Vind het altijd heerlijk lekker shoppen voor me meiden en ik wacht er niet perse op hoor als ze wat nieuws nodig hebben zoals een jas dan koop ik dat gewoon maar met de kinderbijslag altijd even net wat meer halen
Even een vraagje tussendoor, Mijn zoontje krijgt dus kinderbijslag, en ben nu zwanger van de 2e. die word zo als het nu staat in augustus geboren, en krijgt dan vanaf januari 2016 ook kinderbijslag. Maar is dat het dan ook het bedrag van 191.65. Dus dat ik dat bedrag dan dubbel krijg? Maar het geld van mijn zoontje word eigenlijk rechtstreeks over gemaakt naar een rekening wat voor hem is voor de toekomst, maar betekend het dan ook dat het geld van dit kindje ook op die rekening word gestort? (Deze rekening word onderhouden door mijn ex en mij, waar zoontje dus van is.)
Je krijgt dit bedrag dan dubbel inderdaad. M.b.t. de rekening dat durf ik niet zeker te zeggen. Mijn eerste reactie zou zijn, ja daar gaat het dan ook naar toe. Bij een eerste kindje krijg je een formulier thuis wat je moet invullen. Ik weet niet of dit met een tweede kindje ook is.
ik denk het wel, misschien ze bellen over de rekening, dan heb je meteen goede antwoord, wat je krijgt dan is 383 euro,
Trieste mensen zitten er hier toch op ZP! Ze wilt alleen maar iets handigs delen en dan nog moet mensen reageren dat het maar een extraatje is, dat het niet handig is als je er van afhankelijk bent en dat soort BLA BLA! Mensen, ga een leven zoeken ofzo ipv hier een discussie uit te lokken! Expres mensen te kwetsen! Walg echt van jullie soort! (En nee ik ben niet afhankelijk van de kinderbijslag! Ik heb er gewoon een gruwelijke hekel aan als mensen met opzet gekwetst worden!)
Bedankt he Laat meer zien over jou als persoon dan over mij. Heb namelijk een aantal keer duidelijk gezegd dat mijn reactie niet bedoeld was om reacties uit te lokken, dat ik on topic wil blijven en sorry gezegd. Dus het feit dat jij zegt dat je "walgt van ons soort" (volgens mij zijn we allemaal mensen en geen "soort") en ons triest gaat noemen dat zegt dan genoeg over jou. Fijn dat je het dus weer ophaalt terwijl we het topic weer ON topic wilden houden
Bedoelde niet mensen met jullie soort maar het soort dat mensen met opzet willen kwetsen. Als jij heb aangegeven dat het niet jou intentie was om mensen te kwetsen in dit topic dan moet jij je niet zo aangevallen voelen.
Ik was de enige die de opmerking maakte over "afhankelijk zijn van" dus ik zou niet weten wie zich dan aangevallen moet voelen Maar nogmaals, was niet mijn intentie om mensen te kwetsen met die opmerking.
Nee hoor je bent niet de enigste, lees maar even terug.. In iedergeval heb ik gezegd wat ik wou zeggen... Gelukkig dat dat niet jou intentie was.
Jammer dat er weer gelijk gediscussieerd moet worden. TS, handige link! sowieso fijn die reminder, morgen alweer kinderbijslag!!! vanaf morgen dus lekker de kans om een vakantie te boeken. Ik weet wat ik vanavond na kinderbedtijd eens ga doen.
O leuk...het 3 maandelijkse kinderbijslag topic... Met waarschijnlijk de volgende onderwerpen: *wanneer krijgen we het voor de eerste keer? *waaraan mag je het volgens de rest van het forum aan besteden...op een grote hoop? Dat is niet de bedoeling.. *Er wel of niet afhankelijk van zijn *hebben jullie het al ontvangen? Ben benieuwd. Bekijk bijlage 450405
Ok, moet even lachen, maar velen hier moeten nog ouders worden en vinden de informatie dus wel heel handig . Vooral lekker herhalen die informatie dus! Het is natuurlijk wel veel van hetzelfde iedere 4 maanden als je volgend jaar alweer een decennium op zp zit ..
Sta jij als hoofdontvanger van de KB op papier bij de SVB? Zo ja, dan zal inderdaad ook het bedrag van je tweede kindje op de rekening van de oudste worden gestort. Ik zou even contact opnemen met de SVB, wat ik nog van vroeger weet (heb er een periode gewerkt) was het niet mogelijk om verschillende rekeningnummers door te geven voor verschillende kinderen... dus per "klantnummer" was er maar één rekeningnummer mogelijk!!! Lijkt me inderdaad wel goed je daar even achteraan gaat bellen voordat je problemen krijgt over de stortingen van de KB op de rekening van je oudste.
Nee, KB is geen voorschot... je krijgt het achteraf uitbetaald. Dus wanneer je per 1-10 recht hebt op KB, dan krijg je dat pas begin januari voor het eerst uitbetaald.
Heerlijk heb al diverse plannen en alles is in mijn hoofd al uit gegeven. Deel naar dochter nieuwe kleding deel naar zoon nieuwe schoenen deel naar ( vakantie) deel boodschappen deel vrij te besteden. Heerlijk een keer per drie maanden. I love de kinderbijslag. Woord altijd goed gebruikt. Op de grote hoop maar meestal zeker wat voor de kinderen. Schoenen kleding ect ect. Morgen geen 1 april grap heerlijk kinderbijslag. Volgend jaar verhoging als dochter 6 woord krijg ik dik 500 euro heerlijk. Nu krijg ik 465! Maar het is al op aan nuttige dingen het gezin.!!!