Dat consultatiebureau ook altijd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linx, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.151
    15.215
    113
    Lekker zo doorgaan als jij er geen last van hebt! E dronk overdag ook binnen/om de 2u en savonds kon ik amper de oudste 2 op bed leggen tussendoor, om vervolgens een slaap van minimaal 8u te pakken, verschillende keren 11u ertussen gehad. Ook advies gekregen voor fv maar ze groeide heel hard (en nu dus weer te zacht :cool: ) en was zo gruwelijk actief dat ik er absoluut niet aan twijfelde of er te weinig binnen kwam. Tja, en toen kwam ze snachts weer... "misschien is het beter om savonds een fles te geven". Euhm ze heeft haar ritme verlegt, ipv om 23u te gaan slapen, slaapt ze nu om 19.30. En ik heb er geen last van, het is pakken, aanleggen en slapen, als ik wakker word leg ik dr wel een keer terug :D
    Nu is ze ruim 6 maanden en drinkt nog minimaal 6x/24u terwijl ze ook nog 2x brood, groente en fruit krijgt en af en toe soepstengel oid. Ze gaat ook vaak nog niet slapen zonder borst, komt allemaal vanzelf wel, tegen de tijd dat ze 18 is zal ze vast wel zonder kunnen :D
     
  2. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Reageer eerst op dit bericht zal daarna proberen reacties te lezen...
    ik geef voor de derde x bv. Bij de eerste 2 door dat soort adviezen "maar" 9 en 3 mndn bv gegeven achteraf voelde ik me daar niet goed bij. Bij de 2e zelfs pnd verschijnselen na het vroege afbouwen.
    derde kindje geef ik bv op gevoel, cb gaan we niet naartoe en ondanks dat sommige mensen het raar vinden dat dochter van bijna 3 nog bv krijgt voelt het voor ons prima.
    ze drinkt bij t opstaan en voor t slapengaan en soms tussen de middag maar alleen als het uitkomt en als we ons samen kunnen terugtrekken.
    Volg je eigen gevoel Lynx en laat je humeur niet door anderen beïnvloeden. Succes:)
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.428
    5.512
    113
    Vrouw
    Het punt is,dat als je zelf wellicht wat onzeker bent,en niet zo heel erg op de hoogte bent van hoe borstvoeding nu eigenlijk werkt, je als nieuwe moeder toch maar die adviezen gaat opvolgen, met alle gevolgen van dien..
    Het cb hoort gewoon op de hoogte te zijn, en geen afbouw-adviezen te geven..:cool:
     
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.081
    3.521
    113
    Mijn zoontje dronk rond die leeftijd ook om de 2-3 uur....uit de fles.....
    Ben na 2 mnd overgestapt van bv op fv, maar het ritme van om de 2-3 uur voeden is er hier nog lang in gebleven. Wil dus niet zeggen dat ze er met de fles langer tussen laten hoor. En nu met 5 mnd drinkt hij nog ongeveer om de 3 uur. Hij slaapt lekker wel van 19-7 :)
     
  5. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Inderdaad eigen gevoel volgen. Zou er klaar mee zijn! Je weet zelf het beste. Kijk als je baby nou afvalt oké. En misschien heeft jouw baby gewoon niet zoveel nodig, ze geeft het zelf al aan zo te zien. Ieder kindje is anders. Als ze maar groeit ;) komt alles goed!
     
  6. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    +1

    Zelf sta ik best stevig in mijn schoenen en ook ik twijfel als ik commentaar krijg op de bv ( vooral als het van mij moeder af komt). Het cb heeft toch een soort autoriteit en je wilt het goed doen, jammer als je dan onwetend gaat afbouwen.
     
  7. Twanneke

    Twanneke Actief lid

    18 aug 2014
    175
    0
    0
    Allebei mijn zoontjes dronken om de 2-3 uur, de eerste kv en de tweede bv. Bij de eerste kreeg ik de meest onmogelijke adviezen, bij de tweede heb ik daarom steeds volgehouden dat ik echt niet wist hoe vaak hij kwam (zei altijd iets als: "ik voed volledig op verzoek, houd het niet echt bij, verschilt ook per dag, als ik denk dat ik het door heb, gooit hij zijn schema weer om") en daar deden ze eigenlijk nooit moeilijk over.
     
  8. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief


    Euhhhhhh, ik voed nog steeds om de 2 a 3 uur, maakt gelukkig wel goede nachten. Laat het jouw cb-arts maar niet horen :$:D

    Hier zijn ze de laatste jaren makkelijker geworden. Zelfs bij 100gr groei de afgelopen weken was geen reden om bij te gaan voeden.

    Voorheen kreeg ik ook de zenuwen van het cb, nu gaat het beter bij ons. Maar goed, dit is onze derde, mij maken ze niets meer wijs :p

    En over het aantal voedingen; klinkt mij perfect normaal.
     
  9. Slaapkop

    Slaapkop Actief lid

    25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je eigen gevoel volgen, jij vindt het niet "erg" om haar te voeden zij is gelukkig gezond en tevreden dus waarom zou je dat veranderen?
    Omdat de mensen daar achter hun bureau maar even dat advies geven steeds weer opnieuw.
    Laat ze lekker praten ene oor in het andere eruit.
     
  10. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28
    Op de vraag hoeveel/hoe vaak drinken (bv) zei ik altijd: "nou geen idee hoor, gewoon wanneer hij trek heeft. Ik hou me daar niet zo mee bezig, want zoals u weet zegt dat bij bv niet zoveel. Hij groeit lekker, toch?" Zo. geen commentaar meer gehad! :D
     
  11. Lovemykids4

    Lovemykids4 Niet meer actief

    Ik had bonje met iemand en had de beheerder in boosheid gevraagd me te verwijderen en 2 weken later ben ik teruggekomen onder een naam die nu wel klopt aangezien ik nu 4 kids heb en geen 2 hihi.
    Die naam hiervoor was van 7 jaar geleden toen ik nog maat 2 kids had .
    Ben er inmiddels 2 dochters rijker.
     
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.428
    5.512
    113
    Vrouw
    Wahahaaaa. Dit soort toppers bedacht ik me altijd pas achteraf..:D
     
  13. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Onze oudste had op BV langer tussen de voedingen zitten dan onze jongste op KV. Zegt dus totaal niets, de soort voeding. Dikke kans dus dat ze op KV ook zo vaak komt.
    Aantal keren komen voor een voeding zegt ook niets over of het wel of niet voldoende is: gezien het feit dat ze voldoende groeit, zou ik het lekker zo laten en dat CB laten kletsen. Het moge algemeen bekend zijn dat ze, zelfs als ze een BV-certificaat hebben, geen fluit verstand hebben van BV :(
     
  14. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ze sporen niet.
    Je doet het geweldig!

    Mijn dochter dronk tot 6 maanden elke 3 uur. Lekker belangrijk. Je kan het niet teveel geven en voeden op verzoek is toch prima?

    Lekker ene oor in andere weer uit!
     
  15. Humtum

    Humtum Fanatiek lid

    9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    CB en borstvoeding? Geen verstand van is mijn ervaring. Hier eerst compliment voor bv geven om vervolgens te zeggen dat 8-9 voedingen met 2 mnd wel veel is (???) en met 3.5 maand dat 1-2 nachtvoedingen me toch echt zullen gaan opbreken nu en dat ik kon nadenken over alternatief. Heb met3.5 mnd gezegd dat t me juist niet opbreekt, ik geniet van die extra knuffel snachts. Punt uit.

    Merk dat ik de houding heb: CB is voor wegen, meten, vaccineren.
    Advies hoef ik niet, volg m'n gevoel en haal tips bij vriendinnen en hier.

    Woe mag ik weer, wordt leuk want dan krijg je hier bijvoedadviezen en dat ga ik niet doen. Volg lekker who/bv advies en dan gezellig rapley met 6 maanden. Ben benieuwd, heb voor mezelf goede redden dus bijna zin in de discussie hihi
     
  16. Linx

    Linx Actief lid

    28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Het is wel een opluchting om te horen dat het normaal is dat mijn dochter nog om de 2 uur wil drinken. Dat had ik even nodig denk ik, om te horen dat het volkomen normaal is. Jammer dat mijn CB dat nooit zegt... Het is mijn eerste kindje, dus alles is nog zo nieuw hè ;)

    Volgende keer maar wat details weglaten om gezeur te voorkomen.
     
  17. Linx

    Linx Actief lid

    28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Beetje off topic, maargoed:
    Ik zat er ook aan te denken om te Rapleyen straks. Vrienden gebruiken die methode ook en zijn wel tevreden. Het klinkt ook veel lekkerder (en leuker, lekker gooien met eten!!:D) dan die prakkies.
     

Deel Deze Pagina