Hier vandaag met mijn 3 mnd oude dametje bij het cb geweest. Ik dacht nou nu gaan we het krijgen dat ze veel te zwaar is. Ze weegt 8330 gram bij 69,5 cm. Nou ze zei: wauw! En je geeft nog steeds volledige borstvoeding? Ja mevrouw nog steeds volledig borstvoeding. Ze vond het dit keer super en heb een keer geen gezeur gehad Ging er heel tevreden weg. Gewoon het ene oor in en het andere weer uit laten gaan. Niets van aantrekken. Als jij ziet dat je meisje het goed doet en ze tevreden is is er niets aan de hand.
Inprincipe zeg ik dat ook niet uit mezelf hoor. Alleen hier vragen ze altijd hoeveel drinkt hij ? Dan ga ik niet zeggen : nou dat zeg ik niet Maar in begin dronk hij "te veel" dus toen heb ik gewoon op internet gekeken wat een kind van zijn leeftijd en gewicht ongeveer dronk en een beetje gelogen nu drinkt die keurig 4 flessen 180 en moet ik naar 5 toen heb ik wel netjes gezegd sorry mevrouwtje dat doe ik niet. Voor de rest zeg ik ook ja en amen maar de laatste twee keer wel gezeur gehad omdat die in verhouding qua cm en kg te licht is. Toen ben ik ook beetje boos geworden. Ze deed net of het een derde wereld kindje is. Ja hij is fijntjes en smal maar absoluut niet mager!
Flinke tante , maar wel een mooie tante Dan te bedenken dat mijn zoontje 4 maanden ouder is en een halve cm groter (en dus aan de lange kant is haha) maar wel een stukje lichter grappig!! Maar goed ik zag laatst foto's van je andere dochter en die is nu toch ook mooi slank ? En was toch ook een flinke baby ? Komt allemaal goed dus lekker beetje babyvet juist !!
Ja klopt was ook een flinke tante tot haar schildklier te snel ging werken en ze steeds ziek werd. Maar ze is nu lang en slank. Denk dat Isa dat ook word als ze eenmaal loopt. Ze lijkt erg veel op haar zus. Alleen wat donkerder kwa haar en tint blauwe ogen.
Wat ben ik blij met mijn eigen nuchtere cb als ik deze verhalen lees. Er loopt een verpleegster rond die een beetje tuttig doet soms. Verder zijn ze echt top daar! Geen gezeur, lekjer nuchter en zinvolle adviezen als ik die nodig heb. TS, je doet het super! Heb je een blij, gezond en alert kind? Dan is er niks aan de hand. Lekker laten kletsen bij het cb.
Haha geweldige foto van een heerlijke dame!Ik dacht dat de onze al een flinke was ( 4 md 7,8 kg). Ach trek je niet zoveel aan wat ze zeggen. Ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad met het cb. Ze zeggen wel eens wat maar ik heb gewoon de instelling het is Mijn kind en adviezen prima maar wil niet zeggen dat ik die moet opvolgen als die niet goed voelen voor mij. En commentaar op de voeding?pffff doe wat je goed voelt voor jou en je kindje
Ik heb eigenlijk een heel fijn cb. Ik was er vorige week en voelde me toch bezwaard omdat ik dacht: ja nu moet ik zeggen dat hij soms nog snachts komt en dat ik hem dan wel een klein flesje geef. En dat hij overdag nog 5 flessen dronk. Ze vonden het allemaal prima. Lekker hem volgen. Met 8 weken stond ik huilend op het cb omdat mijn kindje nog iets van 10 flessen dronk in plaats van 5 in het schema. Daar verscheurde ze het schema en moest ik naar mijn kindje gaan kijken. bijvoeden wilde ik niet voor 6 maanden. Gaven mij groot gelijk. En dan is mijn zoontje dus een ukje die een paar keer gedipt heeft en best wat dingetjes had (obstipatie en reflux en overprikkeld) maar eigenlijk is het cb altijd heel chill tegen mij geweest. Ik ben er blij mee dat ik deze ervaring heb maar ik vind het erg jammer voor alle onzeker moeders die van die stomme adviezen krijgen
Twee tot drie uur is hartstikke normaal. Moeder heeft er geen problemen mee. En dan dit soort adviezen :x Ik word er echt verdrietig van. Bah
Onze jongste dronk overdag, met fv, ook graag vaker. In het begin soms om de 1,5 uur, later ging dat naar 3 uur tot zeker 4 maanden. Dus fv hoeft het drinkgedrag echt niet te veranderen. Als je kindje tevreden is en jij ook, niets aan veranderen! Zeker niet bv opgeven voor een ander!
Nou mijn dochter kreeg tot 4 maanden ook om de 3 uur voeding. En dat was flesvoeding! Gezeur ook altijd.
Mijn dochter drinkt overdag ook om de 2 uur. Gelukkig geen commentaar vanuit cb. Ook niet over het slapen wat ze overdag niet wilt doen. Ze zeggen zolang ik het geen probleem vind is het prima! Wel werd geadviseerd om rust momenten te hebben overdag, maar dat lijkt me logisch. Hier gelukkig tevreden over het cb.
Zo herkenbaar! Ik vind het altijd een verschrikking daar en luister dan ook nooit. Onze dochter kreeg uiteindelijk pas met 11 maanden haar eerste tandjes. Vlak ervoor was ik bij het cb. Eet ze goed? Nee nu even niet, heeft ontdekt dat ze een eigen wil heeft en ze wil geen stukjes eten. Cb arts: ik zit er toch aan te denken jullie door te sturen naar de logopediste.. uhh sorry? Kind zit middenin een beruchte sprong én heeft nog geen tanden. Ik snap wel dat eten met stukjes nu ff teveel is. Komop zeg. Een week later verschenen haar eerste tanden en nu eet ze prima. Wat een gezeur. Doen ze dan echt alles volgens een boekje? Want dan hoef ik toch niet langs te komen? Kunnen ze beter een vragenlijstje op internet zetten waarbij je te horen krijgt of je kind wel normaal is of niet.. zou afgeschaft moeten worden dat cb.
Gewoon LLL. Hier tot 13 weken in deze zws bv gegeven. Zoontje dronk tot ruim 1,5 wel 10+ keer per dag en sliep pas af en aan door met 21 maanden. Sommige CB's (medewerkers) denken dat iedereen zit te wachten op zulk advies en het vervelend vindt als hun kind zo vaak komt.\ Zolang jullie het fijn vinden, gewoon zo doorgaan!
Ik trek me absoluut niks aan van niemand, snap vanuit dat perspectief daarom moeilijk je frustraties/boosheid?!! Lekker boeiend wat cb zegt.. Ene oor in ander oor uit. Volg de behoefte van je kind en je moedergevoel, komt goed!!
Onze zoon komt ook nog steeds om de 3 uur. Hij krijgt nog 6/7 voedingen(bv) waarvan 2 snachts. Hij is nu 6,9 kg en 66,2 cm Hij is de afgelopen 2,5 maand maar 800 gram aangekomen en van de arts moet ik heb nu fruit en groente aardappels en vlees geven in grote porties om hem te laten aankomen. Hier stond ik ook wel van te kijken, aangezien hij hele gevoelige darmpjes heeft en we nog maar een week met hapjes bezig zijn. Ik mocht wel door blijven gaan met de bv en de nachtvoedingen, dat dan weer wel
Helaas kon ik na 6 weken geen bv meer geven, compleet opgedroogd, en dus fv gegeven. Enook met fv kwam ze na de middag eerder en wilde meer, om vervolgens de nacht door te halen. Ik weet niet welk cb jij hebt, maar die van mij zeiden meteen dat dat dat dood normaal is, omdat een baby dan spaart voor de nacht, en deze lekker door kan trekken. Laat je niet gek maken hoor, als jouw beebs het goed doet zou ik het gezeur bij de voordeur achter laten voor je het cb uit stapt
Hier ook steeds een drama, onze zoon houd zijn eigen lijn aan hij heeft een prematuren en gewonwn groeicurve daar volgens prematuren houd hij ze eigen groei vast *tijdensnzwangerschapgetesr op diabetis* omdat hij zo groor was met 2295 gram geboren en nog geen 45 cm. Nu is hij 6 maanden en weeg hij rond de 9 kilo en is 72 cm lang ong gewoon netjes in verhouding. Volgens hun is hij veel te groot en te lang ka zeg juist dat alles goed is en als een kondje lang is er nauw eenmaal meer gewicht aan zit. Ik moet a.s de maandag weer ben bineuwd als het weer te veel gezeur is zeg ik dat ik alleen nog maar voor zijn prikjes kom.