Omdat ik zin had om mezelf eens te verwennen heb ik bij de Aldi een flesje kreeftensoep gehaald. Nu wil ik het klaarmaken, staat erop dat het ongeschikt is voor kinderen en zwangere vrouwen. Vind ik een beetje raar, als er alcohol inzit, wordt dat toch verhit? Ga die soep echt niet koud eten. Zal ik de soep dan maar laten voor wat hij is en geen enkel risico nemen, of is dit hetzelfde als dat verhaal met die kaneel, dat je heeeel veel moet eten, moet het schadelijk zijn? Ik snap het even niet meer hoor. Kijk, als het nou rauw vlees is of zo, snap ik het, maar soep die verhit moet worden??
Ligt eraan hoeveel alcohol erin zit, want normaal verhit je soep wel... maar wordt het niet gekookt. Als je hem doorkookt zou ik niet weten waarom je hem niet zou mogen
tja ze zullen het er niet voor niets op zetten met koken haal je nooit alle alcohol eruit als het daar al om gaat
Geen dingen waarbij nou direct een belletje gaat rinkelen bij mij. Ik pak het flesje even erbij: water schaaldieren vis tomatenpuree crème fraice gemodificeerd maiszetmeel koolzaadolie witte wijn botervet zout extra olijfolie wortel cognacbereiding (cognac, zout, peper) aroma melkpoeder ui prei suiker melkeiwit paprika knoflook witte peper kerrie kurkuma koriander venkel fenegriek gember kardemom peterselie anijs kruidnagel kaneel peper tijm laurierblad nootmuskaat bevat alcohol, niet geschikt voor zwangere vrouwen en kinderen. Kan sporen van sulfiet bevatten. De percentages van de witte wijn en cognac staan er niet bij, maar ik neem niet aan dat ze hele flessen erdoor hebben gegooid bij nog geen half litertje soep. De kruiden lijken me nou ook niet heel ernstig, ik bedoel...zullen heus geen 8 bussen kaneel doorzitten. Zie ik nou iets over het hoofd? Ik bedoel, als ik iets niet mag hebben, wat dan ook, neem ik het gewoon niet hoor. Wil geen enkel risico lopen, maar ik dacht altijd dat door goed door te koken de alcohol vervliegt. Heb bijvoorbeeld al regelmatig stoofpeertjes gegeten, en die worden ook met rode wijn gemaakt. Begin me nou toch wel een beetje schuldig te voelen. Of zit ik hier nou voor niks te stressen?
Echt niet?? Wat stom! Ik heb het altijd anders gehoord, verdorie.:x Dacht ik ook goed gedaan te hebben door zo voorzichtig te zijn. Bedoel, ben heus geen 'mieperd' die niks durft te eten, maar dingen die een risico hadden, hoe klein dan ook dacht ik echt vermeden te hebben. En dan praat ik over de bekende dingen.
De soep is in de fabriek al gekookt lijkt mij als je het opgewarmd hebt dat er echt geen alcohol is zit. Ik zou het gewoon nemen.
nee je haalt wel het percentage naar beneden maar het gaat niet helemaal weg. Manier van koken en verdampingspercentage van de alcohol: Even laten koken: 15% Flamberen: 25% 15 minuten laten pruttelen: 60% 1 uur laten koken: 75%. In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Bovendien verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn."
das een goede daar zou het ook bij kunnen liggen. fenegriek wekt bv op dus misschien ook de bevalling?
Stik! Die fenegriek heb ik gegoogled zonet en er staat inderdaad dat het de bevalling kan opwekken! Je schijnt er ook stevigere borsten van te krijgen. Nou, dan ga ik hem NU METEEN in de pan gooien, want met een zwangerschap van 40 weken en twee dagen mag de baby wel komen! Vreet me al een week ongans aan de ananas, maar helemaal niks. Als ik merk dat het werkt, weten we in ieder geval wat de bevalling in werking kan zetten.
haha als je bv gaat geven is dat ook een hele goede als ik een dip had 3 dagen fenegriek en ik had me een tieten hahahaha eet smakelijk. frambozenblad werk trouwens ook of ff lekker sexen
Goed...tot dusver de soep, ik nam één hapje en ging haast over mijn nek! Wat vies. Had een heel topic uit kunnen sparen... Amfy: Ik zie nu pas je banner. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat fijn!
Dames denken jullie echt dat zo veel alcohol niet mogen zwangeren nemen? dat zit echt niet eens misschien 0,005 ml. ik heb vaker fondue gegeten bijvoorbeeld of als er gelegenheid een kleine scheurtje shampange - dat mag wel zo weinig kan geen schade anabrengen pas met grote hoeveelheden kan placenta het stof niet afbreken en komt het bij de baby. Bij deze wat het niet mag is denk ik kruiden en sulfiet of wel willen ze gene risico's nemen dat iemand neemt die soep en gelijk gaat bevallen dan kan je het product aanklagen ervoor en als er onderzoek komt etc dan kan het wellicht door bepaalde kruid of concentraat komen wat ze daar inproppen. In elke geval is niet verstandig klaargemaakte soep eten tijdens zwangerschap: verpakking bevat enorm veel schadelijke stoffen- sommige kankerweekend die je mee eet ook als je het verhit. Neme beter iets uit de glazen pot dan.
Volgens mij mag je kreeftensoep ook niet koken, maar juist enkel verwarmen, mogelijk dat het daar aan ligt...
Ik ben al op veel plekken tegengekomen dat anijs en kaneel goed zijn voor zwangere vrouwen. Zitten er beiden in. //www.gezondheidsnet.nl/voeding/artikelen/5914/wees-voorzichtig-met-kruiden-tijdens-je-zwangerschap Goed trouwens dat je het pak zo goed gelezen hebt. Ik weet niet of het me zou zijn opgevallen.
Ik heb het toevallig nog even nagevraagd bij de vk maandag en ze zei dat koken met alcohol niet zoveel kwaad kan. Er verdampt een groot percentage en wat dan overblijft is heel weinig. Zeker op een gerecht waar meerdere personen van eten. Dus bv kaasfondue, stoofperen, witte wijnsaus, etc mag. Ze zei er wel bij dat het misschien niet zo handig is als je dit elke dag doet if als je een 5 gangen diner neemt waarin elk gerecht alcohol zit Verder is dat met die kruiden wel een sterk verhaal. Tenzij je natuurlijk kilo's naar binnen werkt. Keukengebruik mag gewoon. Dus jammer dat je soepje niet smaakte zoals gehoopt haha!
Je mag toch geen schaaldieren als je zwanger bent? Of kinderen dat mogen weet ik niet, denk het niet na het lezen van dit topic...
Als de percentages er niet bij staan, zit er geen alcohol meer in. Het is volgens mij wettelijk verplicht om de percentages er op te zitten als er alcohol in zit.
ik dacht dat dit puur ging om rauwe schaaldieren? Even snel opgezocht op voedingscentrum.nl en idd: b) rauwe vis of schaal- en schelpdieren, zoals oesters wat ik me dan afvraag, zal een bereide st. jacobschelp wel mogen? die vind ik zo lekker!!