Pfoe die heb ik nog niet eerder gehoord. Zelf zou ik azijn in een sprayflacon doen en dat erop spuiten. Goed laten intrekken en dan een doek erover. Azijn neutraliseert geurtjes.
Ga ik proberen. Ik heb er ook nooit eerder over nagedacht, maar het ruikt echt zo vies. En ze waren wit maar nu dus niet meer. Net een nieuw huis en de vorige bewoner rookte blijkbaar graag binnen.
Help! Ik heb dus NIEUWE kleding voor mijn dochters. Een roze broek en een wit jurkje met stipjes. De vlekken gaan er niet uit. Heb dasty al geprobeerd, biotex... what else? Al 3 x in de wasmachine geweest ook. Baal er zo van!
Als het van staal is en azijn niet helpt, kun je het evt ook proberen met een sopje met wat bleek. Misschien dat het dan ook wat oplicht.
Ik heb een tip voor iedereen die graag leest: Het Grote Poetsboek van Diet Groothuis. Ik ben er net in begonnen en er gaat al een wereld voor me open. Het is ook beschikbaar als ebook en in Kobo Plus gratis te downloaden (Kobo Plus is bij bol.com een maand gratis).
Ik heb een set witte lakens die iets verkleurd zijn en maar naar mijn vriend blijven ruiken. Hoe krijg ik die weer wit en fris?
Ja dat doe ik ook en dat helpt goed. Liefst daarna in de zon laten drogen. Ik herken het ook bij mijn man. Vettig en zijn geur.
Dat heb ik nog niet gedaan. Is dat gewoon die schoonmaak soda? En hoeveel moet erbij op hoeveel water?
Ja gewoon schoonmaak. Geen idee hoeveel eigenlijk, als ik eens wat moet dan doe ik gewoon heel veel voor de zekerheid. Dan kokend water erbij, dag laten staan en dan in de was op het langste en heetste programma inclusief voorwas en intensief spoelen.
Ik heb 2 vraagjes; - hoe maken jullie het badmatje schoon ( wat in bad ligt voor de kids)?? - op de wastafel hebben wij roestvlekjes, deze krijg ik er niet af, al van alles geprobeerd..
Ik heb geen bad dus ook geen matje . Maar toen ik nog bij andere mensen schoonmaakte, deed ik het gewoon met een sopje. Belangrijk dat hij tussendoor steeds droog is. Die plekjes ook niet met die schuursponsjes waar al het zeep bij in zit?
Bedoel je het grote badje of een peuterbadje? Qua peuterbadje heb ik de mat weg gegooid en die van de Ikea gekocht waar anti slip in vast zit.
Voor de douche en het grote bad, waar antislip op zit. De onderkant waar die 'nopjes ' zitten, daar zit schimmel onder en tussen. Net elke nopje apart gepoetst, maar vroeg me toch af of er geen makkelijkere manier is..
Weggooien en nieuwe kopen als er schimmel onder zit. Kan ook proberen in een emmer met chloor of van die Anti schimmel spray.