Goedenavond, Ik ben chronische hoofdpijn patiënt en slik dagelijks 2 soorten medicatie: amitriptyline en topimax daarnaast heb ik regelmatig aanvallen van migraine. Er werd mij/ons verteld dat mochten wij inderdaad besluiten om proberen zwanger te raken wij voor het besluit ons moeten melden bij de arts en gynaecoloog. weet iemand waarom dit is? Heeft iemand van jullie ervaring hier mee? hoe gaat tijdens de zwangerschap met deze hoofdpijn ziekte? graag lees jou ervaring. Liefs Ikkehouvanjou
Ik heb vroeger ook Topamax gebruikt en heb dit afgebouwd voordat ik met de pil stopte. Ik weet dat bij Topamax ervoor gewaarschuwd werd dat baby's hierdoor afwijkingen konden krijgen. Dat risico wilde ik uiteraard niet lopen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik, sinds het stoppen met de pil, minder vaak migraine heb dan eerst. Dus ik weet me nu aardig te redden.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat dat komt omdat je medicijnen gebruikt! Dat dat onder strenge controle moet. Succes iniedergeval!
ik heb geprobeerd te stoppen met de medicatie maar dat was echt niet te doen. de arts vond mijn reden wel goed. omdat ik wilde stoppen voor de zwangerschap maar lukte niet dus ging ik met de boodschap naar huis dat als wij besluiten om zwanger te worden eerst moesten melden aan de behandelde arts.. beetje balen vind ik dat wel.. houd natuurlijk liever lekker geheim maar het is voor mijn zelf en voor kind beter om wel te melden.
Natuurlijk houd je het liever geheim voor je omgeving, maar een arts heeft geheimhoudingsplicht. Dus die zal er echt niet over uit de school klappen. En je wilt toch alles voor een gezond klein wondertje??? En er is niet voor niets tegen je gezegd dat je je moet melden, oa vanwege de bijwerkeingen van je medicatie,. Mogelijk moet je zelfs andere medicijnen gaan slikken. Mijn zusje heeft al enige jaren problemen met haar bloeddruk, en is zelfs voordat er daadwerkelijk een serieuse kinderwens was al bij de gyn geweest omdat haar internist zeker wilde weten dat de juiste medicijnen zouden worden voorgeschreven ingeval van zwangerschap. Zij heeft dus medicatie gekregen die ze ook tijdens de zwangerschappen zou mogen gebruiken. Wanneer straks hun kinderwens is vervuld zal ze overgaan op modernere medicatie.