Met schimmel zou ik niet twijfelen en direct weggooien. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je gezondheid om dat nog te gebruiken, ook al heb je het schoongemaakt.
Je zou kunnen kijken naar kleinere anti slip dingen die je wat makkelijker in een tijl kan schoonmaken.
Ik hang hem na het badje aan een haakje te drogen en was hem soms mee in de wasmachine op 30 of 40 graden. Hierdoor raakt hij wel langzaam wat uitgedroogd, dus zodra hij gaat brokkelen komt er een nieuwe.
Die matjes met nopjes moet je met de nopjes naar boven te drogen leggen. Dan krijg je geen schimmel. Heb je nu niks aan natuurlijk...
Iemand nog tips voor smeervlekken in kleding? Na een paar uur weken in de Vanish en Shout erop is het ook een heel stuk minder, maar weg is nog niet. Bekijk bijlage 582314
totaal onnodig. en wat doe je dan als je schimmelplekken op je plavond in de badkamer hebt? of in je voegen? Alles er maar uit slopen dan? badeendjes waar schimmel in zit gaat hier weg. mssr een badmatje wordtgewoon schoon gemaakt hoor. kan prima. in badje met gloor of azijn. en wat ik regelmatig doe wanneer ik onder de douche sta: badmatje aan beide kanten cif erop en dan even met een oude afwasborstel sfschrobben. kost 2 minuten en hij blijft lekker schoon
Doorgaans sta ik niet met mijn voeten op het plafond. Sorry maar als ik op een gebruiksvoorwerp schimmel zie en ik krijg het er niet af, vind ik het te smerig om het te houden.
nee maar je ademt het wel in en dat is slechter voor je gezondheid dan een paar plekjes onderop een badmatje en ze heeft het over de ONDERkant van de badmat. daar sta je ook niet met je voeten op. ik tenminste niet... onderkant van zo'n matje wordt snel wat schimmelig en dat kan je prima schoonmaken. niet zo'n drama van maken....
Idd! De matjes kosten niet de hele wereld, als ik puur naar de kosten kijk dan voor dezelfde geld dat ik aan schoonmaakartikelen en water kwijt ben om het schoon te krijgen koop ik liever nieuwe. Beter voor mij en uiteindelijk milieu ook
Mijn moeder maakte het altijd zo schoon: op een oude krant voldoende grof zout strooien (ca 100 gr) dan meg de hele strijkijzer dit "strijken" totdat de viezigheid weg is. Ik heb het ooit geprobeerd en het hielp.
Iemand vroeg hoe roest vlekken van een wastafel af te krijgen? Keukenpapier gedrenkt in schoonmaakazijn erop leggen. Iemand zei ook weer iets over chloor. Gewoon niet doen. Chloor moet je verbannen uit je huis. Het ontsmet alleen, maakt niet schoon en is ultraslecht voor jezelf en het milieu.
Soda ontsmet ook. Schoonmaakazijn ook. Er zijn veel alternatieven die gezonder zijn voor jezelf en je kinderen en beter voor het milieu. Dit aangezien schimmel op een badmat al als ongezond werd gezien. Chloor is dat ook.
Hier zijn de witte strepen op een paar suede zwarte puma gympen helemaal vergrijsd. Iemand een tip hiervoor? Ik krijg ze zelf niet schoon.
Dethol is stuk duurder . En ik gebruik chloor alleen als wc eend en om vazen schoon te maken. Zo af en toe het groenafval bakje en als er vieze vlekken in mijn witte spuglapjes zitten.