DastyQueen weet raad...

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Met schimmel zou ik niet twijfelen en direct weggooien. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je gezondheid om dat nog te gebruiken, ook al heb je het schoongemaakt.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Je zou kunnen kijken naar kleinere anti slip dingen die je wat makkelijker in een tijl kan schoonmaken.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik hang hem na het badje aan een haakje te drogen en was hem soms mee in de wasmachine op 30 of 40 graden. Hierdoor raakt hij wel langzaam wat uitgedroogd, dus zodra hij gaat brokkelen komt er een nieuwe.

4. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    In de bleek leggen?

5. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Die matjes met nopjes moet je met de nopjes naar boven te drogen leggen. Dan krijg je geen schimmel. Heb je nu niks aan natuurlijk...

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Iemand nog tips voor smeervlekken in kleding?

Na een paar uur weken in de Vanish en Shout erop is het ook een heel stuk minder, maar weg is nog niet. Bekijk bijlage 582314

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    totaal onnodig. en wat doe je dan als je schimmelplekken op je plavond in de badkamer hebt? of in je voegen? Alles er maar uit slopen dan?o_O
    badeendjes waar schimmel in zit gaat hier weg. mssr een badmatje wordtgewoon schoon gemaakt hoor. kan prima.

in badje met gloor of azijn.
    en wat ik regelmatig doe wanneer ik onder de douche sta:
    badmatje aan beide kanten cif erop en dan even met een oude afwasborstel sfschrobben. kost 2 minuten en hij blijft lekker schoon

8. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Doorgaans sta ik niet met mijn voeten op het plafond. Sorry maar als ik op een gebruiksvoorwerp schimmel zie en ik krijg het er niet af, vind ik het te smerig om het te houden.

marina kl vindt dit leuk.
  9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nee maar je ademt het wel in en dat is slechter voor je gezondheid dan een paar plekjes onderop een badmatje;)
    en ze heeft het over de ONDERkant van de badmat. daar sta je ook niet met je voeten op. ik tenminste niet...
    onderkant van zo'n matje wordt snel wat schimmelig en dat kan je prima schoonmaken. niet zo'n drama van maken....

10. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Idd! De matjes kosten niet de hele wereld, als ik puur naar de kosten kijk dan voor dezelfde geld dat ik aan schoonmaakartikelen en water kwijt ben om het schoon te krijgen koop ik liever nieuwe. Beter voor mij en uiteindelijk milieu ook :p

boogiebril vindt dit leuk.
  11. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Mijn moeder maakte het altijd zo schoon: op een oude krant voldoende grof zout strooien (ca 100 gr) dan meg de hele strijkijzer dit "strijken" totdat de viezigheid weg is. Ik heb het ooit geprobeerd en het hielp.

12. Bootcamp babe

Iemand vroeg hoe roest vlekken van een wastafel af te krijgen? Keukenpapier gedrenkt in schoonmaakazijn erop leggen.

Iemand zei ook weer iets over chloor. Gewoon niet doen. Chloor moet je verbannen uit je huis. Het ontsmet alleen, maakt niet schoon en is ultraslecht voor jezelf en het milieu.

13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Het ontsmetten is juist het gene dat ik wil dat het doet.

14. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Dan zou je ook dethol kunnen gebruiken
    (gebruik zelf ook chloor hoor :|)

15. Bootcamp babe

Soda ontsmet ook. Schoonmaakazijn ook. Er zijn veel alternatieven die gezonder zijn voor jezelf en je kinderen en beter voor het milieu. Dit aangezien schimmel op een badmat al als ongezond werd gezien. Chloor is dat ook.

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Hier zijn de witte strepen op een paar suede zwarte puma gympen helemaal vergrijsd. Iemand een tip hiervoor? Ik krijg ze zelf niet schoon.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Stomen boven een pan kokend water en dan met een suède borsteltje boenen?

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dethol is stuk duurder :roflmao:. En ik gebruik chloor alleen als wc eend en om vazen schoon te maken. Zo af en toe het groenafval bakje en als er vieze vlekken in mijn witte spuglapjes zitten.

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Zwart uitgeslagen zilveren/zilverkleurige sieraden weer mooi krijgen, heeft iemand daar tips voor?

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zilverpoets

Deel Deze Pagina