Zonnepanelen; wie wat hoe waar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 29 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Wij zijn volop aan het orienteren op zonnepanelen maar zien door de bomen het bos niet meer. We hebben wat offerte aanvragen gedaan maar op dit forum (over andere zaken) al een paar keer hele goede tips gehad en uiteindelijk ook mee bespaard. Dus vandaar dat ik mijn vraag ook hier plaats.

Welk type? Welk merk? Hoeveel? Wat doet het kostenplaatje? En belangrijk; wat bespaar je écht in de praktijk?

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij hebben er geen, de dakconstructie zorgt ervoor dat het niet past en ook niet de goede kant op staat, zodat het rendement bijna niets is (de winst).
    Verder lees ik verhalen; binnen 8 jr heb ik het terugverdient, maar hoe lang gaan de panelen eigenlijk mee? Daar zou ik ook naar kijken

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wij hebben er 10 voor ongeveer €2500 na belasting teruggave btw
    Wonen recht op het zuiden
    Heb ook zon app terugverdienen gaat al razendsnel
    Het bedrijf wat wij hadden waren goede Plaatsers maar de administratie afdeling een puinbende

4. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Heb je deze site al eens doorgespit?

https://www.zonnepanelen.net/#

Wij zijn er ook mee bezig geweest en hebben uiteindelijk besloten het niet te doen. Er zijn zoveel bedrijven nu die er niet voldoende verstand van hebben en bijv een verkeerde omvormer bij bepaalde panelen plaatsen. Daarnaast vonden wij het te onduidelijk wat zo'n omvormer en de gehele installatie nu eigenlijk met je gezondheid doet. Je haalt als het ware een mini elektriciteitscentrale in huis.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Mmm....nooit aan gedacht:oops:

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben sinds september 12 panelen op het dak.
    Wij kwamen in aanmerking voor een subsidie omdat wij aardbevingschade hebben.
    Wij moesten 600 euro zelf betalen, maar de totale rekening was 4600 euro.
    Dat was inclusief de plaatsing en alle belasting administratie.
    Onze opbrengst zou gemiddels 600 euro per jaar zijn.
    Ik hou maandelijks de meterstand bij en denk dat we die 600 euro ruimschoots gaan halen.

Een tip.....neem geen slimme meter.
    Er is namelijk kans dat je tzt moet gaan betalen als je terug levert.
    Onze meter draait nu gewoon terug.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Of je wel of geen slimme meter moet nemen, kun je helaas niet altijd zelf kiezen. Soms is je meter gewoon niet geschikt om terug te draaien.
    Wij hebben via zonenzo,nl panelen genomen. Ik vond dat ze heel goed hebben geadviseerd. We hebben in het eerste jaar ruim de voorspellingen gehaald. Zonenzo regelde overigens ook de btw teruggave, dat vond ik wel heel prettig.

8. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Oke top! Daar kan ik al iets mee :) Het rendement is dus, mits juiste positie, wel goed? Hier het dak op het zuidwesten dus dat zit wel goed geloof ik.

Deel Deze Pagina