toeslagen en eigen bedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door amber23, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een vraag je als je een eigen bedrijfje wil beginnen. Ben je dan het kindgebonden budget kwijt en de zorgtoeslag?. Ik vraag het niet voor mijzelf maar voor een vriendin. Ze is bang als het niet meteen loopt dat ze dat dan ook allemaal kwijt is. Haar vriend werkt gewoon bij een baas. Ze wil een eigen bedrijfje beginnen om wat extra inkomsten binnen te halen. En dat ze dan thuis bij de kinderen kan blijven.

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ligt aan wat je verdient.. dus het wil niet gelijk zeggen dat je alles kwijt bent maar het kan wel of dat je minder krijgt.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat hangt net als bij een baan in loondienst gewoon van je jaarinkomen af.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik zou het gewoon naast de maandinkomsten leggen. Krijgt ze 50 euro toeslag...zodra er 50euro extra verdient wordt dan de toeslag opzij zetten. En dat het hele jaar door, dan ziet ze bij de aangifte wel of, en hoeveel, ze moet betalen (voorbereid op betalen)

5. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Het blijft gewoon naar inkomsten berekend worden en als zij inkomsten gaat krijgen worden die ook meeberekend en kan het zijn dat ze wat minder gaan krijgen en misschien zelfs niets. Alleen zal ze dat pas eind van het jaar weten. Het wordt over een heel jaar berekend en de maanden zonder inkomsten tellen natuurlijk ook mee. Het kan dus best meevallen voor dit jaar. Ze kan het best wat opzij leggen mocht ze wat terug moeten betalen.

6. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor de reacties. Ze heeft hier veel aan want ze dacht altijd dat ze het niet kon doen. Omdat op eens dan alle toeslagen weg zouden zijn. En als ze dan in een keer niks verdiende dat ze dan er eigenlijk op achter uit gingen

Deel Deze Pagina