Dat droeg je tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Esther1991, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien een gekke vraag, maar dit spookt toch door mijn hoofd :D

Wat droeg je tijdens de bevalling? Had je t-shirt of BH aan? Of was je volledig naakt?

Ik zou eventueel graag onder water bevallen, maar vraag me af je dan volledig naakt bent of een bikini topje aanhebt?

Wat is comfortabel?

(Ik woon in België dus bevallen is hier sowieso in ziekenhuis)

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De eerste keer had ik een oud t-shirt van mijn man aangedaan, met het idee dat dat gewoon weggegooid kon worden. Hij heeft het nu nog, het was niet permanent beschadigd, haha.

De volgende twee keer had ik een nachthemd van mezelf aan. Ik zou nooit naakt willen bevallen, dan voel ik me gewoon niet op mijn gemak. Misschien dat het anders is als je in bad bevalt, maar zelfs dan zou ik idd wel een topje of zo aan willen houden.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mn 2e ging het zo snel, dat ik mn shirt en bh nog aan had. Mn broek ging in het ziekenhuis natuurlijk meteen uit voor de controles enz. Tijdens de pers fase riep ik nog "Mn bh! Mn bh moet uit!" toen hebben we mn bh nog uit gedaan en shirt uit of omhoog weet ik niet meer, zodat zoontje op mn blote borst kon. Bij dochter heb ik heel lang mn shirtje aan gehad tot ik een OK jasje aan kreeg voor de keizersnee.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi ik had mijn kleding nog aan die ik s ochtends aan had gedaan. joggingsbroek, hemd en een shirt. Broek is pas uitgegaan toen mijn vliezen werden gebroken (al 3kwartier volledige ontsluiting)
    Hemd en shirt gehele tijd aangehouden. het ging allemaal zo snel!
    had eigenlijk een nachthemd gekocht voor de bevalling. Maar die zat nog netjes in m'n bevallingstas. ;)

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Lang shirt/nachthemd-achtig ding.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij beiden alleen een onderhemdje aan. Zou me ook niet op m'n gemak voelen als ik poedelnaakt was hihiih

Bij deze zal het vast ook zoiets zijn

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik had een zwart T-shirt aan in XL zodat het lekker ruim viel en ook lekker lang was. Na de bevalling kon het ook makkelijk omhoog geschoven worden zodat dochter op mijn blote borst gelegd kon worden. Bh had ik dus niet aan.

8. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dankjewel voor jullie reacties.
    Vroeg me af of ik een bevallingsoutfit moest gaan shoppen of niet :D

9. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik droeg een slaapkleedje, beetje lange grote t-shirt eigenlijk. BH uit gedaan. Had wel grote halsopening voor dan borstvoeding.

Was ideaal, plan was hier ook onderwaterbevalling, maar uiteindelijk niet gedaan.

10. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Bij de 1 e een oud shirt van mijn man want dat lag zo snel voor handen hahaha en bij de 2e een hemdje wat ik toevallig aanhad! Heb er ook totaal niet bij nagedacht in alle hektiek van het moment het ging hier zo snel!

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik had de kleren aan die ik die dag aan had, exclusief broek en onderbroek dan. Daarna bh en shirt omhoog en baby bij de borst. Was geen tijd om om te kleden ofzo.

Je kan tijdens de weeën een bikini aantrekken als je dat prettig vindt toch? :) maakt niet veel uit. Meestal ben je er op dat moment toch niet mee bezig.

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Op het t-shirt wat ik bij mijn oudste aan had zit nog steeds een bloedvlek trouwens. Gaat er niet uit met wassen. Vind het wel mooi, draag het niet meer maar bewaar het wel :)

13. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Ik had een sportbh en hempje aan, eerst ook nog een shirt erover maar kreeg het zo warm dat we die uitgedaan hebben!
    Zat comfortabel en ik ben ook niet het type van helemaal naakt! Boor mij ideaal 😃

14. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Uh begond dus met een pyama ding bij bijde en wat had ik het heet dus naakt.
    trek iets makkelijks en iets aan wat snel uit kan is mijnervaring.

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij eerste shirt en BH dat ik had aangetrokken om naar ziekenhuis te gaan. Eigenlijk geen moment aan gedacht om iets anders aan te trekken ;). Was ook nog eens een wit shirt :p, dat kon dus echt in prullenbak daarna, ha ha!

Bij tweede en derde had ik mijn nachthemd aan toen bevalling begon, thuis bevallen dus ook niet omgekleed.

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    beide keren een bigshirt, ideaal. voelt niet zo bloot, maar je hebt toch alle bewegingsvrijheid.

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

En goedkoop zwart onderhemdje zeg maar. Was maar goed ook want heb m ondergekotst en toen hebben ze hem stuk geknipt (lag aan meerdere infusen, dus kon niet zomaar uit), daarna een soort operatie shirt van het ziekenhuis

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik had een zwart lang shirt aan. Gewoon een lang T-shirt van de zeeman. Maar wel een mooie zeg maar geen big shirt ofzo. Tijdens mijn zwangerschap droeg ik deze veel onder een jasje etc omdat die dus lang was (sommige meiden dragen zown shirt ook op een legging met een vest bijvoorbeeld).

Deze heb ik nog steeds en zit nu in mijn tas voor aankomende bevalling. Shirt heb niks te lijden gehad want door foetale nood heb ik mijn zoontje niet op mijn borst gehad. Ik heb hem ook veel thuis na de bevalling aangehad maar door het kraam zweten zeg maar zit er een beetje een licht luchtje aan (die ik alleen ruik haha) dus na deze bevalling gaat die de prullenbak in ;)

Trouwens geen bh aan gehad.

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb alle drie de keren dit aangehad. Geen bh trouwens.

20. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had een oud nachthemd aan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat al zou ik in m'n blootje gelegen hebben, ik had het zo warm en zo'n pijn dat het me weinig interesseerde 😂

Deel Deze Pagina