Hoi allemaal, Ik heb even een vraagje: Ik ben vrijdag 33 weken en heb de laatste 3 dagen last van een soort menstruatiekrampen in mijn buik. Ik merk ik dat mijn buik regelmatig hard is (aan de rechterkant waar ons kindje met haar rug ligt). Afgelopen ma ben ik in het ziekenhuis geweest voor een echo ( in en uitwendig) en een CTG scan. Ook is er gekeken of ik blaasontsteking had, dit was niet het geval. Alles zag er goed uit. Ons kindje ligt beweegbaar in de bekken, dit is al sinds week 29. Ik voel af en toe ook ineens een druk op mijn bekken/alsof je moet plassen ofzo. Is dit iets waar ik me druk om moet maken of zijn dit oefenweeen/ indalingsweeen? Alvast bedankt voor jullie antwoord! Groetjes
Hoi Maybe, ook als je kindje met het hoofdje in het bekken ligt, kun je zeker nog indalingsweeen voelen. Ook gaat je baarmoeder af en toe oefenen met samentrekken ter voorbereiding op straks. Dit mag echter niet te lang duren en moet overgaan als je een half uur rustig gaat liggen of een warm bad neemt. Ook mag er gene regelmaat in zitten. Als de pijn aanhoudt of erger word en het komt om de zoveel minuten terug, dan moetje even aan de bel trekken. Maar verder is het een veel gehoorde klacht. Het kan wel verergeren als je net ene drukke dag/dagen hebt gehad. Je lichaam geeft dan aan dat je echt even teveel hebt gedaan. Luister naar je lichaam. Groetjes Brigitte
De krampen zijn nu weg gelukkig. Wel voelt mijn buik nog regelmatig har aan, aan de rechterkant waar onze kleine ligt. De andere kant van mijn buik voelt dan wel zachter aan, is dit dan het kindje wat draait of tegen de baarmoeder aandrukt? Bedankt voor je antwoord! Groetjes