Verzekeringsvraag mbt ICSI in het buitenland

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Tammie78, Dec 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tammie78

Tammie78 Nieuw lid

Dec 20, 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

wij zijn bezig met een ICSI poging in het buitenland, nu verzekerd via Menzis in het basispakket.
    Maar nu zag ik wat op de site hier, bij Extra Verzorgd 4 zou je per poging 3100 eur krijgen.

Even in het kort,
    in het basispakket betaal ik volgend jaar 1248 euro. Een poging kost in totaal 2525 eur, waarvan Menzis in het basispakket 1590 vergoed. Ik moet dus zelf 935 eur per poging bij betalen.

Als ik naar Extra Verzorgd 4 zou gaan, kost het mij volgend jaar 2004 eur aan premie, per poging zouden ze 3100 eur vergoeden. De poging kost minder, klopt het dan dat ik per poging 575 eur overhoud? Dus in principe geld overhoud aan de poging?

Groetjes!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nee, je krijgt alleen vergoed wat je ook uitgegeven hebt. Je houd dus niets extra over voor je spaarpot. Maar ik denk dat je in DD je behandeling laat doen?
    Dan ben je voor ICSI wel meer kwijt:
    2300 ICSI
    230 narcose
    2x 86 voor hiv en hepatitis test

En eventueel:
    240 euro per cryo terugplaatsing (in DD vriezen ze alles wat je niet direct terug krijgt in dus grote kans dat je dit ook zult moeten betalen)

Aanvullende onderzoeken:
    Bij mij heeft de intake 65 euro gekost en heb ik bij de intake voor 335 euro aan bloedonderzoeken gehad.

Misschien maak je dan toch je potje leeg ;)

3. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mag je die rekening dan ook indienen bij Menzis? En krijg je dat dus dan ook vergoed? Want ik dacht altijd dat, dat niet mocht.

Liefs x

4. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hoi Tammie,

Stuur je vraag even per PB aan mij door. Ik ben belangbehartiger bij Freya en kan deze vraag zo laten beantwoorden.

Groetjes

5. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even up voor Maartje! Want nu ben ik nieuwsgierig geworden hihi.

Share This Page