Dat eeuwige gezeur hier in NL!!

Discussie in 'De lounge' gestart door BabeBabe, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

#161 Logan, 20 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2014
    Oja? Ik heb jaren lang elke maand 15 euro gedoneerd aan War Child en ik ben daarmee gestopt toen ik het geld zelf hard nodig had. Fijn te horen dat ik egoïstisch ben ;)
    Ik vind dat namelijk hetzelfde als wat er nu in dit land gebeurd. Ouderen rotten zowat weg in tehuizen, thuiszorg gaat verdwijnen en wij sturen miljoenen naar het buitenland. Die ouderen die wij laten rotten hebben ons land opgebouwd! Stank voor dank?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Waarom ben je onmiddelijk een racist als je repect hebt voor Geert Wilders ?
    Die man heeft goede punten. In veel punten overdrijft hij maar hij heeft ook veel goede. Net zoals in elke partij, je kan nooit alle punten van een partij goedkeuren.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Eens met Logan :)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik had het puur over die uitspraak. Want hoe je het ook went of keert, wanneer je iets weggeeft ga je er sowieso op achteruit dus dan is het best egoistisch.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wilders doet dat soort uitspraken gewoon om populair te doen...
    Meer niet. Een rare vent is het.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ja maar er zit verschil in het kunnen missen en het niet kunnen missen. Wat ik zeg, je gaat je laatste euro niet aan de buurman geven als je zelf geen droog brood hebt toch? Heb ik genoeg kan ik best wat missen..

8. tuc

tuc Niet meer actief

Mwah..ik ben behoorlijk politiek actief en breed geïnteresseerd. Ik ken heel veel standpunten van de pvv. Maar vraag een gemiddelde wilders stemmer over een ander willekeurig partijpunt dan dit en ze hebben werkelijk geen idee waar je het over hebt.
    Ze kennen wilders alleen van opmerkingen als "de islam is vergif" en "alle turken en marokkanen het land uit".

En hoewel ik vind dat hij over europa wat zinnige dingen te zeggen heeft kan ik nooit van mn leven stemmen op iemand die over een pumt zo extreme gedachtes heeft. En ik geloof pertinent NIET dat er 1 iemamd is die op geert wilders stemt en het absoluut oneens is met zijn haat tegen de islam. Dat gaat er bij mij niet in. Want sommige van zijn punten vind je nl ook bij andere partijen.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha volgens mij doet elke politici dat. Alleen is Wilders extremer en staat hij graag in de spotlight. Ik kan je zo uitspraken geven van (linkse) politici waar de honden ook geen brood van lusten.
    Maar DAT is minder interessant natuurlijk.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat is ook zo, ik ben gewoon geen fan van Wilders. Natuurlijk iedereen doet uitspraken, zeker tegen verkiezingstijd, over dingen die het land wil horen.
    Ik ben sowieso niet van de politiek, want vind het allemaal geneuzel;)
    Maar Wilders nee vind het gewoon een rare snuiter, met zn achterlijke uitspraken.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, dat klopt ... alleen had in dit specifieke geval de heer W zijn mond vol van kiezerbedrog (het was zelfs een punt in zijn campagne) en dat hij dat nooooooit zou doen, daar konden al zijn kiezers van op aan, hij ging alles eraan doen ... en nog geen uur later nadat bekend werd dat hij gedoogpartner ging worden, dropte hij de pensioenissues waar hij de ouderen mee binnen had weten te slepen.

Het was gewoon hilarisch ... en bewijs dat hij er, net als alle andere mensen alleen ter meerdere eer en glorie van zichzelf zit ... die is echt niet vreselijk begaan met "Henk en Ingrid" hoor, integendeel.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #172 lovewinnie, 20 sep 2014
    Laatst bewerkt: 20 sep 2014
    We mogen dan niet zeiken maar de middeninkomens zijn weer de lul. Jaar op jaar. Grens voor toeslagen weer naar beneden ;(. Niks meer dus. Dit haar nog 57 euro kgb op de 20ste ( zorgtoeslag al niet meer) en volgend haar dus niks meer. Ik heb wia en kan niet werken of bijwerken. Moet geopereerd worden dus extra werken voor meer inkomen zit er niet in. Wordt daarvoor dubbel gestraft. partner werkt zich kapot in ploegen , moet groot deel huishouden doen want thuishulp eigen bijdrage is te hoog :(. We zitten als gezin onder modaal maar boven de grens voor toeslageb etc. Met 80 euro per week over net genoeg om te leven en te eten. Geen luxe op vakantie geld na waar we kleding en extra van halen. Kinderbijslag kleed ik 4 personen mee aan. Nee mag niet klagen kan altijd slechte r

Buurvrouw, alleenstaande moeder van 2 kinderen in de bijstand houdt meer over dan ons. :(. Krom land met bekrompen regels. Wrm zouden ze gaan werken. Haar kinderen sporten gratis, schoolgeld wordt vergoed, volle mep aan toeslagen, zelfs abbo voor bijv zwembad ( budget vanuit de gemeente) . Zwemles etc wordt betaald maar rookt ondertussen wel flink. Kinderen dragen nieuwe kleding ipv 2e hands die wij moeten kopen of uitverkoop etc. Ze gaat niet werken en is dit niet van plan. Nu is ze zwanger van kind nr 3 want jongste is bijna 4 en hoeft dan niet verplicht te solliciteren en zijn milder. Alleenstaand maar wel straks 3 kinderen van de zelfde vader maar woont op ander adres. Soort kat relatie. Onder tafel ook alimentatie.
    Wordt allemaal maar goed gevonden. Die zouden afgestraft moeten worden :(

Ben voor Wilders zijn ideeën en nee ben geen racist . Mijn man is een Turk en mijn kinderen zijn deels dus Turk. Wilders en sp samen zouden ver komen. Links en rechts maar groot deel zelfde principes. Groot deel van mijn schoonfamilie is moslim maar heb geen haat tegen de islam. Heb hekel aan radicale , agressieve, verkeerde mensen die hun geloof misbruiken, in verkeerd daglicht zetten en zo alle moslims in verkeerde daglicht zetten. Een echte moslim is tegen moorden en zeker niet voor. Die voor moord zijn mag zich zelf geen moslim noemen.

13. tuc

tuc Niet meer actief

maar heb jij zo'n inzicht in de financiële situatie van jouw buurvrouw. Ik weet van goede vrienden niet eens hoe zij hun geld precies besteden.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nou we zijn bevriend. Zou dus ook niet naaien bij de belasting en ja weet veel. Gun het haar ook en help haar wel is met aanvragen van de extra's en zie dan ook de afschriften die ze moet opsturen etc. Ze zorgt dat ze geen grote rare uitgaven doet met de pin en pint netjes boodschappen etc. Wat ze onder tafel krijgt van partner betaald ze de luxe van. Zeg even buurvrouw maar dat is even makkelijker. Ben ook niet anoniem :) en straks wordt ze genaaid dankzij mijn

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat vaker dingen roepen doen de andere kamer leden niet?

Weet je nog voor Rutte gekozen werd wat hij allemaal riep? Wat is daar van waar geworden? Helemaal niets! Alleen maar het tegenovergestelde.

Dus ik vind het niet fair om te roepen dat Geert Wilders alleen maar dingen roept want dat doet die hele 2e kamer.

Maar ja al die PVDA stemmertjes denken altijd maar dat ze alles kunnen zeggen en denken dat ze de andere maar de mond kunnen snoeren maar helaas. Dat werkt dus niet bij iedereen.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Beetje dubbel dus. Je bent boos omdat ze meer overhoudt, haar kinderen gratis sporten en ze flink rookt ed. Maar ondertussen weet je dat ze de boel flink belazert en gun je het haar ook nog en helpt haar extra's aan te vragen !?

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Debaky, ik had het over Rutte weg krijgen. En hij heeft wel meer extreme uitspraken waarvan je op voorhand al weet dat dit niet gebeurd maar dat hij puur provoceert. Koran verbieden, hoofddoekentax enz

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Als je zo op je buren let en goed op de hoogte bent van hun financiën, kan ik wel begrijpen dat je sympathie hebt voor de ideeën van Wilders. Ging dat ook niet zo met joden in de jaren '40?
    Mensen zoals jij vind ik dus doodeng.

Weet je man wel dat je deze ideeën er op na houdt?

Het valt me overigens op dat mensen uit de hogere sociale klasse en/of een gedegen opleiding nooit op die populist zullen stemmen.
    Just saying ;)

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kwa luxe en dit waarderen dit doe ik ook zeker.
    En als ik een ander kan helpen doe ik dat ook.
    Heb een jaar (ook omdat ik er door omstandigheden naast woonde) mijn oma zelf geholpen met douche/aankleden omdat ze zusters het te druk hadden en te laat kwamen. Toen mijn andere oma gevallen was denk ik ook niet na en ga ik helpen. Als iemand mij om hulp vraagt help ik waar ik kan, altijd al gedaan. En nee dat maakt mij niet goed ofzo, ik vind dat normaal. Als jongeren dit ook normaal gaan vinden dan lijkt t me een stuk fijner voor de toekomst.

Maar als ik sommige berichten hoor van mensen, en hoe ongelukkig ze zijn omdat ze diep in de put zitten, bijvoorbeeld oudere die aan hun lot worden over gelaten denk ik wel is, Nederland kom op... Doe je ogen open.

En ja, het kan altijd erger.... Maar je mag ook wel is aan jezelf en je naaste denken ipv enkel aan nog erger en nog verder.

Ik denk dat als in Nederland alles op rolletjes loopt je juist daarnaast meer kan doen voor landen ver weg.

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zo, komen wel veel extremen hier voorbij nu!!

Wat die buurvrouw betreft, dat is dus een vriendin van je, dus ik snap dat je het gedoogd, maar toch ook vervelend voelt omdat jullie zelf wel werken en volgens de regels leven en het dus minder hebben, maar snap ook gezien het dus blijkbaar je vriendin is dat je haar er niet bij lapt.
    Maar het is dus gedeeltelijk slecht geregeld van NL en gedeeltelijk flessen ze de boel.... dat stukje flessen ligt aan hun en niet NL, dat alleenstaande moeders tot 4 jaar niet hoeven te werken in bepaalde gemeentes vind ik ook bullshit.... wij zijn samen, maar moeten toch ook beide werken??

En ik ben voor dingen op orde stellen in eigen land, 100% en ben het er mee eens dat sommige dingen echt anders moeten en bepaalde gelden efficienter uitgegeven zouden moeten worden, waar ik tegen ben, is het erbij halen van andere onzin! dus, de miljoenen voor ontwikkelingshulp kappen, en die in ouderenzorg steken.... dat is eigen volk eerst, en daar heb ik een hekel aan. Maar ben wel voor het verbeteren van ouderenzorg, maar het zorgen voor je eigen mensen en ook voor de rest van de planeet, wij zijn als westerse wereld nou eenmaal ook verantwoordelijk voor diegenen die het minder hebben, daar ben ik voor.

Deel Deze Pagina