Baby 6.5 maand blijft spugen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sara1988, Jan 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    M'n dochter 6.5 maand spuugt behoorlijk veel en vaak,
    Na d'r flessen en hapjes probeer ik d'r altijd even rechtop te houden, maarja op deze leeftijd gaat dat niet zo makkelijk meer omdat ze op de grond wil kruipen spelen enz, met als gevolg blurp de hele boel er weer uit.
    Wat kan ik hiertegen doen of wie heeft tips?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Heeft ze er zelf last van? Geen pijn?
    Hier ook een refluxkindje maar dan zonder pijn. Spugen, lachen, uitsmeren en doorgaan ;)
    Dik je het al in met nutriton? Ik moest alles indikken maar zelfs vaste voeding kwam er vaak uit.

Hier is het pas overgegaan na 11 maanden! Nu spuugt hij nog soms maar geen 5, 6 keer per dag.

3. sara1988

sara1988 Bekend lid

Jun 3, 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Nee volgens mij heeft ze zelf nergens last van, ze krijgt 3 flessen per dag en de fles tussen de middag zit nutriton bij maar bij de 1e en laatste fles niet omdat daar ontbijtpap en rijstebloem bij zit dus dan is het al hardstikke dik.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Rijstebloem maakt de voeding zelf wel dikker maar in de maag word het weer heel dun, daarmee dat ze dan ook spugen.
    Ik dacht toch dat het zo was. Ik dikte dus echt alles in.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Rijstebloem wordt in de maag inderdaad weer vloeibaar, dus dat helpt niks.

Hier is ze ook blijven teruggeven tot een jaar. Wat alleszins al hielp was de flessen en bijvoeding genoeg spreiden. Een fles net voor of na een hapje stond garant voor extra spugen.

6. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Hier ook een refluxbaby. Nu hij op zijn buik ligt spuugt hij ook vaak terug. Hij heeft er niet echt last van.
    Meestal is het afvegen en doorgaan. Een enkele keer is het teveel en wil hij niet meer verder spelen.

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn meisje spuugt ook heel veel. En nu ze verkouden is komt het soms zelfs via haar neus eruit! Ik doe in alle flessen nutriton. Ze krijgt 4 flessen van ieder 210+7+3 schepjes nutriton. De hoeveelheid in de fles maakt bij haar niet uit want spugen doet ze toch wel. Merk wel dat het wel het beste is om haar niet te kort op elkaar te voeden en ook tijd tussen fruit/groente en de fles moet niet te kort zijn.

moeten ze overheen groeien vrees ik

Share This Page