Dat ga je toch niet menen!!!

Discussion in 'De lounge' started by Mams136, Feb 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Woon je bij Deventer in de buurt?

2. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

bij deeltijd krijg je geen studiefinaciering. je moet minimaal 850 klokuren op school doorbrengen voor toekenning van studiefinanciering.
    En ze gaan ervanuit dat je dus een stagevergoeding krijgt.
    Een basisbeurs is 74 euro en stagevergoeding is meestal een kleine 200 euro.

ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben al met een deeltijdopleiding begonnen en moet volgend jaar ook stage lopen 4 dagen per week. Maar krijg ook bijna geen vergoeding, maar de opvangkosten zijn mega hoog.
    Ik kan gelukkig in het weekend uren maken. En man mag van zijn baas 1 dag per week thuis werken (superbaas) dus wij hebben gelukkig maar 1 dag opvang nodig.

En idd wat je van de gemeente krijgt, wordt weer gekort op je belastingdienst. Tja, daar schiet je niks mee op dan.

succes met zoeken naar een bbl opleiding!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Nee Deventer is nogal een eindje rijden...

Winniethepooh, nog iemand die het kent..
    Echt vervelend dat het zo onduidelijk en ingewikkeld is.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    er staat toch op de site van de IB dat je met bepaalde voorwaarden gewoon recht hebt op tegemoetkomingen. Geen studiefinanciering maar eventueel wel tegemoetkoming scholieren/ouders/deeltijders

En als je wél BBL doet, hoef je toch maar 1 dag in de week naar school?
    Dan kan je 4 dagen vlakbij huis werken en 1 dag iets verder naar school rijden, dan is dit iets;

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Je moet zelf even doorsnuffelen of het wat is hoor. Didam is vanuit Doetinchem ook nog aardig te doen toch?

Zinkraamzorg - Het Zonnekind Team

Werken bij STMG

6. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

Ja dat is ook wel zo...
    Maar meestal bied een bureau in Deventer juist ook in die omstreken werk aan.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Suenne, bedankt, ik ga me er eens in verdiepen.
    Didam is inderdaad goed te doen.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Meestal ja, maar je kan toch ook zelf gaan zoeken. Het gaat toch om de opleiding. Zodra je dat papiertje hebt kan je overal gaan werken.

Je krijgt betaald, én een opleiding. Je mag zelf je stage zoeken die 4 dagen, dus je kan ook stage zoeken bij jou in de buurt, je moet alleen 1 dag in de week naar Deventer rijden.

Je kan het altijd proberen,. Je wilt het zo graag zeg je, en je vind het zo erg dat je nergens BBL kan doen. Ik heb voor je gezocht, en daar kan het wel, het is 38 km van je woonplaats af, bel dan gewoon, als je het niet probeert weet je het niet.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Nou zo simpel werkt het dus bij BBL niet.

Ze betalen ook je opleiding dus meestal ben je verplicht nog een jaar of wat te blijven (en dat brengen ze heel mooi onder het mom: Baangarantie:p)

10. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

Ik zeg ook niet dat ik het niet ga proberen, ik zeg alleen dat ik liever een bureau heb dat dichterbij zit ivm de reisafstand (50 km vanaf deventer is nog 90km zeg maar...als je me snapt)

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams..ben even voor je aan het snuffelen.

De Kraamvogel - Kraamverzorgende worden
    Zitten o.a in 's-Heerenberg en verzorgen ook een opleiding, maar weet niet of het om een bbl opleiding gaat.
    Er staat wel wij betalen de opleiding en jij ontvangt salaris :D:D

12. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik was ook pas bij een open dag vh roc, kost een opleiding ook gewoon 1900 euro, en je moest eerst een stageplek/ bedrijf vinden die met je in zee wil, ik denk dat dat zoeken alleen al een probleem is.
    Ronduit belachelijk.
    Laten ze gratis opleidingen aan gaan bieden, de vergrijzing slaat toch toe?
    Ik ga ook geen opleiding doen, het kost teveel, moet je afwachten of je slaagt en of je een baan kunt vinden...
    Ik ga langzaam gewoon op zoek naar een andere baan, of wat erbij.
    Maar doe je dan je zoon en naar de opvang en naar de psz?
    Psz is niet verplicht he, ik zou het in ieder geval niet allebei doen.
    Informeer eens bij een gastouder.
    p.s de opleiding wat je wilt gaan doen, lijkt me wel leuk, alleen het nadeel vind ik dan weer de onregelmatige diensten.

13. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland

Maar ts komt uit de achterhoek, of ze moeten daar op het roc ook zoiets hebben??

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ts woont aardig in de buurt van mij dus weet dat ze in de Achterhoek woont ;)
    Maar wie weet dat een ROC vestiging hier in de buurt ook deze opleiding geven. Informeren kan altijd.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,269
    6,178
    113
    Hoeveel dagen gaat je zoontje dan naar de opvang? Vind het namelijk nog best veel geld dat je zelf moet betalen, of je man moet echt veel verdienen, dan kan het natuurlijk wel..

16. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Klopt, Ze woont ook vlak bij mij.. dus dit zou voor haar heel erg ideaal zijn ;)

17. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Tijdens de opleiding zou hij dus 5 dagen in de week opvang moeten hebben dus dat komt rond de 40 uur per week.
    En wij willen dan een gastouder dus de peuterzaal houden we wel aan.

Oh en 'sheerenberg vind ik nog best meevallen eigelijk...

18. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    dat is een leerlingen salaris ja ik heb deze opleiding ook gedaan je doet eerst 10 weken school 4 dagen in de week daarna ga je al gelijk de praktijk in met een kraamverzorgster en binnen een half jaar loop je al alleen met 1 keer in de week een kraamverzorgster die even een bezoekje doet dusss.....

en daarna krijg je af en toe nog een weekje school tussendoor en je doet 3 jaar in 1 jaar heel zwaar maar daar moet je rekening mee houden als je eraan begint

19. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    ik volg ook een volwassenen opleiding niet voor kraamverzorgende maar kinderopvang.. maar ik krijg wel studiefinanciering hoor!!1

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bij een deeltijdopleiding krijg je NOOIT studiefinaciering. Dat is de reden waardoor ik voltijd studeer. Nu krijg ik stufi en leen ik er nog een bedrag bij. Als ik deeltijd naar school zou gaan, moet ik 1 dag naar school 1 dag stage lopen en daarnaast nog 4 dagen werken om alles te bekostigen. Dus dat zit er niet in. (je krijgt als leerkracht namelijk geen onkostenvergoeding in de eerste jaren)

Bij een deeltijdopleiding MBO krijg je als je echt in dienst gaat wel altijd betaald, dus ik zou het zelfs gek vinden als je studifinaciering krijgt! Dan krijg je het dubbel. Dat zou ik ook wel willen!

En ik krijg ook 1/6 deel van de gemeente, maar dat is alleen als je recht hebt op studifinaciering. Mijn schoonzus doet een deeltijd opleiding en die krijgt dat ook niet. Je hebt dan namelijk gewoon een inkomen.

Share This Page