Manlief komt niet/nauwelijks klaar tijdens seks..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Suuster, 18 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    de titel zegt het al.. mijn vriend komt enorm moeilijk/niet klaar tijdens de seks.
    Op zich natuurljk geen probleem, maar erg vervelend nu we een kindje willen.
    Wij hebben de afgelopen ronde dan ook zelf inseminatie gedaan.

Zijn er nog dames met dit ‘probleem?

Hoe moet het nu met ‘we zien wel
    Hoe het loopt’ en ‘er niet teveel bij nadenken’..?

Bij ons kan het nooit ongepland raak zijn..

2. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja dan is de optie “we kijken wel hoe het loopt” onhaalbaar. Dat moet je dan ook loslaten, hoe graag je het ook op die manier zou willen. Ik zou als het iets is waar jullie voor open staan een therapeut inschakelen. Of heet dat seksuoloog? Denk t wel. Want dit probleem moet veel meer mensen hebben en er kunnen vast ook veel oplossingen zijn. Misschien een optie dat je het begin stuk met de hand doet, of hij zelf en dan het laatste stukje op de “baby maak manier” :D?? Misschien heel dom idee maar ik zou me kunnen voorstellen dat het helpt.

3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik zou de oorzaak van t probleem ook gaan aanpakken, het is namelijk niet gebruikelijk dat je partner geen orgasme heeft tijdens de seks.

Weet je wat de oorzaak is?

nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Mijn ex had het ook
    Nooit geweten wat de oorzaak was
    Heb hem in 7 jaar nooit vanzelf weten klaarkomen
    Toen we voor kindje probeerden dat trok hij zichzelf af en dan rap erin
    Achteraf bleek hij ook amper vruchtbaar
    Maar weet niet of het gerelateerd was

5. Nimonia

Nimonia Bekend lid

13 aug 2018
    669
    468
    63
    Vrouw
    leerkracht
    België
    In mijn meest vruchtbare dagen duurt het bij mijn vriend soms echt lang. Ik ben dan 'te nat' door dat vruchtbaar slijm en het extra slijm van opgewonden te zijn, misschien zoiets? Proberen niet te opgewonden te raken? Dat is onze tactiek nu ^^

Suuster vindt dit leuk.
  6. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Je bedoelt ondertussen afleveringen van “heel Holland bakt” terugkijken ofzo? :)

Medith, Miles, Siamara en 12 anderen vinden dit leuk.
  7. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao:

Of politieke discussies voeren. “Oh yes baby, talk politics to me!”

On topic. Lijkt me een lastige situatie TS. Ik zou wel overwegen om dit met je huisarts te bespreken. Gewoon om uit te sluiten dat er een medische reden is. Zou jammer zijn als je daar pas na een hele tijd achter zou komen.

Komt hij wel als jullie bv. een tijdje onthouding hebben gehad? En dat hij dan dus ook niet zichzelf helpt. Want dan zou je kunnen overwegen om bv. vanaf ongeveer CD8 aan onthouding te doen. Ovulatietesten te gebruiken en dan seks hebben bij een positieve test. Het is dan inderdaad minder spontaan. Maar als je daarmee jullie doel bereikt :).

nizzie86, MamaZijnIsDeBom en Suuster vinden dit leuk.
  8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Anders toch handwerk, dat opvangen en met een spuitje inbrengen?

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Daar gaat het bij mijn man juist hard van :')

Dinpin en nizzie86 vinden dit leuk.
  10. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Bedankt voor de reacties!
    Ik denk niet dat we hiervoor naar een therapeut moeten, maar de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad.. gewoon om even te checken.

Hij komt dmv seks alleen wel klaar maar dit duurt enorm lang en is dus niet praktisch als je het op vruchtbare dagen doet.. lastig lopen na een week :roflmao:
    (Het feit dat het dan extra nat is werkt helemaal in het nadeel inderdaad)
    Op andere manieren komt hij wel klaar, dus we vangen het op en doen er dan wat kunstjes mee.

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Als je idd aan zelfinseminatie doet, moet even de zoekfunctie gebruiken.
    Er zijn hier heel wat onderwerpen over geweest. Volgens mij zelfs een clubje? Daar kun je mss wat tips en ervaring lezen om de beste kansen te maken elke maand.
    Succes!

Suuster vindt dit leuk.
  12. Nimonia

Nimonia Bekend lid

13 aug 2018
    669
    468
    63
    Vrouw
    leerkracht
    België
    Ik ben van België, dus dat ken ik niet :D

Ik heb normaal altijd een vrij lang nodig voor ik 'in the mood' ben, behalve dus in die vruchtbare week. Bij ons werkt geen voorspel dan ;)

MamaZijnIsDeBom en Suuster vinden dit leuk.
  13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Edit zoek ook op vaginisme. Daarbij wordt ook aan zelfinseminatie gedaan.

14. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Tijdens de vruchtbare dagen kan het inderdaad best wat 'te nat' zijn daar beneden. Wij sloegen vaak het voorspel over, dat help al een beetje. En inderdaad, niet té vaak seks hebben, en een een week volledige onthouding voor de eisprong. Met die twee tips ging het bij ons een stuk beter.

Suuster en femkepeeters vinden dit leuk.
  15. femkepeeters

9 mrt 2017
    64
    30
    18
    Precies wat @mamalacht zegt. Ik ben van nature uit ook wat vochtiger dan normale vrouwen (denk ik), en dat geeft volgens mijn man niet genoeg wrijving binnenin ofzo, dus gewoon gaan met die banaan zonder voorspel, dat gaat een stuk beter. En ook wat minder vrijen en met ovulatietesten werken doet het goed. Mijn man kan het gewoon niet echt vaak achter elkaar, het lukt pas als er weer wat meer 'lading' is en als je je eisprong goed kunt detecteren met ovulatietesten kun je een paar dagen tot een week expres NIET vrijen voor je eisprong, wat dan wat meer interne druk geeft bij je man en waardoor hij ook minder moeite moet doen om klaar te komen. Die dingen hielpen bij ons prima.

Suuster vindt dit leuk.
  16. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    @Suuster komt hij zelf alleen klaar als hij het op een bepaalde manier ‘doet’? Want daar is wel een medische term voor, als mannen zo gewend raken om het op een bepaalde manier zelf te doen, kun je dat met sex nooit nabootsen en wordt hij nooit voldoende gestimuleerd om klaar te komen. Er is een engelse term voor, Masturbation Death Grip Syndrome.

Suuster vindt dit leuk.
  17. tinnecat

tinnecat Lid

7 mrt 2017
    63
    32
    18
    @Podex Klopt wat je zegt. Bij het masturberen kunnen mannen natuurlijk de druk en de snelheid zelf bepalen, en daar aan gewend raken, waardoor het bij de penetratie niet lukt om klaar te komen. Ik heb dit ook met een vorig vriendje gehad, lukte gewoon niet binnen een normale tijd. Tot ik een keertje mijn slipje aanhield en dat randje tegen zijn ding net voor voldoende wrijving zorgde. Het bleek bij mij gewoon te vochtig, waardoor hij niet genoeg wrijving voelde in mijn vagina om te kunnen komen. Er hoeft dus niks lichamelijks mis te zijn met hem. En wat @mamalacht schreef is over de druk klopt ook. Mijn man kan het bijvoorbeeld geen twee dagen na elkaar zonder een enorme inspanning. Na een weekje gaat het weer allemaal vanzelf. Mijn advies: negeren dat je het best om de twee dagen doet en zoals @mamalacht schreef gewoon een wat langere pauze inlassen voor je eisprong (waarin hij natuurlijk ook niks met zichzelf mag doen).

Suuster en Podex vinden dit leuk.
  18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn vriend heeft hier ook last van.
    We weten dat dit meestal een fase is van een paar maanden. Als het dan eenmaal is gelukt dan gaat het weer een tijdje goed.
    Heel vervelend.
    Wij wachten inderdaad tot het wel weer lukt en proberen het elke maand weer opnieuw.
    Inmiddels 2 rondes waarin niks gebeurd is dus hoop dat het deze keer wel gaat lukken.

Suuster vindt dit leuk.
  19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Lastig en herkenbaar. Ff een 'vluggertje' lukt bij ons dan ook nooit haha.
    Het is ook niet echt iets waar ik graag mee naar de huisarts zou gaan.
    Eventuele oplossingen zijn hierboven al wel genoemd..
    Ik weet helaas hoe frustrerend het kan zijn als het niet lukt.
    Hopelijk mag je toch snel zwanger zijn.

Suuster vindt dit leuk.
  20. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hier ook bekend probleem. Vooral het moetje en de druk die erop lag maakte het lastiger.

Af en toe lukt het wel, maar meestal was met hand af maken en dan erin wel makkelijkste en praktische oplossing. :) na 7 mnd proberen was ik zwanger

(voor ons niet iets om naar dokter te gaan, want lukt uiteindelijk wel)

Suuster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina