Even klagen hoor, ik ben heel benieuwd of jullie hier ook last van hebben. Vanochtend weer naar het CB geweest. En wederom ben ik naderhand altijd negatiever en onzekerder dan voor de tijd. Voor de zoveelste keer een heel gesprek gehad over dat het misschien beter is om over te gaan op de fles. Ik heb in de loop der tijd alle adviezen al gehoord: volledig over op KV, bijvoeden met KV, fulltime gaan kolven en dat met de fles geven... En alleen omdat mijn dochter nu 3 maanden is en nog steeds om de 2 a 3 uur wil drinken. Dat ze goed groeit, 's nachts vaak al doortrekt, en gewoon een tevreden meisje is schijnt niks uit te maken. Ik luister er niet meer naar... Prima, ik snap dat de meeste baby's meer tijd tussen voedingen hebben rond deze leeftijd, maar wat als ze dat gewoon niet wíl? Is dat zó abnormaal? Gadverdamme wat word ik hier chagrijnig van...
Is dat de enige reden die ze geven, dat het abnormaal is dat ze zo vaak wil drinken? Als jij daar geen problemen mee hebt, dan is het toch prima zo...lijkt mij.
Lekker je eigen gevoel volgen je dochter weet heel goed wat ze wil en geeft dat ook aan. Als jij bv wil geven gewoon doen (kolven loopt de productie iets van terug) lekker doen waar jij achter staat. (Dat geld natuurlijk ook voor kv ) Bij het cb ja en amen zegen en zelf je eigen plan trekken is iets wat ik al doe van af het begin. Ik werd gek van alle verschillende adviezen
Ze laat er 's nachts dus langere tijd tussen zitten en compenseert dat overdag dus eigenlijk weer door vaker te drinken? Deed mijn dochter ook, sliep 's nachts wat langer en dronk overdag wat vaker, was hier nooit een probleem.
Zelfde verhaal hier qua voedingen maar het cb zegt er niks van. Overdag elke twee uur, tussen 18-24 slaapt ze meestal aan een stuk en snachts elke drie a vier uur. Dus een of twee voedingen. Zolang jij er geen probleem mee hebt is het toch prima? Snap niet dat ze je proberen over te halen om fv te gaan geven eerlijk gezegd.
Gewoon lekker geven als ze behoefte heeft. Je zou eerder moeten gaan zoeken of het echt honger is wat ze heeft ipv op een fles over te gaan.... Als jij al vermoedt dat er iets anders aan de hand zou zijn zo niet lekker toegeven Wat lost dat op volgens het cb eigenlijk...fv
zucht.. jammer zeg dat ze je zo onzeker maken. Je doet het in mijn ogen namelijk prima en je kindje is volkomen normaal. Fantastisch toch dat ze 's nachts langere stukjes slaapt? Als jij het niet vervelend vind om overdag vaker te voeden, zou ik het al helemaal niet meer delen met het consultatiebureau. Doe ik ook niet meer. Zolang ik me geen zorgen maak over groei en ontwikkeling gaat hier alles fantastisch. Tenminste dat zeg ik dan bij het cb. Slaaptoestanden of details over voeding (wij gaven een tijdje geleden meer flessen dan dat 'mocht) hou ik voor mezelf. Ik denk dat je voor info en een realistisch beeld over borstvoeding vooral niet bij het cb moet zijn (die van mij iig niet). Deze website heeft betrouwbare informatie https://www.borstvoeding.com En je kunt ook altijd een lactatiekundige bellen.
Thanks iedereen! Ik vind het eigenlijk wel prima zo, als dit gewoon haar ritme is buig ik wel mee hoor Maar zulke reacties doen me wel goed, heb soms het idee alsof ik geen idee heb waar ik mee bezig ben... De beweegreden van het CB voor het overgaan op FV is 'dat je dan weet wat er in gaat'. In mijn oren klinkt het alsof je haar dan kan laten brullen als ze honger heeft. Want ze heeft tenslotte een uur geleden 120cc naar binnen geklokt. Of iets dergelijks. Ik denk idd dat ze compenseert voor de nacht. Om een uur of 7 slaapt ze tot een uurtje of 10, en dan weer tot een uur of 5/6 (steeds vaker tot half 7!). Dus dat is erg lekker!
Tja, hier ook. Ik heb steeds het idee gehad dat ze liever helemaal niet hebben dat je je kind melk geeft en dat je kind moet onderwerpen aan een strenge dieet. Mijn dochter begon met 5 maanden bijvoorbeeld in gewicht aan te komen, toen werd ik doorgestuurd naar de kinderarts. Ik kreeg het advies om een zuigeling 1 flesje, hooguit 2 flesjes melk van 150 cc te geven want haar gewichtstoename kwam door mij. Voor de rest mocht ze alleen maar water en geen pap en helemaal geen banaan. Ze was toen 5 maandjes Op het consultatiebureau zijn ze alleen maar gefixeerd op gewicht. Lengte of bouw doet er gewoon niet toe
Ten eerste. Volg je gevoel. Jij hebt tenslotte dag en nacht jou dochtertje op je heen. Jij kent haar het beste. Als zij het nodig heeft om iedere 2 a 3 uur te drinken en jij hebt er geen problemen mee. Waarom niet toch. Ze gaat vanzelf wel aangeven als ze er aan toe is om langer tussen de voedingen te laten. Ik zeg ook altijd ja nee en amen als ik bij het CB ben geweest. Afgelopen keer kwam de motorische ontwikkeling van Liz ter sprake. Ze is heel erg beweeglijk voor haar leeftijd. Tsja, vertel mij wat haha.. Dus ik zeg en vertel trots dat ze 10,5 week oud was en al van buik naar rug rolde.. Dat kon volgend de arts bij het CB echt nog niet, was veels te vroeg, zal wel toeval zijn geweest kreeg ik te horen. Dacht echt, moet ik nou serieus mijn telefoon gaan pakken en het filmpje laten zien. En als het toeval is, dan deed ze het ook niet vaker zowel in haar eigen box als bij mijn schoonouders. Ook begint Liz steeds meer dingen bewuster vast te pakken. Ik vertelde dat ook, dat kon dus ook niet. Zou ook toeval zijn geweest.. Bah bah, was echt ff laaiend.. Weet toch wel wat ik gezien heb. Dus begrijp je gevoel en frustraties helemaal.
Oh erg is dat he !! Ik geef geen bv maar hier hebben ze ook altijd wat te zeuren. Mijn mannetje is redelijk lang , maar smal/dun. Komt altijd netjes aan alleen net iets minder als zijn leeftijdsgenooitjes behalve in lengte dat gaat heel hard. Ging moet ik eigenlijk zeggen. Vorige controle bij 6 maanden was hij 1 cm gegroeid. Hele hoop paniek. Ik had zoiets maar als hij elke keer zo veel blijft groeien in cm is die straks 3 meter als hij 3 is. Daarbij zijn wij allemaal klein dus hoe hij zo lang komt geen idee Nu zeiden ze : anders moet je hem een fles om 22.30 maar weer geven (dus van 4 weer naar 5) ik stond echt met mijn oren te klapperen. Ten eerste drinkt die die al vanaf 3 maanden niet meer om de reden dat hij niet wakker meer werd en slecht dronk. En hij slaapt dus ook normaal gesproken goed door. Ten tweede is mijn mannetje lang en slank maar absoluut niet mager. Naja over twee weken moet ik op controle weer 7,5 maand dus ga dan wel kijken hoe die gegroeid is. Kinderarts is altijd stuk positiever daar in tegen , vind hem perfect groeien op zijn lijntje en is altijd tevreden en daar hecht ik toch even iets meer waarde aan.
Zo verschillend, die CB's! Hier ook 2-3 u tussen voedingen en 's nachts doorslapen. Volgens mij kreeg hij met 6 maanden nog steeds 6 voedingen. Doen waar je je zelf goed bij voelt. Ik ben op een gegeven moment juist wel een flesje gaan bijgeven omdat ik het zelf niet trok, daardoor kon ik op adem komen en herstellen wat de melkproductie juist ten goede kwam.
Het leed dat cb heet kwam het eerste in mij op Hier ook vorige week een negatieve ervaring gehad. Heb een lief klein mannetje wat opstart problemen had met de voeding. En dronk steeds erg gulzig en snel waardoor het vaak spugen was. 2 weken geleden had de arts gezegd "test eens met Johannesbroodpitmeel" vorige week zei de verpleegkundige dat ik dat zou moeten hebben gedaan.. Tja als de drogist aangeeft dat er leveringsproblemen zijn waardoor ze het niet hebben, daar kan ik weinig aan doen. Volgens het cb zou mijn mannetje te weinig aankomen, tja dat heeft hij echt van zijn mama want ik ben niet groot en heb tot 4 jaar geleden in de categorie ondergewicht gezeten. Sinds het weekend heb ik zelf de voeding opgeschroefd omdat ik een jammerend kind had met een knorrende maag. Ik mag morgen weer terug om opnieuw te wegen en heb dan een afspraak bij de verpleegkundige. Ben benieuwd wat ze me nu weer voor een rot gevoel willen aanpraten. Zkh had me gezegd dat bij het cb mensen werken die niet op de juiste manier communiceren daar geef ik het zkh gelijk in.
Hier geen last van het cb. Ik vertel ze ook gewoon niet hoeveel mijn kinderen drinken of hoeveel poepluiers ze hebben. 'Alles goed?' 'Ja hoor, alles goed.' 😊 Ik hoor ook geregeld opmerkingen als 'het cb zegt dat ik dit-of-dat MOET.' Je moet helemaal niets! Als je zelf iets wil vragen prima, maar ik ga alleen meten en wegen (en prikken) en of ik ze vervolgens te dik/dun/lang/kort vind, dat is aan mij zelf.
Meid, je doet t juist geweldig. Laat je niet onzeker maken,kijk naar je kindje! Ze slaapt.'s nachts, is tevreden, drinkt overdag goed en jij voelt je er ook goed bij? Wat wil je nog meer? Ik ben echt niet van de borstvoedings'maffia', maar vond t super dat ik mn zoon zes maanden zelf heb kunnen voeden. Daarna door omstandigheden op de'fles over. Tot na zn eerste verjaardag nachtvoedingen gehad omdat mn zoon geen grote flesje dronk. Dat was natuurlijk ook 'niet goed'.'Maar kon toch heus niet meer drinken in mn zoon krijgen als hij zelf wilde.... Zoals t bij jou gaat klinkt echt niet gek hoor!
Dit inderdaad. Als ik geen problemen had met de voeding vond ik het zinloos om deze info te delen, gewoon zeggen dat alles goed is.
Wahahaha, precies wat ik ook altijd deed en doe! Verder alles het ene oor in en het andere weer uit. Was altijd binnen 5 minuten weer buiten. Kijk, zou ik uit mezelf advies willen vragen, dan zou ik dat ook zeker doen. Maar ik zit niet op ongevraagd advies te wachten. Zeker niet als alles prima gaat. Het gaat gewoon prima met mijn beide kinderen. Sterker nog, omdat altijd alles goed was, mocht ik zelfs het 18-maandenconsult van Finley overslaan. Ze zaten waarschijnlijk zelf ook niet weer te wachten op:"alles goed? Ja, alles is goed!" Wat betreft borstvoeding: mijn CB vindt het geweldig als je borstvoeding geeft en stimuleren het ook. Dus daar had ik nooit problemen mee. Gelukkig.
BE-LA-CHE-LIJK Hoe gaat het in nederland? Borstvoeding is zo goed, het beste voor je kind, bla bla bla. Dat krijgt toch wel iedere aanstaande moeder te horen. Vervolgens: kind geboren. En binnen de kortste keren heb je de zogenaamde "zorgprofessionals" die met hun belachelijke adviezen even jouw productie om zeep helpen. Geen wonder dat we in lekker onderaan bungelen qua borstvoedingscijfers. Zelfs al wil je graag: het CB: voor al uw afbouw adviezen! Als je een beetje iets van kennis hebt, dan weet je dat "weten wat er in gaat" helemaal niet van belang is. Hoe hebben al die moeders dat vroeger dan gedaan? Als er voldoende groei is, je kindje tevreden is en er genoeg plasluiers zijn, dan weet jij wat je moet weten. Namelijk dat er genoeg in gaat. Daar heb je geen cc's voor nodig. Kortom: de gene die jou heeft geholpen, moet op bijscholingscursus. Ik zou er echt een klacht over indienen, of het gesprek met ze aangaan. Te gek voor woorden dit. Jouw kindje is volkomen normaal. Is gewoon meer van het type snacker. Jongste dochter was dat ook. Terwijl zoon bijvoorbeeld meer van het tanken was Kortom: heel jammer allemaal..