoghurt.

Later op de avond nog wat diksap (water spuugt ie uit) en een danoontje en hij bleef huilen dus 70 cc afgekolve bv uit flesje.

geslapen van 00:00 tot 5 uur vanmorgen anderhalve borst gedronken en net een beetje fruit..

dus hoop dat het nu de goede kant op gaat!

Bedankt!

Groetjes Danielle

Share This Page