Wie is er bekent met Preventel. Gister wilde mijn man zijn abonnement verlengen maar kreeg te horen dat er op het adres een melding was bij Preventel. We hebben nergens een achterstand dus een raadsel waar het vandaan komt. Heb gelijk een brief gestuurd om te vragen waar de melding vandaan komt maar dit kan zo 2 weken duren. Ze zijn niet per telefoon of mail te bereiken . Via Google vind ik niet zo veel informatie wanneer je nou bij Preventel geregistreerd wordt en door welke bedrijven dan?? Wie weet hier meer over toevallig
Ik heb dat ooit ook gehad toen ik een nieuw abonnement wilde afsluiten bij een andere provider. Terwijl ik geen schulden heb of een betalingsachterstand had (of ooit had gehad). Maar het schijnt dus, dat ze soms alleen naar het adres kijken. En als er iemand anders heeft gewoon die wel schulden had of stond geregistreerd, dat ze dan bij voorbaat niet akkoord gaan bij de provider. Met andere woorden: dat jij dus de dupe wordt van de schulden van een ander. En als ik google op Preventel, kom ik alleen maar verhalen tegen van mensen die onterecht geregistreerd staan en dat het een vaag bedrijf is.
Ik heb in de schuldhulpverlening gewerkt en t is juist heel fijn dat dit bestaat. Eindeloos telefoonschulden maken is verleden tijd hiermee (werkte met junks die dan voor 25 euro 10 abo's afsloten en de telefoons af moesten staan aan de dealer oid). Wel slecht als er puur naar adres gekeken wordt. Zegt denk ik meer over de onzorgvuldigheid van de provider. Als wij een opvraag deden bij preventel werd er echt wel gekeken naar meer dan het adres.
Ik heb er in mijn werk veel mee te maken. Bij ons is het inderdaad zo dat het soms op adres geblokkeerd word maar alleen met nieuwe abonnementen. Bv, iemand ging verhuizen maar kon niks aanvragen door de oude bewoner. Dat word wel opgelost hoor, maar kost wel moeite (voor ons, klant merkt daar niks van, alleen dat hij even moet wachten). Verlengen kan bij ons alleen niet als je openstaande rekeningen hebt. Die moeten eerst betaald worden dan kan je verlengen. Maar dit gaat alleen om je eigen abonnement of klantnummer. Soms hebben mensen 5 abonnementen op 5 klantnummers, dan is het alleen voor 1 abonnement. Anderen hebben 5 abonnementen op 1 klantnummer, dan geld het voor alle abonnementen (dit staat dan op dezelfde factuur allemaal, als die factuur niet betaald is, is er dus voor 5 abonnementen niet betaald). Dat heeft dus niets met preventel te maken.
Maar zijn het dan telefoon providers die een melding maken bij Preventel of ook bv de energie leverancier want ik heb gebeld met de provider waar het abbo loopt en die geeft aan dat er geen achterstand is en ook nooit geweest is.
Preventel is inderdaad alleen voor telefoonabonnementen. Dit is toen opgericht nadat een BKR-registratie niet meer mocht bij een telefoonabonnement. Zoals hierboven al aangegeven is het inderdaad zo dat de achterstanden niet perse op jouw naam hoeven te staan. Waarschijnlijk dus een vorige bewoner die achterstanden heeft. Bij mijn vorige werkgever was het overigens zo dat indien de klant kon aantonen dat de registratie bij Preventel niet van hem/haar was dat wij alsnog een abonnement konden doorvoeren. Dit was dan even wat extra werk maar had de klant verder geen hinder van. Edit: ik zie dat het hier om een verlenging gaat? Dat is vrij apart aangezien er bij een verlenging doorgaans geen kredietcheck nodig is. Heb je de verlenging rechtstreeks bij de provider aangevraagd?
Bedankt voor jullie antwoorden. We zaten nu bij Tele2 en wilde naar vodaphone en toen volgens medewerker van de media markt die melding. Vandaag naar de titel gegaan en gevraagd voor de verlening maar gevraagd voor tmobile en dat is zonder 1 probleem gelukt. Of er is gister bij de media markt een foutje gemaakt door de medewerker of er klopt iets anders niet in het systeem van Preventel maar probleem gelukkig opgelost.
Fijn dat het is opgelost. Maar een verlenging is als je bij dezelfde provider blijft. Van Tele2 naar Vodafone is een overstap en dan wordt er inderdaad een kredietcheck gedaan.