Huilen bij boeren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by julialove, Mar 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julialove

julialove Actief lid

Dec 23, 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na dit meegemaakt te hebben bij mijn oudste, en nu wederom bij de jongste, vraag ik me toch af of iemand dit herkent.

Na bijna elke fles moet ons mannetje vreselijk huilen als ik hem rechtop hou om te boeren. Als ik hem in de voedingshouding (schuin rechtop zeg maar) hou dan huilt hij niet, maar zie ik wel dat er iets dwars zit. Zodra ik hem tegen me aanhoud begint hij onbedaarlijk te huilen en wat ik ook doe hij blijft huilen.

De boeren komen ook moeilijk los, en hij laat er ook best veel! Mijn dochter had dit ook en dit ging eigenlijk pas na maanden over. Toen vond ik het ook apart, maar heb er geen aandacht aan besteed en probeerde bij haar gewoon z.s.m de boer los te krijgen.

Maar bij onze kleine man lukt dat echt niet, als er na 5 minuten geen boer komt leg ik hem weg en vaak duurt het dan nog een poos (en een heleboel huilen) voor de boer omhoog komt.

Wat kan ik er nog meer over zeggen.. Hij drinkt rustig, hoewel hij moeite heeft de speen vast te houden (ook zijn fopspeen vind hij moeilijk). Of de speen zit zo los in z'n mond dat ik die zonder moeit eruit kan halen, of hij zuigt zo hard dat ik een smak geluid hoor.

CB zegt dat ik me niet druk hoef te maken, zolang hij de flessen leeg drinkt binnen een redelijke tijd is alles oké. Hij heeft, volgens hun, gewoon niet zo'n sterke zuigreflex.. Maar het blijft me toch in m'n hoofd zitten, ik zie namelijk meer kindjes die zonder te huilen een boertje eruit werken dan kindjes zoals ons mannetje (en ons meisje) die vreselijk beginnen te huilen :( En dan heb ik toch het idee dat ik er iets aan kan/moet doen. Ik vind het zo sneu en vervelend voor hem dat hij zo'n last heeft. En door dat hij zo lastig kan boeren (en door het huilen nog meer lucht tot zich neemt) slaapt hij ook moeilijk in/langer door. Vaak valt hij na de boer in slaap om na 10 minuten weer wakker te worden voor nog een boer, en daarna gebeurt dat vaak nog een aantal keer. Soms gaat dit door tot bijna aan de volgende voeding!

Ik heb diverse andere houdingen om te boeren geprobeerd maar geen van alle lijken beter te werken. Op z'n buik wil hij liever niet liggen, dan gaat hij sowieso huilen ook al zit er niks dwars (we oefenen dit wel elke dag in de hoop dat het snel beter zal gaan).

Hij drinkt al uit een Dr Browns fles, de darmkrampjes zijn hierdoor een eind minder en hij drinkt hier ook veel fijner uit dan uit de Avent fles die hij eerst had. Ook laat ik hem tijdens de voeding 1 of meerdere keren boeren. Soms laat hij er wel een, maar vaak ook niet en gaat huilen omdat hij honger heeft ;)

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat iemand dit herkent en mij van advies kan voorzien!

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Ik herken het huilen voor een boertje maar al te goed! Dl had dit ook en nu heeft zl hetzelfde. Beiden hebben/hadden wel last van reflux, dochter had verborgen reflux, zoontje heeft gewone reflux. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het hierdoor altijd lastiger was om te boeren en dat ze hierdoor ook lastiger waren als ze moesten boeren. Dl heeft ook altijd veel problemen gehad met boeren, alle mogelijke manieren geprobeerd, maar soms kwam hij gewoon niet. Met inderdaad als gevolg dat ze nadien huilend wakker werd door de boer die nog moest komen! Nu bij ons zoontje gaat het boeren al iets vlotter, hij heeft het er ook nog wel steeds lastig mee, maar ze komen al vlotter als bij dl.

Heb wel een hele goede tip gekregen voor het laten boeren (jammer dat ik die nog niet bij dl had gehoord :)). Je moet over hun hoofdje aaien (van achter naar voor) over de fontanellen. Meestal komt er hier dan in een mum van tijd een boertje, zoontje wringt dan meestal ook nog wel tegen als de boer omhoog komt, maar het duurt meestal geen 5 minuten voor hij eruit is, succes ;)!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Bij ons hielp het goed om te boeren door een van onderstaande te doen;

- onder de oksels vastpakken waarbij je het hoofdje ondersteund en dan iets op te tillen. En dan rustig iets naar links en rechts bewegen.
    - van onder naar boven over de rug wrijven en kloppen.
    - een keer de trap op en af.

Hier hielp het om niet tussen door te laten boeren, juist door het huilen kwam er extra lucht in.

Share This Page