Die strijk is idd echt erg. Ik laat dat ook steeds oplopen. Gisteren heb ik de overhemden na het drogen meteen gestreken. Was nu maar weinig werk (4 stuks) en gaf wel een heel voldaan gevoel
Dat scheelt een heleboel! hahahaha Ik kom om half 4 thuis en dan heb ik natuurlijk de kids, dan ga ik niet gelijk soppen etc Eerst even de verhalen aan horen etc, misschien huiswerk bekijken etc. Soms moet ik dan nog boodschappen doen, als dat niet is, dan stofzuig ik vaak ff de tafel en keuken. Ik begin rond 17 uur met koken en ik kook alles vers, met veel groenten. We eten rond 18 uur, daarna gaat mijn man de keuken doen en ik huiswerk met de kids (de ene echt samen werken en de ander overhoren) Dan is het echt ruim 19 uur voordat we klaar zijn. We drinken samen nog even thee met zijn allen en kijken we half 8 journaal. Dan gaat de een naar bed (verhaaltje lezen etc) en de ander naar boven, om zelf te lezen. Eigenlijk moet ik 3x in de week sporten maar dan om 20.00 heb ik echt geen zin meer om te soppen... Woensdag en vrijdag werk ik niet en dan heb ik de hele bups is ook niet fijn... wat een gedoe... @DastyQueen hoe doe je dat???
Als ik mijn dekbedovertrek in de droger doe moet ik hem minstens een paar keer uit de knoop halen. Hij draait helemaal in elkaar. Dat geeft best wel kreukels, maar toch vouw ik hem glad op en leg hem in de kast. Als hij dan later uit de kast komt zijn de kreukels er uit. Ik leg dus (bijna) nooit het overtrek weer meteen op het bed.
Ik heb wel het gemak tbm te zijn. Dat scheelt heel erg veel. Ik probeer alles overdag te doen als mijn zoon op school zit. Mijn dochter slaapt vanaf dat ze 9 maanden is niet meer overdag dus ik doe er tegenwoordig wel een stuk langer over. Als ik klaar ben met de keuken heeft zij de huiskamer weer ondersteboven en vice versa. Op goede dagen "helpt" ze mij en staat ze ook met een doekje mijn of haar eigen keukentje af te nemen. Ik probeer zo veel mogelijk in de ruimte te doen waar zij speelt (dus als ze in bad zit de badkamer. Speelt ze boven de slaapkamers enz. maar dit gaat met veel pauzes om tussendoor haar even bezig te houden. Het enige wat ik doe als de kinderen slapen is strijken.
Ik heb overigens de volgende tips nog voor jullie: pak een lege spuitfles, doe daar heel iets allesreiniger in en vul aan met water: handig voor alles, met een microvezeldoekje in je handen kun je zo heel makkelijk even snel bijv je tafels, aanrecht of wc schoonmaken. Even een tip voor het microvezeldoekje: vouw hem in vieren, zo heb je, wanneer je hem omdraait in totaal 8 schone kanten, bij vies, even een nieuwe kant pakken, dit kun je bij het stoffen doen, maar ook bij het schoonmaken van het toilet. Koop een swiffel sweeper, een oplaadbare kruimelzuiger, deze werkt enorm goed voor tussendoor, bijna net zo goed als een normale stofzuiger. qua stofzuigrobot een tip voor diegene met een kleine beurs maar wel met een gladde vloer (laminaat, tegels of linoleum). Koop een vileda stofzuigrobot (kost rond de 30 euro) daar zitten papieren vloerrondjes bij (die je overigens niet direct hoeft weg te gooien uitkloppen boven de container werkt heel goed voor de 2e en 3e ronde ) Dit scheelt je echt enorm met stofzuigen en je hoeft geen honderden euro's uit te geven voor zo'n "echte". Dit werkt ook heel goed. Wil je je muren van de badkamer schoonmaken, spuit hem in met schoonmaakazijn, pak een schone dweil, kun je zo je muren doen. deuren idemdito, alleen dan met de spuitbus allesreiniger (zie hierboven). In een spuitfles schoonmaakazijn doen en dan bij elke badkamer schoonmaakbeurt je glazen wanden inspuiten, 10 min laten intrekken en dan een schone, lichtvochtige microvezeldoek er overheen, blijft hij ontkalkt. Mijn ramen doe ik met een spuitbus water en een speciale glasdoek, ik gebruik geen trekker. en nog even een aanvullende tip om je huis wat schoner te houden: loop elke dag door je huis met die spuitbus en een vochtige microvezeldoek. alles waarvan je denkt, dat kan ik even doen (je lichtschakelaars, het randje van je deur, vensterbank waar de kat net heeft gelegen, ik noem maar wat) Kost je 5 min en het lijkt allemaal net wat frisser.
Ik wilde popcorn al pakken. Goeie tips @mamabri . Ik heb de ramen wel een gewassen met een dweil +stok, ook handig.
Handig zo’n topic! Zag hier al een doekje met schoonmaakazijn voor rond de leidingen, zo eens proberen. Over 2 dagen moet alles blinken, dus we gaan maar eens aan de slag Radio aan op Q helpt op dit moment wel, heerlijk al die herrie
whahahahahahahah serieus??? ik heb die van mij in mijn caravan staan aangezien ik maar heel kleine kamers heb én een groot kleed.....maar in mijn vorige huis had ik dus een grotere kamer én 2 honden. Ok hij komt niet over drempels heen, dus moest hem verplaatsen, maar verder vond ik hem inderdaad echt heel fijn, al was het maar voor al die hondenharen. En hier thuis heb ik gladde vloeren boven en geen drempels, maar dan valt ie weer van de trap.... Enfin: nu heel relaxed op vakantie de vileda door de caravan laten zoeven
vond het wel een goede tip voor de dames hier die werken en geen zin hebben alle dagen te stofzuigen. En zo'n "echte" (die ik overigens ook heb gehad, maar niet vond werken) is veeeeeeel duurder.
Ik heb ze bij de mediamarkt vandaan. Kreeg ze bij mijn nieuwe droger. Werkt echt, was is ook sneller droog.
Voor veel mensen scheelt plannen ook de helft. Vooruit denken en doen. Ik heb hier verschillende oppaskindjes die ergens tussen 5 en half 6 gehaald worden en er dan thuis nog nagedacht moet worden wat er gegeten wordt. Daar snap ik nou helemaal niks van. Toen wij beiden buitenshuis werkten, zorgden we op mijn werkdagen dat er niet veel meer hoefde te gebeuren bij thuiskomst. Dus spaghetti en zoetzure sauzen vers gemaakt en ingevroren. Groentenpakketten vooraf gesneden en in zakken in gevroren. Dan is het thuiskomen en enkel rijst/pasta koken en klaar. Met AGV de avond van te voren schillen en in de pan klaar zetten. Hoef je alleen het fornuis nog aan te draaien en vlees/vis bakken.
Hahaha gadverdamme! Ik maak die schoon na elk gebruik, doe je met een pan toch ook... Niet elke week, ik doe dat elke maand denk ik.
Ik heb 1x in de week een schoonmaakster, zij doet voor mij met name de “grote” klussen. Badkamer, keuken, toiletten grondig ed. Daarnaast maakt ze alle plintjes schoon, deuren en lichtknopjes en stofzuigt ze overal extra goed. Ik doe zelf dagelijks de toiletten, stofzuig en dweil elke avond de woonkamer en keuken, en hou de douche dagelijks bij. Ik heb de regel met de kinderen dat ze zelf opruimen waar ze mee gespeeld hebben, liefst al voordat ze aan iets nieuws beginnen. Ik heb een snoerloze steelstofzuiger, ideaal om even snel kruimels op te zuigen.