Dat eeuwige gezeur hier in NL!!

Discussie in 'De lounge' gestart door BabeBabe, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eens, en ja ik klaag ook weleens.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ook al is dat van jou misschien ook gezeur...ik volg je volledig. Heb ook een paar van dat soortfiguren op mn fb en anders zie ik het via via en erger mij ook kapot.

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    +100!!!

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
  5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ben het helemaal met je eens BabeBabe! :) Nederland is nog steeds één van de beste landen ter wereld om te leven als je het financieel niet (zo) goed hebt. De sociale welvaart in NL is elders in de wereld ongekend, zeker iets om heel erg dankbaar voor te zijn! :)

6. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ah.. ik ben zo'n persoon over wie je klaagt. Ja, geen ontwikkelingshulp vanuit nederland dit jaar! Zorg er maar voor dat meer dan de helft van de nederlands eerst uit de shit komt! Niet voor mezelf hoor, ik heb het redelijk goed.
    Ja ik ben zat van die mensen die denken dat ze onze tradities moeten veranderen, opdonderen!
    Ja ik word zat van ons softe nederland. Je kan als een groep een meid in elkaar slaan en je krijgt er bijna een zak snoep bij!
    Ik stoor me mateloos aan deze wereld! Maar ik geniet wel van de positieve dingen en zet deze ding vrijwel nooit op facebook. Ik vind het knap dat mensen alleen maar positief kunnen zijn..

7. Islah

Islah Niet meer actief

Precies... Wat hier 'arm' is, is voor veel landen echt weelde. Heb menig klein kind uit de prullenbak eten uit de prullenbak zien zoeken, in het land waar mijn man vandaan komt, en dat heb ik in Nederland echt nog nooit gezien.

8. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk petities hier huilie huilie over zwarte piet daar.
    Terwijl er kindjes in de Gaza strook worden afgeschoten als valse honden.

Ik moet het nu met bijstands niveau doen en nee ik heb geen bijstand maar leef wel op dat niveau en weet je ik ben dol gelukkig! Ik kan naar een dokter als ik me rot voel naar een tandarts als mijn tanden zeer doen. Ik kan bevallen in een ziekenhuis als ik dat graag wil..

En ja er zijn verbeter punten die zijn er namelijk altijd!
    Maar om nou de gosganse dag te gaan zeiken.. daar word ik ook geen gezellige dame van.. en ook geen leuke mama voor mijn zoon!

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Zo ik zou bijna zeggen; moet je ongesteld worden ofzo?????
    Beetje last van de hormoontjes?

Ik herken het niet, van fb niet of ik heb gewoon geen negatieve vrienden hahahaha
    Hier is het glas ook halfvol!

Persoonlijk moeten de rijken van armere landen maar eens wat geld doneren in eigen volk, die hebben echt genoeg maar rekenen erop dat westere landen hun helpen.. En zo is de cirkel weer rond en rond!

10. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ja, ik ben er ook zo 1.
    Alleen zet ik het niet op mijn Facebook... ;)

Ennuh... ook goedemorgen!

11. Islah

Islah Niet meer actief

Dat gaf ze toch ook al aan. Grappig dat sommigen zoveel moeite hebben om te OP te lezen!

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Nou, ik had dus hetzelfde probleem en ik heb ze niet geblokkeerd, maar ik heb wel ingesteld dat hun berichten niet meer op mijn tijdlijn komen. Dat is lekker rustig zeg! En goed voor het humeur :cool:

Ik ben het trouwens wel met je eens: dat eeuwige gezanik... mensen weten niet hoe goed ze het hebben.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    #33 Umm85, 20 sep 2014
    Laatst bewerkt: 20 sep 2014
    Waarom niet zelf 'opdonderen' dan vraag ik me dan af wanneer iemand overal zat van is.

14. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind persoonlijk het zwarte pieten gedoe echt onzin, laten we gewoon gezellig het Sint feest vieren, ik zeur er niet over maar denk er zeker het mijne van (dikke vette onzin dus).

Ik geef toe dat het buitenland het veel zwaarder heeft, en wij, in tegenstelling tot hen, in weelde leven. Maar ik woon daar niet, en je mag bepaalde dingen daarom gewoon niet met elkaar vergelijken. Ik woon in een redelijk 'duur' dorp, veel mensen met goede banen, zij gaan vaak 3 a 4 keer per jaar op vakantie, skieen, wandelen, strand...ik ben daar niet jaloers om, wij zijn blij als wij al ene weekje of misschien wel 2 kunnen kamperen of een simpel huisje kunnen huren.
    Mijn man is blij als hij naar de motor races in Assen kan, ik ben tevreden als ik ergens met mijn moeder en kinderen een koffie met taart kan eten. Vrienden van mijn man gaan een paar keer per jaar naar het buitenland met hun motorvrienden, rijden, overnachten, dat kost geld.
    Mijn man kan dan niet mee, dat zijn keuzes maken. Dat is niet anders en de wereld vergaat er niet van. Maar als de jaarlijkse huurverhoging op de mat ligt, en mijn man ieder jaar verder gekort wordt op zijn reiskosten (70 km. dagelijks naar en van werk), als hij minder weekenden gaat draaien om de ORT te drukken, ze moeilijk doen over een dagje vrij, terwijl hij talloze overuren heeft, ja, dan scheld ik wel even ja.
    Maar realiseer me heus wel dat mijn kinderen hier (nog iig.) veilig zijn, we eten hebben en het glas dus op dit moment nog wel degelijk halfvol is. Ik maak me wel zorgen over later, hoe is het over 20 jaar? dat soort dingen...

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben het met je eens hoor!! Ik zet het er ook vaak onder. Mensen die nog 1 ding delen over die takke zwarte piet daarvan zorg ik dat ik geen status update meer van zie. Dat gezeur over Rutte ook, please;), als je het zo erg vind organiseer een demonstratie, want die irritante plaatjes of statussen delen van mensen helpt niet. Alsof Rutte dat ziet (dat ten eerste) en alsof hij er wat aan gaat doen (zorg etc) hahah zo lachwekkend.

Ik vind dat je hier best mag zeuren en NL is gewoon een goed land om te leven. Het enige wat ons hier écht tegen zit imo is het weer hahah, liefste heb ik elke dag zon:) Maar we hebben hier goede voorzieningen hoor. Ook al denken wij hier vaak van niet;)

16. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Helemaal mee eens. Ik zie ook zoveel van dat soort berichten langs komen op Facebook. En al die berichten zijn zo ontzettend dom! Wij willen minder BTW betalen, minder zorgverzekeringskosten hebben, minder dit, minder dat. Prima, maar dan ga je wel ergens anders op inleveren want daar is geen geld voor. En nu doet Rutte alles fout, als iemand anders zijn plek opvolgt kan die weer niks goed doen. Er is altijd wel een zondebok.
    En dan heb ik nog niet eens last van hormonen :D

17. Islah

Islah Niet meer actief

Van mij mogen kindermoordenaars, pedoseksuelen, verkrachters, criminelen e.d. ook wel wat zwaardere straffen krijgen. Niet dat dat wat zegt over hoe goed ik en anderen het wel niet hebben, maar zoiets zou ik hier graag veranderd zien worden.

18. Candle26

Candle26 Niet meer actief

TS zeurt niet, vind ik. Geeft duidelijk een terechte ergenis aan die onder vele heerst, waaronder bij mij. Al dat geklaag over dat het zo slecht geregeld is e.d... Donder op! Waarom denk je dat mensen naar NL vluchten?? Juist, omdat het hier een stuk beter geregeld is dan in menig ander land.. In NL zijn kosten hoger gemiddeld om dat systeem nu eenmaal te onderhouden.. 1+1 = 2 ..

En, ipv alleen te reageren dat ze 'zeurt' ipv eens inhoudelijk op het topic in te gaan. Dat vind ik pas zeuren. Zeuren om het zeuren. Nou goed gedaan hoor, grote meid...

TS: ik snap dus je frustraties goed!

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tja tuurlijk ik ook en zo nog wel meer dingen, maar over het algemeen gezien hebben wij het hier gewoon goed.

20. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Als mensen het hier echt slecht vinden, neem eens een kijkje in Afrika of Indonesië.. Of Amerika, waar gemiddeld 1 op de 3 mensen een 2e hypotheek afsluit om zorgkosten te kunnen betalen. En dan hebben we het niet over operaties voor borstvergrotingen, maar operaties na bijv een ongeluk of chemotherapie e.d...

Daar hoef je in NL niet over na te denken hoor...

Deel Deze Pagina