Hallo dames, Ik wil graag jullie ervaring en mening horen. Ons zoontje is vandaag 14 weken (wel 3 weken te vroeg geboren). Wat ons de laatste tijd erg op valt is dat andere babys van rond deze leeftijd veel op geluid reageren door hun hoofdje er naar toe te draaien. Ons zoontje doet dit helemaal niet. Bij harde geluiden zoals de honden die blaffen of een kastdeurtje dat dicht valt schrikt hij en knippert hij met zijn ogen. Deze geluiden hoort hij dus wel. Maar als we hem bijvoorbeeld in de box of op de bank leggen en we gaan aan de zijkant zitten en tegen hem praten dan reageert hij niet. Hij doet niet met zijn ogen zoeken en niet met zijn hoofdje draaien. Ook wanneer we naast zijn hoofdje bijvoorbeeld een muziekdoosje afspelen of met knisperspeelgoed geluid maken geeft hij hier geen reactie op. Maandag bel ik ook het CB maar is was ook benieuwd naar jullie reacties. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt en hoe oud waren jullie kleintjes toen ze op geluid gingen reageren?
Hoi hoi, Mijn zoontje is nu 19 weken. Hij is gezakt voor alle gehoortesten (hoe heeft hoi zoon die gedaan?) en blijkt slechthorend te zijn na allerlei andere onderzoeken. Bij ons reageert hij niet op praten, speelgoed ect wat geluid maalt. Wel reageerd hij op onze uitdrukkingen en mimiek. Hij kijkt ook echt heel veel en goed (compenseert daar echt mee). Harde geluiden hoort hij wel, maar veel zachter als dat wij dat horen. Vaak zit er vocht in de oren waardoor ze tijdelijk minder horen. Als je zoontje geslaagd is voor de gehoortest dan kan hij in ieder geval iets horen. Mijn advies is ga naar de huisarts en laat zijn oortjes na kijken. Voor hetzelfde geldt zit er een flinke prop in. Wrs is dit niet het antwoord wat je zoekt...maar er kan zoveel zijn (van onschuldig tot ernstig) dat je idd jet beste ff een professioneel in kam schaken. Mocht je vragen hebben, laat het maar weten!
Dankjewel voor je reactie. Hij heeft zijn gehoortest goed gedaan. Toen we vorige maand bij het CB waren en dit ook al bespreekbaar maakten zeiden ze dat we gewoon moesten afwachten. Ze vonden het nog niet nodig om een nieuwe gehoortest te doen. Afgelopen maandag kreeg hij zijn 2de spuitjes. Voordat deze werden gezet vroeg de arts een aantal zaken zoals of hij al zijn handjes heeft ontdekt en of hij op geluiden reageerd. Toen ik aangaf dat hij niet op geluid reageerd zei ze dat ze eerst de spuitjes deed zetten en ze daarna erop terug zou komen maar helaas zijn we beide vergeten om het hier nog over te hebben. Daarom dat ik maandag eerst even CB bel en mocht ik hier niet verder komen dan zal ik de huisarts eens bellen. Heel veel sterkte met jullie kleine. Het lijkt me niet niks om dit te horen te krijgen.