Zweetlucht uit leren schoenen

Discussion in 'De lounge' started by Aylen, Sep 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aylen

Aylen Niet meer actief

Heeft iemand enig idee hoe ik een enorm penetrante zweetlucht uit leren schoenen krijg?

Mijn peuter heeft een of andere biochemische afwijking tussen zijn tenen en ik ruik het al op twee meter afstand. Ik wissel de schoenen regelmatig af met canvas exemplaren waarna ik de leren schoenen laat luchten bij het open raam, maar de lucht blijft vreselijk.

Of moet ik gewoon ophouden met mijn zoon leren schoenen aantrekken?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Leer is juist het beste bij zweetvoeten. Maar de lucht eruit krijgen gaat je niet lukken!

wat praat je trouwens aardig over je zoon :(

3. Aylen

Aylen Niet meer actief

Je bedoelt de omschrijving "biochemische afwijking" denk ik? Dat is humoristisch bedoeld. Het stinkt gewoon heel erg. Ik vind mijn zoon geweldig hoor.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Baking soda?

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Bij de action heb je een spray hiertegen voor rond 1.50 uit mijn hoofd. Voetenspray voor op je voeten als die stinken en schoenen. Werkt heel goed. Haalt in elk geval die sterke geur eraf. Ze zijn dan niet helemaal reukloos maar echt prima verder.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Schoenen in een dichte zak en dan in de vriezer zeker 24 uur. Dat dood de bacteriën die het zo laten stinken.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Aha..

Ik bedoel maar, het raakte me een beetje. Ik heb er zelf ook last van nl. vanaf kindertijd en dat mensen er dan zó over praten, terwijl je je toch al schaamt dat had ik niet gedacht zeg maar.

Edelweis en hoe gaan die schoenen dat overleven? Ik probeer het vast een keer uit haha.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Goed! ;) ik doe het met mijn leren wandelschoenen. Hier al vanaf peuter af aan zweetjatters waar je u tegen zegt

9. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Boorzuurschilfers helpen ook best goed.

Share This Page