Dat ga je toch niet menen!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Oja, ik snap.

Nou, goed. Ik wil je heel veel succes wensen. Ik weet ook niet zo goed waar je moet beginnen. Ik hoop dat je toch de kans krijgt om je droom te verwezenlijken en een bbl opleiding in de kraam kan doen.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Daar ben ik van op de hoogte.
    Ik wil voor de kleine man dan een gastouder regelen, omdat die flexibeler zijn.
    Weekenden zijn geen probleem, Manlief is dan gewoon thuis.
    Wat betreft het oproepbaar zijn 'savonds en snachts, je weet dat je oproepbaar bent van tevoren dus ook dat is te regelen (gastouder/opa/oma standby of manlief,die werkt in de kost, die week thuis houden snachts)

Ik ben ook bereid om voor de gastouder er een bonus tegenover te zetten voor niet standaard situaties.

Ik ben van mening..Als je echt iets wil, is er wel een mouw aan te passen.

Dus ik zie daar

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams...balen zeg! Denk je binnenkort aan de studie te gaan krijg je dit.
    Ik zou zowel Yunio als Liemers-Care bellen. Zet van te voren al je vragen op paier zodat je bij beide instellingen dezelfde vragen kan stellen.
    Liemers-Care betrekt inderdaad een heel ruim gebied, maar dat doet Yunio ook ;)
    Je zou ook even de ib-groep kunnen bellen om te horen waar je recht op hebt.
    En voor de belastingsdienst zou je misschien een gemiddelde aan kunnen houden zodat je weet wat je ongeveer terug zou kunnen krijgen.

Laat de moed niet zakken. Pak de foon en verzamel alle info die nodig is.

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hier hebben wij eens voor naar de belastingdienst gebelt, want wij zouden inprincipe in aanmerking komen voor een vergoeding van de gemeente.
    Maar als je dit invult bij de belastingdienst, gaat dat bedrag + nog iets, van het bedrag af wat je van de belastingdienst krijgt.
    Wij hebben toen gebelt, en de belastingdienst zei dat je niet verplicht bent om een gemeentelijke vergoeding aan te vragen. aangezien je er vaak niks mee opschiet.

Wij zouden uiteindelijk minder overhouden dan bij de belastingdienst en hebben daarom €0 euro ingevult bij de belasting.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kwebbel, thnx for the kick in the but:p
    Ik ben nu op mn werk dus bellen gaat nu even niet (geen onbeperkt bel-abbo;))
    Maar ik ga er morgen meteen mee aan de gang.

Ik weet nu dat de Yunio geen BBL-plekken aanbied dus ik zal het proberen bij Liemerscare en eens zoeken of er nog meer instanties hier in de omgeving zitten.
    Ik weet dat ik als 23jarige gewoon recht heb op studiefinanciering, ook bij volwassenopleiding(Maar hoe zat het nou met deeltijd???)

Kijk, als ik nou wel studiefinanciering zou krijgen, is het probleem wel opgelost...Dan speel ik ongeveer quite maandelijks en is het te doen.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Dus als ik je goed begrijp zou het zijn, zoals nu, komt er 800 euro uit bij de BD.
    Zouden we van de gemeente een bedrag krijgen en dat invullen, word het bedrag van de BD lager???

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    krijg je geen kinderopvangtoeslag dan?

stap 1; Bel een opleidingsinstituut en vraag om een intake
    stap 2; Ga naar intake en vraag naar je stage-uren en dagen per week/maand. Informeer de kinderopvang hierover en vraag akkoord(of de dagen nog vrij zijn etc)
    Stap 3. Meld je aan voor opleiding
    Stap 4: Vraag toeslag aan bij de BD vanaf ingangsdatum school.

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Je kunt het! en mocht je omhoog zitten ik woon bij je in de buurt ;)

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mag ik vragen waarom je dan volwassenenonderwijs gaat doen? Je kan toch gewoon een normale opleiding doen ipv volwassenenonderwijs... en waarom krijg je geen studiefinanciering?

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja dat zouden we wel krijgen, maar dat is altijd maar een deel.
    Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg neergezet.
    Maar zonder studiefinanciering ga ik op achteruit (opleiding vs gastouderschap nu)
    Maar tijdens de opleiding moet ik dan wel een deel van de opvang zelf betalen, wat ik dus nu niet hoef.
    Dus EN minder verdienen EN opvang zelf betalen.
    Komt nog bij dat het restbedrag voor de opvang hoger is dan wat ik dan aan stagevergoeding zou krijgen.

Is het zo wat duidelijker?

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Omdat de 1jarige kraamzorgopleiding alleen in volwassentraject te volgen is.
    Anders moet ik de hele SPW3(weet de nieuwe afkorting niet) doorlopen en dus 3 jaar naar school.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik snap je wel hoor en ja dat is altijd maar een deel ja maar je moet wat als er geen BBL opleidingen zijn. Studiefinanciering krijg je trouwens gewoon als je een volwassenentraject volgt.

En als je studiefinanciering zou krijgen zou het zijn opgelost zeg je, maar dat is juist vaak minder dan wat je van de BD krijgt hoor?Dat snap ik niet helemaal.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Maar dan heb je stufi EN stagevergoeding...Dat dekt de eigen opvangkosten...
    En de kinderopvangtoeslag krijg je zowieso wel

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja, of je hebt EN stufi, EN geld van de Belasting EN stagevergoeding.

Als jij kinderopvangtoeslag krijgt en stagevergoeding, dan dekt dat je kosten toch al prima of? Dan heb je geen eens stufi nodig.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja dat is toch ook de bedoeling?
    De KO toeslag krijg je zowieso als je werkt/opleiding volgt.

Maar ik heb om de eigen kosten te betalen stufi en stagevergoeding nodig...

Of natuurlijk gewoon een betaalde BBL plek ;)

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Maar ik snap iets niet,

Je stufi is in 99% van de gevallen NIET hoger dan geld van de belastingdienst. Als je dan rond kan komen van Stufi en stagevergoeding, dan kan je al helemaal rondkomen van BDtoeslag en stagevergoeding.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee maar zo bedoel ik het ook niet devil.

Kinderopvang toeslag krijg je zowieso als je een opleiding volgt of werkt.

Het is de bedoeling dat die andere 2 daarnaast er nog bij komen.

Als je gelijk uit de middelbare een opleiding gaat volgen krijg je toch ook gewoon stufi EN stagevergoeding..

Dus deze 2 bij op de BD toeslag!

18. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Als je dit zo graag wil, dan zou ik in de hele regio Doetinchem-Winterswijk-Ulft-Arnhem mijn pijlen schieten. Er zitten vaak meerdere kraamzorgaanbieders.

Je kan ook nog eerst als leerling VIGer gaan leren/werken, dan ben je breed opgeleid. Werk je alleen niet gelijk met de doelgroep die je wil en moet je later nog 1 (geloof ik) moduul erbij doen om de kraam in te kunnen.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    En dit dan...

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Euhm dat snap ik even niet Devil....Waar doel je precies op?

Suenne, ik google me suf maar kom alleen maar uit bij Liemers en Yunio....

Deel Deze Pagina