Baby bijna 7 maanden huilt veel in bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LoveLjh, Aug 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

Aug 6, 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    Mijn baby van bijna 7 maanden is sinds vorige week erg onrustig in bed. Elke keer als ik hem naar bed breng huilt hij na een paar minuten(of soms meteen al)en dat verandert niet als ik er bij ben. Als ik wegloop wordt het wel erger maar als ik naar hem toe ga blijft hij doorhuilen. Niks helpt en hij slaapt amper op een dag. 's Nachts slaapt hij wel goed. Het is behoorlijk vermoeiend.
    Iemand enig idee wat er kan zijn?

2. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

Aug 6, 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    Weet echt niemand wat het kan zijn..?:(

3. anomiem111

anomiem111 Actief lid

Sep 20, 2008
    330
    0
    0
    Zouden het tandjes kunnen zijn? Misschien een beetje verlatingsangst?

Is je kindje dan ook echt moe, of zou je misschien nog even kunnen rekken? Zodat hij echt moe naar bed gaat.
    Hoeveel slaapjes zit hij nu? Mijn dochter ging met 8mnd naar 2 slaapjes op een dag, daarvoor had ze ook ff problemen met slapen, niet willen en elke keer niet moe. Toen ze naar 2 over was, was het gedoe over.

Bij mijn dochtertje zijn het altijd fases, dan gaat ze naar bed zonder een kik te geven en dan gaat ze weer ff naar bed met gebrul.
    Ik doe haar altijd op dezelfde manier naar bed en vaak huilt ze even als ik wegloop, maar daarna is ze stil. Ik ga niet meer naar haar toe want als ik bij haar kom en weer weg ga dan gaat ze helemaal niet meer slapen.

Meestal zijn dit soort dingen fases en gaat het over een week ofzo wel weer over :)

4. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

Aug 6, 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dankje. Ik weet niet of het tandjes zijn. Hij is voor de rest vrolijk als hij wakker is en niet in bed ligt. Maar zodra hij naar bed gaat en normaal liet ik hem een kwartiertje jengelen en viel hij in slaap maar dat werkt niet meer. Nu krijst hij dan echt en heb hem nu veel in de box liggen omdat hij echt niet wilt slapen.. Zou het de 6 maanden sprong kunnen zijn? Hij is nog net geen 7 maanden en heeft er al meer dan een week last van.

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier ongeveer hetzelfde en ik vermoed dat het een combinatie is van doorkomende tandjes en een sprongetje. Het duurt echter al een week of 3 nu, ik wil je niet ontmoedigen, maar dat kan dus wel. ;)
    Dennis heeft overdag nooit ontzettend veel geslapen, maar toch wel zo'n uurtje of 2,5 - 3,5 in totaal. 's Avonds en 's nachts ging het altijd heel erg goed, we legden hem in bed en 't was ok, speentje (krijgt ie alleen in bed), knuffeltje, kusje op z'n neus en hij ging meteen slapen. Nu ligt ie echt heel lang wakker, huilt veel meer dan normaal en 't is gewoon ronduit lastig om 'm in slaap te krijgen. Des te meer omdat als ie erger gaat huilen en we gaan kijken, hij ineens naar je gaat liggen lachen... grrrr.
    Maar een paar weken terug begon ie echt heel erg op z'n handjes en vingertjes te sabbelen en 'kauwen' en we zagen inderdaad dat er wat aan zat te komen. Toen Dentinox gekocht en dat helpt redelijk, in elk geval voor de nacht.
    Bij Dennis is het waarschijnlijk ook nog de overgang naar vast voedsel, tot een paar weken geleden heb ik volledig bv gegeven en dus nog niet bijgevoed en daar zijn we nu mee begonnen. Zijn schema is daardoor een beetje in de war en z'n darmpjes moeten er nog grotendeels aan wennen natuurlijk, dus het is al met al een lastige periode.
    Maarrrrrrrrrrrrr we houden moed hè, uiteindelijk zal het heus weer goed komen en een fase zijn! :) :p

6. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

Aug 6, 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    Marjanneke, hier gaat het echt precies hetzelfde als bij jou! Hij sliep ook nooit heel veel maar nu echt helemaal niet. En dat van het lachen ken ik ook, dan is hij helemaal overstuur en als je dan tegen hem praat gaat hij lachen. Maar nu is het zelfs zo dat hij wel doorgaat met huilen of ik erbij ben of niet. Een paar dagen geleden ging hij na zijn laatste avondfles wel meteen slapen maar sinds gisteren(en nu is hij ook nog wakker)huilt hij wel in bed. Hoop niet dat hij nu lang wakker blijft want vandaag heeft hij vanmiddag bijna 2 uurtjes geslapen en de rest van de dag was hij wakker(behalve 's nachts) Hoop niet dat het nog lang gaat duren voordat het voorbij is..

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Oorontsteking? Dan doet liggen pijn.

8. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

Aug 6, 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja daar dacht ik ook aan.. Alleen hij heeft geen koorts en de ha zei een tijd geleden als een baby geen koorts heeft heeft hij ook geen oorontsteking. Als hij in de box ligt is hij wel vrolijk.

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Tja bij mij is het altijd zo dat hij een periode heeft dat hij moeilijk slaapt overdag en onrustig is, en vervolgens komen er dan weer dagen dat hij beter slaapt.

Maar als jouw baby eigenlijk meestal gewoon goed slaapt zou ik toch even langs de dokter gaan en kijken of hij toch ergens last van heeft..? Huilt hij en pakt hij met zijn handje oortjes of vingers in mond, ze zeggen dat als een baby pijn heeft hij met zijn handje er naartoe zal grijpen..

In ieder geval merk ik hier nu dat mijn zoontje de laatste tijd 's middags erg lang slaapt, zeker anderhalf uur, en daardoor valt zijn dutje van eind van de middag nu weg. Hij slaapt in de ochtend 45-60 min en in de middag 1.5/2 uur, en soms zelfs 2.5 uur de laatste tijd.

Ik merk dat hij nu ook langer op is, eerst legde ik hem standaard na 2 uur in bed, nu merk ik dat hij zelfs wel meer dan 2.5u op kan zijn

10. Ellin

Ellin Actief lid

Aug 3, 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Denk dat het een fase is. Klein maandje geleden had ons zoontje dat ook. Alles was goed, tot het moment dat je de kamer uitliep of de deur sloot. Dan was het brullen, huilen, jammeren, net zo lang tot je terug kwam (probeerde er ook echt wel 5 min. tussen te laten). Uiteindelijk kwam het er dan op neer dat we m echt in slaap moesten wrijven, ook vermoeidend. Hebben toen het ritueel van op bed leggen wat langer gemaakt. Normaal gesproken slaapzak aan, knuffel geven, muziekje aan, kusje en weg. Nu slaapzak aan, even kroelen met mama of papa, dan in bed leggen, knuffel geven, muziekje aan, even aaien over zn bolletje en dan weg. Dit ging toen beter en ineens verdwijnt zo'n fase ook weer en konden we weer het 'normale op bed leg ritueel' doen.
    En wat het dan precies was...? We waren op vakantie, hij heeft tandjes gekregen en leek in een sprongetje te zitten... We zullen het nooit weten.
    Succes, even lastig, maar hou je er aan vast dat het volgende week misschien wel weer over is!!

11. LoveLjh

LoveLjh Actief lid

Aug 6, 2011
    204
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Zou fijn zijn als het volgende week al beter gaat. Ben er wel achter gekomen dat er nu 1 tandje door is! Heb Dentinox gehaald, ik hoop dat het werkt. Hij zit soms aan zijn oortje, maar trekt er niet echt aan. Sabbelen doet hij wel veel. Misschien maar naar de ha, maar die sturen je vaak weg met dat er niets aan de hand is..

Share This Page