Ik heb een tankini top ingepakt voor de bevallingsbad en een spaghetti band top voor mocht ik er toch uit willen. Aangezien we een nachtje na de tijd over mogen blijven in de Birth centre, neem ik ook een borstvoeding pyjama mee. 😄
Een lang shirt/nachthemd met knoopjes tot aan mijn navel zodat ik meteen borstvoeding kon geven zonder helemaal open en bloot te hoeven. Helaas werd het uiteindelijk een operatiehemd.
Ik had een wit t-shirt aan waar een klein knipje in de hals zat zodat ik die los kon scheuren wanneer onze zoon geboren was. Alleen was ik dat vergeten en is het t-shirt alsnog over mijn hoofd gegaan toen ik onze zoon op mijn borst gelegd kreeg
Heel herkenbaar. Ik wou erg graag in bad bevallen. Toen het eenmaal zover was, had onze verloskundige tegen mijn man gezegd van misschien dat je even een comfortabel hemdje voor haar uit de kast kan pakken, wat ze makkelijk weer uit kan doen als de baby er eenmaal is. Hij heeft wat uit de kast gepakt en daar ben ik in bevallen. Ik had van te voren wel bedacht wat ik aan wou maar toen het moment daar was, was ik daar echt niet mee bezig. Zo gefocust zijn op het bevallen, dat je echt geen besef hebt en dus ook geen schaamte over hoe je er uitziet, was hier ook het geval. Als mijn man niks uit de kast had gepakt, was ik zo naakt bevallen zonder het zelf door te hebben gehad.
Ik had een nieuw gekocht slaapkleed mee, pantoffels, badjas gekocht, ... Ik wist op voorhand wel al dat ik een ruggenprik wou vragen. Aangekomen, in mijn zwangerschapsjeans en top aan de monitor effen, water brak na een kwartier spontaan, dan maar meteen zo'n operatieschort aangekregen. Niks daaronder aan. Boeide me verrassend genoeg totaal niet op dat moment. Alles is in mijn bevallingskoffer blijven zitten: druivensuiker, laptop, lader, fles water, krachtvoer (koeken haha), zakdoeken, handdoekje, water verstuiver,... Helemaal niks uit het koffertje nodig gehad.
Een bigshirt, maar ik had het zo warm tijdens het bevallen dat ik hem uitgetrokken heb en liever naakt lag. Pfffff. Tja, ze zien toch al alles van je - dan maar gelijk full frontal naked. Op dat moment was ik allang de gêne voorbij.
Een tshirt. Had daarvoor ook nog m'n pyjamabroek aan, maar ben ergens rond 7-8 cm maar onder de douche gaan zitten en daarna alleen nog het shirt weer aangedaan. Bh had ik sowieso al niet meer aan.
Een goedkoop nachthemd bij zeeman gekocht.in het zkh meteen aangedaan zonder bh.toen de kleine geboren werd ze op mijn borst gelegd.t shirt zat onder het bloed.maar dat gaf niet.
Ik had bij beiden hetzelfde nachthemd aan, eentje met knoopjes aan de voorzijde zodat mijn zoontjes op mijn borst konden liggen zonder dat ik er al te bloot bij zou liggen.
Ik had een lang slaapshirt gekocht, maar uiteindelijk was het alleen even snel broek uit en had ik m'n bh en gewone shirt nog aan.
Ik was naakt maar kreeg zo een OK jasje (overslagjasje) in papier aan om me wat te kunnen bedekken. Dus ja, eigenlijk was ik naakt. Dat "jasje" ging uit op het moment van het persen. Dit omdat ik gevraagd heb (bevallingsplan) om huid op huid te doen.