Hallo, Kan een baby teveel eten? Mijn zoontje is inmiddels ruim 7,5 maand oud en lijkt soms wel een bodemloze put.. Zijn schema is momenteel als volgt: 07.30 fles 180/6 10.00 2 à 3 stuks fruit(afhankelijk van de grootte van het fruit, bijv 2 appels, of 1 peer+1 mandarijn+1 nectarine) 12.00 boterham met korstjes en fles 90/3 16.00 fles 120/4 18.00 verse groenten(3 eetlepels groente en 2 eetlepels rijst of 1 aardappel) 19.30 fles 180/6 23.30 fles 120/4(deze probeer ik af te bouwen, maar zelfs als hij op dit tijdstip nog een flesje krijgt slaapt hij niet door. Hij wordt altijd nog rond 04.30 wakker) De fles van 16.00 heb ik al geprobeerd te veranderen in een beker slappe thee met een rijstewafeltje, maar dit resulteerde in een mannetje die tot de volgende voeding bleef huilen. Hij wilde toen om 18.00 ook geen groente, alleen de fles. Dus toen heb ik het groentehapje en de fles van 19.30 maar omgedraaid. De fles om 12 uur vervangen door slappe thee was ook geen succes, meneer bleef huilen en wilde absoluut niet gaan slapen. Pas toen hij een klein flesje kreeg was hij weer tevreden. Wat is nu wijsheid? De bijvoeding minderen zodat ik de +/- 800 ml flesvoeding kan blijven geven? Of bijvoorbeeld om 12 uur een extra boterham geven, zodat ik daar het flesje kan laten vallen? O ja, ook niet onbelangrijk: zijn lengte en gewicht zitten precies op de midddelste lijn, dus wat dat betreft gaat het goed. Alvast bedankt!
Hoi, Fijn dat hij goed groeit. Tot 8 maanden kun je zo'n 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur geven. Vanaf 8 maanden (tot 10 maanden) is het advies zo'n 600 ml opvolgmelk nog per 24 uur te geven. Je komt nu op 670 ml. Als het zo goed gaat kun je het zo houden. Straks kun je de hoeveelheid van 600 ml verdelen over 3 of 4 voedingen, wat voor jullie fijn is. Het gaat meer om de totale hoeveelheid voeding die je per 24 uur geeft. Groetjes Angelique
Bedankt voor je reactie. Ik heb het afgelopen weekend geprobeerd om het iets te veranderen en dat ging goed. Zijn schema ziet er nu zo uit: 7.30 fles 180/6 10.00 +/- 3 stuks fruit 12.00 1,5 boterham met slappe thee 16.00 fles 120/4 18.00 3 eetlepels groente + rijst/aardappel 19.30 fles 180/6 Ik maak hem nu niet meer wakker voor de late avondfles maar kijk hoe laat hij uit zichzelf wakker wordt(was dit weekend rond 02.30 uur). Dan krijgt hij nog een fles 150/2. Ik denk dat hij op deze manier dan wel een juiste verhouding melk/bijvoeding krijgt, toch? Groetjes
Hoi, Bedoel je met de avondfles 150 met 5 schepjes? Dan kom je nu gemiddeld op 700 ml uit. Dat is prima voor nu. Vanaf 8 maanden kun je kijken om gemiddeld nog zo'n 600 ml te geven. Fruit kun je evt verdelen over in de ochtend en in de middag. Ziet er goed uit hoor. Groetjes Angelique
Nee, de nachtfles is 150/2, omdat ik deze probeer af te bouwen. Zodra deze wegvalt zal ik overdag weer iets meer melk geven, zodat ik de 600 blijf halen(over een paar dagen is hij 8 maanden oud).