Darmonderzoek en misschien zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door clarajilla, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Nee je hebt nog een optie 3 zoals ik al zei...

Bel naar je arts, leg de situatie uit en vraag of het onderzoek schadelijk kan zijn bij een eventuele zwangerschap.
    Als hij nee zegt kan het gewoon doorgaan.
    Als hij ja zegt dan kan je vragen of het een week opgeschoven kan worden zodat je zeker weet of je zwanger bent of niet.

Daarbij kan je overleggen met de arts voor een onderhoudsdosis die je mag gebruiken tijdens je zwangerschap.
    Ik heb al die tijd Lanvis gebruikt in lage dosis en nu ik weet dat het rustig is en waarschijnlijk gaat blijven ben ik al een aantal weken gestopt.
    Ook omdat het niet mag met borstvoeding.

Mocht het misgaan heb ik nog Mezavant liggen om de ontsteking weer direct aan te pakken.

Er zijn ook medicijnen die niet schadelijk zijn.
    Als jij op tijd aan de bel trekt wanneer je denkt dat het mis gaat hoef je echt niet gelijk aan de pred.

Ik snap zo wie zo het moeten van het darmonderzoek niet.
    Ik lees nergens dat het niet goed met je gaat.
    Zolang het goed gaat hoef je toch geen onderzoek te ondergaan?
    Als je nu medicatie gebruikt die je tijdens een zwangerschap niet mag gebruiken dan zijn er vast nog alternatieven voor.

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja het gaat nu 2 jaar goed met mij vandaar het onderzoek of ik juist mag stoppen met de remicade (infleximab), ik slik wel dagelijks nog imuran (azathioprine). En dat gebruiken ze ook bij orgaantransplantaties, dus ook redelijk zwaar, en dat moet/mag ik zoiezo door slikken. De remicade zoiezo niet, dus moet dan op een gegeven moment daar toch mee stoppen.

Laatste x dat ik de remicade kreeg was in januari, en merk wel dat mijn ontlasting niet meer zo vast is als het was/ normaal is.( sorry voor details)

Maar daarom zei ik ook dat het bellen geen probleem was. Maar dan denk ik stel het mag niet en word verzet maar blijk toch zwanger, heb ik het niet gehad, maar kunnen er wel actieve ontstekingen zitten. Als ik niet zwangee blijk is dat geen probleem natuurlijk!

3. Logan

Logan Niet meer actief

Bel nou gewoon je arts. Dan heb je een sneller en duidelijker antwoord.

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik denk dat je gewoon een verkeerde volgorde bent aangegaan.
    Je had eerst het onderzoek moeten krijgen om uit te sluiten of je mag stoppen met remicade en dan pas proberen zwanger te worden.
    Zo is het bij mij ook gegaan.

De Lanvis die ik gebruikte is ook imuran.
    Verschillende namen maar allemaal met de werkzame stof aza.

Ik denk ook dat je je druk maakt om dingen die er helemaal niet zijn.
    Je kan beter je arts bellen en overleggen of het darmonderzoek mag plaats vinden ondanks een mogelijke zwangerschap.
    Als dat niet mag, onderzoek een week verplaatsen zodat je tijd hebt om te testen.
    Als je niet zwanger blijkt en je onderzoek is goed dan gaan overleggen of je eventueel een ander medicijn kan gebruiken icm imuran.

Het probleem van remicade vind ik dat het uitwerkt en je niet een constante bescherming hebt.
    Aan het einde van de periode komen klachten vaak weer terug en na een infuus heb je weer een boost aan medicatie.
    Misschien dat er iets anders is wat je dagelijks moet gebruiken icm de imuran die juist ook goed werkt.

En remicade mag je blijven gebruiken tot aan het laatste trimester.
    Dus het nu moeten stoppen met remicade en het moeten van een darmonderzoek is nog niet aan de orde.

5. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Zie dat mijn reactie stellig gevonden wordt, kan deze nog wel even toelichten en mijn achtergrond.
    Ik ben een gediplomeerd endoscopie verpleegkundige. Mijn werk is dus 4 dagen per week assisteren bij onderzoeken op mdl gebied. Wij krijgen regelmatig ook zwangeren, die of alleen maar overgeven en een voedings sonde nodig hebben maar ook zeer regelmatig patiënten met ibd. een zwangerschap kan oa een exacerbatie uitlokken.

Deze patiënten ondergaan dus gewoon het benodigde onderzoek en krijgen de medicatie die nodig is. Het is niet aan te raden een van de onderzoeken zonder sedatie te ondergaan. En zoals gezegd de medicatie kan als je het zo eenmalig voor het onderzoek krijgt, geen schade aan je ongeboren kind geven.

Heel veel succes en sterkte!

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Dankje wel voor je reactie nog daisy, vroeg me al af hoe je het zo zeker wist, maar nu snap ik het!
    Ik ben ondertussen al bezig met de voorbereidingen voor het onderzoek voor morgen.

7. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.035
    113
    Wat heb je nu uiteindelijk gedaan dan? Overlegd met de arts? Succes met je onderzoek!

Deel Deze Pagina