Fynn heeft veel moeite met in slaap vallen. Na de voeding valt ie op schoot in slaap maar zodra hij in bed ligt is ie klaarwakker en begint al snel te huilen. Soms leg ik em dan in de box tot ie slaperig wordt. Daarna weer in bed. Ik geef em dan z'n speen, aai em over z'n bol en zeg wat troostends. Dan ga ik weg. Als ie weer huilt laat ik em even en herhaal dan alles. Hier ga ik mee door tot ie slaapt. Als het te lang duurt haal ik em er even uit en knuffel em. Daarna slaapt ie meestal wel. Maar dan zijn we inmiddels zo'n 2 uur verder En aangezien het cb me adviseert om om de 3 uur te voeden moet ik em een uur later weer wakker maken. Zo zielig. Heeft iemand tips om em sneller in slaap te laten vallen?
hihi ben je weer. Rust en regelmaat, inbakeren dat wil allemaal wel helpen. Je kindje heeft vaste tijden nodig om in slaap te komen, te voeden, verschonen ect ect een soort van daagelijks ritueel zeg maar! Succes
Even aaien tussen zijn oogjes, op dat bovenste boogje van zijn neus, wilde bij Finn nog wel eens helpen. Bedenk ook dat Fynn het nog moet leren...in slaap vallen. Zoals jij het aanpakt, zo heb ik het ook gedaan. Nu slaapt hij heel gemakkelijk in.
@Renate: maar jij maakte em dan dus niet wakker voor een voeding? Vind dat nml echt iets onnatuurlijks hebben.
Ik deed dat dus in het begin ook met Britt. Als ze in bed lag en wakker werd omdat ik haar daar slapend inlegde haalde ik haar er ook weer uit. Ikheb echt de eerste 2 maanden bijna met Britt op mn arm geleefd. Kwam nergens meer aan toe en dat brak me echt op. Op een gegeven mom heb ik haar, zodra ik door kreeg dat ze slaap kreeg, in bed gelegd en ben ik om de 5 min naar haar toegegaan zolang ze huilde. Day heeft 3 dgn geduurd en daarna ging ze gelijk slapen als ikhaar in bed legde. Het is moeilijk, ik weet het, maar het werkt. En op een gegeven mom hebben ze zelf wel een ritme voor de voeding. En kwam ze netjes om de 4 uur. Rust en regelmaat is heel belangrijk voor die kleintjes.
ik weet niet of je het bedje verwarmt met een kruikje? zodat die niet ineens op een koude plek komt te liggen. mijn wijkverpl. adviseerde me om de kleine op zijn eigen kamertje te slapen, anders zou die onrustig worden omdat die mij rook. (dit hielp) en een kruik bij de voetjes, omdat ze bij jou in de buik ook met hun voetjes bij je hart hebben gelegen en dat is de warmste plek van je lichaam. het is natuurlijk makkelijk praten voor mij, omdat safouane zo makkelijk is. maar mijn eerste zoon heeft de eerste maanden hele dagen doorgebracht op mijn arm. en huilde iedere avond en nacht. eerste weken sliep die op mijn buik waarbij ik hem in slaap moest wiegen (gaat je nachtrust) maar later heb ik hem ook wel eens laten huilen, want hoe vaak ik er ook heen ging en hem over zijn bolletje aaide hij bleef boos. uiteindelijk heeft die wel een slaap ritme gekregen. maar het is een zware tijd geweest. mischien is inbakeren iets voor je? of een osteopaat (als ik het goed schrijf) veel succes!