Darmkrampjes?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Girll88, Oct 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Girll88

Girll88 Lid

May 29, 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh ja hij draagt trouwens alleen maar katoenen kleertjes.

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #62 piccolina, Oct 12, 2015
    Last edited: Oct 12, 2015
    Handjes in mond en rood/vlekken kan gewoon)
    Neutral moet je wassen dan alle wassen ook jullie en bedgoed etc.
    Uitslag hoeft niet altijd aanwezig zijn pas als dat eczeem is.

Maar zoala ik hoor heeft hij voornamelijk last van reflux en ritme. Ik zie niet erg direct aanwijzingen op kma of kea.
    Je zegt ook dat hij te troosten is?
    Hier dus krijst ze uren lang helpt geen speen, geen wiegen, wandelen, auto, niets. Ik wandel hier mey krijsende baby ze stopt voor geen minuut uren lang.
    Snachts slaapt ze ook goed. Maar ze heeft hier meer aanwijzingen: verkoudheid, hoesten, ini mini reflux zonder echte pijn bij, vlekjes gezicht en nek tijdens drinken. Niezen na drinken elke keer vaak

Ik zou je zoiezo adviseren om vaste ritme in te lassen met flesdrinken. Oo verzoek kan maar niet bij huilbabys of als er problemen zijn. Ik spreek uit ervaring. hooggevoellige kinderen hebben vaste regime en patronen nodig. Ook als ze pas babys zijn.

Heb je al pepti geprobeerd of niet?? En osteopaat?

3. Girll88

Girll88 Lid

May 29, 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Osteopaat gaan we morgen heen.
    Ritme hier om de 4 uur leverde alleen maar stress op.
    Ik ben nu ongeveer een week mijn kleine zijn ritme aan het volgen, en wat blijkt, strak om de 3 uur. Dus nu er savonds beter geslapen word is er weer een ritme te zien en dat heeft hij helemaal zelf gedaan.
    En de huisarts heeft me aangeraden om in overleg met de kinderarts andere voeding te gaan gebruiken.

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    ;)
    Ik bedoelde ook om de 3 uur. Ivm reflux en leeftijd.
    Dus je heb gewoon ritme. Het gaat om dat je niet op verzoek steeds geeft maar om 2/3-3/4/6 etc uur wat er ook is maar elk dag hetzelfde zeg maar

Ja nou pepti kan je ook zelf doen als je ka niet meerwerkt of als je zelf wil kijken of er indd allergie is. Bonnentjes bewaren als dat zo is wordt het vergoed.

Succes bij osteopaat

5. Girll88

Girll88 Lid

May 29, 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Thanks...
    We hebben nu pas een paar dagen dit ritme. Hiervoor was het dus om de 4 uur wat erg rommelig werd en geen ritme meer te noemen was.
    Ik ben mijn kleine man gaan volgen en die heeft dus liever om de 3 uur.
    En mocht er bij de KA weer niks gevonden worden dan ga ik nog wel pepti proberen denk ik.
    Hoe lang doet een baby bij jullie ongeveer over een poepluier?
    Hier begint hij een half uur van tevoren al met huilen en borrelen in het buikje. Hij perst dan ook al heel erg maar pas een half uur later ofzo heeft hij pas resultaat. Is dit normaal?
    Ontlasting ziet er volgens mij wel goed uit. Soms wel wat groenig maar volgens cb kon dit Door de nutriton komen.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hier komt gelijk en zonder persen is geel en zachte klei..
    Maar ze krijgt goede probiotica. Oudste ook lastig, voorosteopaat1x per 4-5 dagen.
    Was altijd wat groenig, hard, persen. Geen probiotica gehad.

Ik zou niet weten verschilt zo per kind/voeding.
    Doe eens extra 10-15cc water bij elk fles kijk of datwat is

7. Girll88

Girll88 Lid

May 29, 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Een klein beetje extra water Door de fles doen we al.
    Sinds wij die orthiflor start gebruiken hebben we wel elke dag een poepluier. Vandaag zelfs 2. Hiervoor was het ook 1 x in de 3 a 4 dagen dus al een hele verbetering.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Heb je al een afspraak bij ka?

Je hebt nu toch een verwijzing, ik zou ook even wachten tot die afspraak. Als het in samenspraak is met een arts kan je de voeding vergoed krijgen. Als je nu gaat veranderen heeft de afspraak ook weinig nut en mogelijk trap je de arts op zijn tenen als 'eigenwijze' moeder.
    Wil de arts niet meedenken kan je het altijd nog zelf kopen.

9. Girll88

Girll88 Lid

May 29, 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nee ik wacht eerst netjes af wat ze zegt. Mocht ze ons weer zo naar huis sturen dan zou ik nog wel eerst overleggen met de huisarts.
    Maar ik heb deze keer foto's gemaakt van zijn uitslag en rode vlekken, en heb ook nog een camera bij zijn bedje gehad om te zien wat hij nou allemaal doet.
    Hij ligt echt heerlijk te slapen en hij word of gillend wakker van krampjes of hij word wakker omdat hij zo aan het slikken is en daarna spuugt. Als ze hier nou niks mee kan dan weet ik het ook niet meer.
    Ben helaas nog niet gebeld voor een afspraak.

10. Girll88

Girll88 Lid

May 29, 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    De eerste behandeling bij de osteopaat hebben we gehad.
    Ze vond dat hij erg veel spanning in rug, middenrif en buik had, en dit heeft ze rustig behandeld.
    Hij heeft vanochtend voordat we weg gingen een poepluier gehad, daar nog een en toen we net thuis kwamen nog een.
    Zou het dan zo snel al verschil maken? Heb het bij de 2 laatsten niet eens gemerkt dus koste het hem nu geen moeite..
    Hoe snel merkten jullie iets?

11. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Binnen 1 a 2 dagen of gelijk.
    Er is vaak 2-3 behandelingen nodig

12. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    We zijn net van ka
    Ze was erg fijn was 1 uur bezig horen mij en fotos gekeken etc.
    Ze ging daarns nog erg lang overleggen en:
    Gezien familiegeschiedenis (eczeem), rode vlekken gezicht/hoofd willen ze eerst kma uitsluiten: we krijgen thuis recept gestuurd voor koemelk vrije voeding voor 6wk. Dan moeten we binnen zeker 2wk verschil zien: of het verbeterd of blijft hetzelfde.
    Reflux konden ze niet direct uit verhaal halen maar als er na 6wk geen verbetering dan kijken ze of er toch reflux is ipv kma.

Verder verkoudheid kan indd iets met kma maken maar hoest niet. Hetzelde met darmkraampen (ze wilden ook geen voeding indikken omdat het nog meer darmkrampen brengt). Onrust komt zei ze omdat ze extreem alert en bewegelijk is.
    Dus wat we deden is goed: inbakeren, 3r voor zoveel kan met peuter bij en vaste voedingstijden.

Dus over 2 dagen hoop ik nieuwe voeding hebben. En volgende week osteopaat doen we.

13. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ook hier wordt dl geplaagd door darmkrampjes.
    vooral savonds heeft ze veel last.
    wij gebruiken de darmkrampdruppels van kv eigen merk en dat helpt haar goed te boeren.
    ben nu ook overgestapt naar voeding speciaal voor krampjes.
    die 2 dingen lijken haar wel iets te helpen.
    ze krijgt nu ook probiotica maar dat is nog te kort om te zeggen of het haar helpt of niet.
    wij kregen het advies van het cb om het flesje te verdunnen met iets extra water waar ik weer mee gestopt ben omdat ze meer spuugt na een verdunde fles.
    haar poepjes gaan moeizaam.
    echt uren kunnen persen zonder resultaat echt heel zielig.
    wij 'plagen' haar nu een beetje met de thermometer zodra ze begint te persen zodat ze er nu wel af kan komen.
    maar meteen al een heel ander kindje wat minder huilt en savonds ook een stuk rustiger is!

14. Girll88

Girll88 Lid

May 29, 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij mogen morgen weer naar de KA.
    Ik hoop echt dat ze iets kunnen vinden.
    Ik heb wel het idee dat de osteopaat iets geholpen heeft, krampjes zijn een stuk minder
    Helaas is het spugen deze week wel heel erg geworden.

15. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hoi!
    Jouw verhaal, of meer de klachten van je zoontje klinken heel erg herkenbaar.
    Sterkte!
    Mijn zoontje slaapt heel goed s nachts (7/10u achter elkaar), overdag ook op zich wel - áls hij slaapt. Vaak slaapt hij echter overdag niet of nauwelijks. Voedingen is altijd een drama. Hij gilt het uit van de pijn soms, spuugt enorm veel, is heel onrustig. Terwijl als hij het wakker wordt het een schat van een baby is die veel glimlacht!
    Bij hem is dus reflux geconstateerd, daarvoor krijgen we nu medicatie (nexium). Ik zit te denken dat hij misschien ook kma heeft (met name door zijn ontlasting, het stinkt heel erg en heeft slijmerige /gel achtige structuur). Nu geef ik Bv, ik wil eerst nexium de kans geven om wat te doen en daarna ga ik proberen km vrij te eten om te kijken of er verbetering in komt.
    Ik zou dus zeker die mogelijkheid bespreken met je Ka.
    In het begin kregen we ook te horen dat 'alle baby's spugen en huilen' maar gelukkig een meewerkende ha hier dus we kregen snel medicatie (gaviscon) en toen dat bleek te werken kregen we dus nexium.

16. Girll88

Girll88 Lid

May 29, 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onze klachten werden gelukkig serieus genomen en we hebben medicatie gekregen.
    Hij moet nou 2x 1.5 ml ranitidine per dag innemen.
    Volgende maand moeten we weer heen om te kijken of het beter gaat.

17. helma85

helma85 Bekend lid

Dec 3, 2013
    683
    43
    28
    Mn dochter gebruikt ook Ranatidine ivm veel maagzuur en na 2 dagen merkte we duidelijke verbetering! Ze slaapt langer, is overdag stukke rustiger en vrolijker!

18. Girll88

Girll88 Lid

May 29, 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh ik hoop zo dat het hier ook helpt, en dat zijn pijntjes een stuk minder worden.
    Het is al zo'n vrolijk ventje en het zou fijn zijn om dat wat vaker te zien.
    Geven jullie het een half uur voor de voeding? Of vlak voor de voeding?
    Bij de apotheek zeiden ze dat het het beste was om het een half uur voor de voeding te geven. Maar daar doe ik mijn zoontje waarschijnlijk geen plezier mee nog zo lang wachten. Dat word brullen!

19. helma85

helma85 Bekend lid

Dec 3, 2013
    683
    43
    28
    Ik geef het er vlak voor. Dat gaat prima. Alina krijgt het 2 x daags om te kijken wat het doet.
    Hopelijk werkt het bij je zoon ook zo goed!!

20. helma85

helma85 Bekend lid

Dec 3, 2013
    683
    43
    28
    Hoe gaat het nu TS?

Share This Page