Dat doe je toch niet!

Discussie in 'De lounge' gestart door MIss X, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.877
    725
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Allemaal

    Ik moet even wat kwijt.

    Ik ben sinds een week verhuist. Ik zeg eerlijk dat ik er een !##$@!##@zooi van heb gemaakt met het inpakken en uitpakken. Ik heb alles in een doos gekwakt met inpakken. En met uitpakken zou ik dan kijken wat weg kon. Omdat ik gewoon moe ben na het werk is het uitpakken ook niet veel van gekomen. Sterker nog ik heb er echt een rommeltje van gemaakt. Al mijn spullen lagen overal en nergens. Half open dozen etc. De hele kinderkamer zat vol met mijn troep.

    En ik zal eerlijk zeggen. Ik heb veel spullen en ontzetten veel troep, en prulletjes e.d.

    Ik wist dat mijn schoonvader de keuken zou schilderen, en mijn vriend het huis zou opruimen samen met zijn moeder.

    Toen ik thuis kwam was de hele babykamer leeg op ''haar'' spulletjes na dan. Haar babybox en maxi cosi ed. Maar voor de rest was het leeg!

    In de andere kamer waren 4 tassen met boeken en een tas met sieraden en voor de rest was alles maar ook echt alles uitgepakt en ingeruimd.

    Ik had het zelf nooit zo snel en netjes kunnen maken..

    Maar nu hebben zij (mijn vriend en mijn schoonmoeder) dus 2 vuilniszakken ''rommel'' weggegooid.

    Ik ben zelfs stiekem naar de container gelopen om de vuilniszak eruit te vissen om te kijken wat ze hebben weggegooid. Om een mandje na :rolleyes: was het inderdaad veel troep. De andere vuilniszak zat te diep in de container daar kon ik dus niet bij.

    Ik heb de hele dag gisteren gejankt.. Ik kan er niet over uit dat ze ''mijn rommel'' hebben weggegooid. Waarschijnlijk als ik erin had gekeken, had ik inderdaad gezegd dat het weg kon. Maar het idee dat ik niet weet wat er weg gegoooid is maakt mij zo onrustig. Ik ben een rommelige,chaotische controlfreak en ik zou maar 10 dildo's in een doos hebben zitten bij wijze van spreke, het is toch persoonlijk allemaal. Het zijn mijn spullen, mijn rommel en troep!

    En ik kan het heel goed met mijn schoonmoeder vinden en ze hebben echt heel hard gewerkt en ze bedoelden het goed. Want ik had er gewoon niet de puf ervoor om dit te kunnen doen.. (zo snel)
    En ik voel me dan ook wel schuldig dat ik me zo voel.

    Maar ik ben helemaal uit mijn doen! Ik weet ook niet waar wat zit en alles zit keurig netjes in een kast opgeruimd.

    XXXX

    Sorry is een beetje warrig verhaal geworden.
     
  2. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.877
    725
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Moet wel erbij zeggen dat ik ook wel opgelucht ben dat het achter de rug is hoor.
     
  3. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Oh meid, ik weet precies hoe je je voelt ! Ik ben momenteel ook druk bezig met verhuizen en mijn schoonmoeder bemoeit zich met alles, maar dan ook werkelijk alles ! Hoe ik de slaapkamers moet inrichten, waar alles moet komen te staan in de huiskamer, slaapkamer e.d., om gek van te worden !

    Ik kan me voorstellen dat je boos bent, het zijn jouw spulletjes en jij hebt het recht om te beslissen of dat weg kan of niet....

    Misschien toch eens met je vriend/man hierover praten ?
     
  4. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha heerlijk dat het opgeruimd is maar ook balen dat je zelf je eigen ding niet hebt kunnen uitzoeken. ik begrijp je helemaal.
     
  5. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    pff weet precies hoe je je voelt meid, pasgeleden nog zijn wij bezig geweest om de zolder te "ontruimen" om daar plaats voor een slaapkamer te maken...en toen is Ed bezig geweest met opruimen en weet ik ook niet wat hij allemaal heeft weggegooid, ik ben iemand die niet gauw iets weggooid maar op de momenten dat het echt moet zoals nu het heus wel gedaan zou hebben...

    nu is onze zolder niet meer van toepassing omdat we woningruil kunnen doen, maar moet er niet aan denken dat hij nu ook weer zou gaan weggooien samen met mijn moeder, die al heeft aangeboden met Ed samen "huis te houden" ik wil echt wel zicht houden op wat weg moet en zou me ook echt niet lekker voelen niet wetende wat er allemaal "weggepleurd" is...

    succes meid, houd de rest strak in de gaten ;)
     
  6. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik zou het ook niet zo leuk vinden...
    En over privé spullen gesproken. Bij mij uit mn nachtkastje zijn ook wat dingen verdwenen. En ik ben het niet geweest en mijn man ook niet.
    En de enige die (naast mij natuurlijk) ook weleens bij ons komt opruimen is mijn moeder.
    Maar ik durf het haar niet op de recht op de man te vragen...
    Zeg mam heb jij mijn spulletjes weggegooid?
     
  7. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    De moeder van mijn ex heeft dat ook gedaan toen mijn ex en ik gingen verhuizen.

    Waar ik helemaal laaiend van werd is dat ik in de weken erna steeds MIJN spulletjes bij haar tegen kwam. Terwijl ze mij met 'n stalen smoel vertelde dat ze echt alleen maar waardeloze rommel weggegooid had...

    Maar goed, da's een ex en dus ook een ex-schoonmoeder...

    Ik heb nu (echt waar) de allerliefste schoonmoeder die er is! Ze heeft me bij onze verhuizing geholpen met uitpakken en die lieve schat had overal post-its op geplakt waar op stond wat er in het kastje/laatje zat.
     
  8. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Haha,ik ken het...wij zijn vorig jaar verhuisd.Hulp is fijn,maar die,overigens wel goed bedoelde, bemoeienissen....haha!
     
  9. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh zoooooooo herkenbaar, ben ook in een korte tijd 2x verhuist. En de mensen die me toen hielpen, zeiden ook bij bijna alles; kan het weg? met andere woorden meteen de container in.... zo frustie... ik had alles netjes uitgezocht en ingepakt en al heel veel weggegooid, maar toch niet genoeg volgens de anderen...

    Maar wel lekker dat ze de rest van het huis zo mooi hebben opgeruimd, scheelt weer een boel tijd! en bukken en zo gaat nu ook niet meer zo lekker. Dus er zit een voor en een tegen aan ;)
     
  10. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    vreselijk....
    ik begrijp je helemaal, zal ook een potje gaan janken.
    wij zijn ook dit jaarverhuist en iedereen weet wel wat hij daar mee zal doen..............gggrrrrrrrrrrrrrrrrr
    maar ja achteraf heeft het ook voordelen idd.
    maar het is wel verschrikkelijk irri.
    sterkte nog meis!

    liefs susanne
     
  11. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Ach meid, ik wet precies hoe je je voelt. Van de ene kant ben je blij dat t achter de rug is maar aan de andere kant kook je.

    Zeker omdat ze t weg gegooit hebben, als ze het hadden neergezet en gezegt hadden kan dat weg is t anders!

    Heb zelf ook zo'n schoonmoeder, bemoeit zich met alles en dat roept soms ernstige moordneigingen op :)

    geniet van je huisje en zet alles op een eigen plekje. Zij heeft t neergezet maar jij kunt gewoon verplaatsen hoor! Tis jou huis dus jij beslist
     
  12. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hee,

    Ik zou het als ik jouw was ook met je schoonmoeder en vriend bespreken. En mocht je het te moeilijk vinden, laat dan gewoon dit stukje lezen. Je bent namelijk ergens wel dankbaar dat ze je goed geholpen hebben alleen voel je je niet lekker bij het idee dat zij beslissingen hebben gemaakt over jouw spulletjes.
    Ik zou me precies hetzelfde hebben gevoeld als jij. Maar ja.. ongedaan maken lukt niet meer dus voorzichtig aangeven dat je er niet gelukkig mee bent kan wel.
     
  13. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Achja, en misscien ben ik net zo erg.
    Toen mijn schoonvader op sterven lag zijn we bij hem gaan opruimen.
    Ik, mijn vriend en de vriendin van zijn vader.
    Als er iemand VEEL troep heeft was het mijn schoonvader wel.
    Papier, ik denk wel 500kg.
    Dus ik zei steeds. Dit kan wel weg. En zijn vriendin zei dan; nee doe maar niet. Dan kan P. er zelf even naar kijken. En zo zei ze dat bij alles.

    Ik had zoiets van, heel cru maar goed, P. gaat dood. Het is nu ook moeilijk om het weg te gooien maar het is straks als hij er niet meer is nog moeilijker.

    Ik heb toen ook heel veel dingen weggedaan zonder dat zij het zag, maar anders waren we niks adners aan het doen dan de troep verzamelen.

    En nu? Nu is P. dus overleden en moet alles alsnog naar de stort/het goed.
     
  14. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.877
    725
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bij mijn opa was het anders..

    Hij lag op sterven en ze waren al bezig om zijn rommeltjes weg te gooien want die heeft niet normaal veel rommeltjes.

    Uiteindelijk na een wonder was hij toch genezen.. En kwaad dat hij was... Nu koopt hij 3x dubbel alles terug hihi
     
  15. ik begrijp je verhaal helemaal...
    Wij zijn begin van't jaar ook verhuis. Liene was net 8weken, dus haar vond ik net belangrijker dan de verhuis.

    Moest ik nadien van andere mensen horen hoe mijn schoonmoeder rondbazuinde dat het bij ons een 'ongelooflijke rommel' was. En het was echt niet zo als zei deed hoor.

    Oké, de kelder en de garage stonden vol dozen, maar de leefruimtes waren in orde.

    Och, nog eventjes en je kan samen met je kleine hummeltje genieten... En als ze slaapt, kan je alle spulletjes zetten hoe jij ze wilt.
     
  16. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, da's vervelend idd. Toen wij verhuisd waren heeft mijn man op een gegeven moment gewoon alle dozen in een kast gezet omdat ik er ook niet toe kwam 't op te ruimen. Vervelend is dat je niet meer weet waar alles is, maar het voordeel is dat je ruimte genoeg hebt om dozen één voor één uit te pakken en alles een beetje te sorteren, zodat je 't vervolgens weer in kunt pakken zoals jij dat wilt. Dat heb ik dus ook een paar weken later samen met mijn man gedaan en u ligt alles gewoon zoals we 't willen en kunnen we 't beiden vinden.
     
  17. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hey meid..

    Ik ga over 2 weken ook verhuizen..
    Maar ik ben juist zelf al heel netjes en gooi zelf juist dingen te snel weg als ik denk dat ik er niets meer mee kan.. Zo voorkom ik wel rotzooi..

    Maar ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Ik denk dat je gewoon moet denken hoe geweldig het is om nu zonder die troep te zitten.. En dat je het zelf nu niet hoeft te doen!

    Veel geluk in jullie nieuwe huis !

    Liefs kiss
     
  18. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik begrijp je reactie wel, maar gelukkig ben je eigenlijk toch ook wel blij dat t opgeruimd is.
    Je hormonen zullen ook wel meespelen in je reactie. Mensen die moeilijk dingen kunnen wegdoen vergaren nu eenmaal veel spullen. En dan valt t bij jou nog mee als t in 2 vuilniszakken past :D.
    Ik kan zo een busje vullen :D
    Tis dan geen echte rommel, zijn prima bruikbare spullen, die ik niet nodig heb...nu niet...nog niet....haha, vast wel ooit....
     
  19. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Wat ben ik blij dat mijn schoonmoeder in Turkije woont :) :)
    Die bemoeide zich ook overal mee toen ze hier op vakantie was...
    Doe je het licht uit (ahum ben geen klein kind, doe het uit wanneer ik het wil, heb het laten branden!)

    Ze zou dus echt niets weg moeten gooien van mij, ja met toestemming ;)

    jessica
     
  20. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja hoor ik begrijp je heel goed hoor !
    ik word er al eng van als mijn man hier de hk opruimt soms is het echt een zooitje eerlijk waar maar mag het NIET opruimen ,want het is een georganiseerd zooitje dat wil zeggen dat ik precies weet waar alles ligt ....

    oh ja en ik heb zo n lekkere schoonmoeder die beslist wat ik wel en niet mag weg gooien ...
    ik wil ontzettend graag een nieuwe bank ( en die komt er ook ) en zij beslist even dat ik geen nieuwe bank nodig ben omdat deze nog goed is .....
    daar gaan mijn nekharen van overeind staan ....

    succes hoor meis en houd alles goed in de gaten ;)

    gr.sybje
     

Deel Deze Pagina