Heb je de ib groep al gebeld over hoe het nu zit met die opleiding, omdat als je het invult je het wel zult krijgen? Misschien dat zij dat even voor je kunnen uitzoeken, en je met zekerheid kan zeggen of je wel/geen recht hebt op stufi?
pff heb alles door gelezen en het springt nog al van de hak op de tak dus even kort samenvatten of ik het goed heb: 1 je hebt zowel kinderopvang toeslag, loon en stufi nodig om deze opleiding te doen? anders ga je er financieel dusdanig op achteruit dat het niet haalbaar is. 2 daarom doek je een opleiding dat je kan leren en werken tegelijk? 3 het liefst in de buurt want anders ben je te veel reis tijd kwijt. alleereerst ik heb 1 opleiding gevolgd met stufi en daarna omdat ik er geen recht meer op had nog 1 studi zelf betaald ik heb hier heelveel tijd en geld in geinvesteert omdat ik het heel graag wilde. ik ging op kamers toen ik 17 was en heb alles zelf betaald van studie tot woning tot rijbewijs e.d en kreeg als stage vergoeding 1 gulden 50 per dag. maar het was het allemaal waard. wat ik hier mee wil zeggen is dat als het echt niet anders kan en het is je droom je toch (helaas) zult moeten toe geven in of meer betalen of meer reizen. maar jouw situatie is natuurlijk heel anders dan die van mij toen je hebt een kind, een gezin en je wil om dit te gaan doen bewonder ik, want het zal wel zwaar zijn met een kind. stufi is er ook voor deeltijd opleiding mits ze erkend zijn. soms is de ene wel erkend en de andere niet je kan dit bij ib groep checken verder kan je naast je geld van de bd ook geld van de gemeente krijgen wanneer je studeert schijnt dit wel meer te zijn dan wanneer je werkt. mijn advies zou zijn bel de ib en vraag hoe het zit bij verschillende opleiding die een optie zijn voor jou bel met de belasting dienst en laat berekenen waar je recht op hebt. in ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het je lukt en dat de opleiding en de baan aan al je verwachtingen zal voldoen. liefs Hellen ps ben niet zo goed met taal dus hoop dat je het niet als aanval leest wan t zo bedoel ik het niet
als op de site van de ing een aanvraagformulier invult voor een mbo opleiding die en deeltijd en een jaar duurt heb je geen recht op studiefinanciering. ook voltijdopleidingen van een jaar heb je geen recht op studiefinanciering. denk dat vele hier toch in de war zijn met een voltijdstudie van minstens meer dan een jaar. @ ts ik zou als ik jou was idd ff met de gemeente en ibg bellen of er misschien nog potjes zijn voor dit soort gevallen. Moet zelf ook nog maar weer eens aan de bel trekken met ons kleintje op komst.
Als jij gewoon 4 dagen naar school gaat en 1 dag onbetaald stage loopt, zou je wel stufi moeten krijgen. Maar dat is dan alleen als je zelf je school moet betalen. Als dat bedrijf dat doet niet, stufi is namelijk om je studie mee te betalen. Vandaar ook de naam studifinanciering. Als dat dus voor jou zou schelen kan je altijd nog kijken of je het zelf gaat betalen. Maar dan zou je dus wel een volledige opleiding moeten doen en niet alleen certificaten moeten halen.