ik merk dat mijn zoon soms snel iets beu kan zijn. Soms kan hij 30 min zelf in de box spelen, maar ook wel eens na 5 min beginnen te jengelen. Dit zelfde geldt ook voor wipstoel, speelkleed, samen spelen. Wil hem niet te veel verwennen, zodat hij ook alleen leert te spelen. Hebben jullie dit "probleem " ook. Hierdoor kan ik hem dus ook wel eens eerder voeden. Evt tips hiervoor?
Met 5 maanden zijn ze echt toe aan uitdagender speelgoed.. heb je daar al aan gedacht? Een houten auto bijvoorbeeld, een knisper- of voelboek, blokjes, een activity center. Je gaat je al snel vervelend als je 5 maanden bent en alleen maar op de je buik of je rug kan liggen (en eigenlijk al zoveel meer wilt). Spelletjes om te doen samen: - Kiekeboe - Hop paardje, hop - het herenpaard, damespaard, boerenpaard - helicoptertje / vliegtuigje (boven je hoofd laten bewegen, dikke pret) - glijbaantje (van je benen laten glijden, grote pret) - klap eens in je handjes - TV kijken (9:30 = Teletubbies en Nijntje DVD's zijn hier favoriet) PS: als hij door krijgt dat hij met jengelen te eten / knuffel (BV?) krijgt dan zal het waarschijnlijk alleen maar toenemen
Ik merk het met Demi ook dat ze zich begint te vervelen. Ga morgen maar even naar de bart smit om zo'n activity centre te kopen dat schijnt geen miskoop te zijn Hier Bumba de clown favoriet
Wou van het weekend ook een activity center kopen maar vraag me echt af of ze al iets met zo'n ding kan...? Ze kan nog niet rechtop zitten, alleen buik of rug liggen en rollen, maar zo'n activity center is best druk; veel liedjes, herrie, en heleboel knopjes. Lijkt me nog veel te moeilijk voor haar. Ik zou wel een simpel ding willen hebben met een paar grote knoppen waar je op kan slaan en waar gewoon 'toet', 'piep', en allerlei simpele tonen uit komen. Dat gedoe met honderd verschillende liedjes en geluiden door elkaar kan ik me niet goed van voorstellen dat ze daar iets mee kan. Iemand een goed idee voor een zo simpel mogelijke activity center?
Jenna vermaakt zich prima in de box/speelkleed/wipstoeltje etc maar de ene keer houd ze het een uur vol en de andere keer maar een kwartiertje, ik pak haar dan gewoon op en speel dan even met haar (de spelletjes die Zwaantje72 noemt ) en laat haar daarna iets anders doen. Ik heb trouwens van Vtech het 123draaidorp gekocht, het was voor "vanaf 9maanden" ik wilde het in de kast zetten tot ze kon zitten maar ik kon het niet laten haar het even te demonstreren, nou ze vond het geweldig, als ze op het speelkleed ligt en ik zet dat ding naast haar gaat ze eerst tijgeren tot ze erbij is en daarna met de schommel spelen
Hier was activity center een groot succes (vanaf 3 maanden tot ongeveer 7 maanden). Maar zelfs dan kan een baby van 5 maanden er niet super lang mee zoet zijn. Die kunnen zich nog niet heel lang consenteren. Na max 40 minuten was mijn zoontje het wel zat. Op een gegeven moment was op zijn rug liggen gewoon niet meer leuk. Nu hij kan zitten kan hij zich uren vermaken met zijn speelgoed. Dus het komt straks echt wel goed. Maar een acitivity center is echt een aanrader.
wij hebben met sinterklaas de babywalker van v-tech gekregen. Fae was toen dus ook 5 maanden. Van het begin af aan is dit een groot succes geweest! In het begin speelde ze alleen met de 'rolletjes' aan de onderkant en met de piano onderin (vrij rustige dingetjes dus ook) . Hoe groter en sterker ze werd, hoe hoger ze er overal bij kan en hoe meer dingen ze met het bord kan. Echt super om te zien. Ze vind het nog steeds geweldig, nu zit ze er voor te spelen dus en soms leg ik hem op de grond voor haar neer. De telefoon die er aan zit trouwens, is ook helemaal geweldig (vind Fae) haha. Echt zo leuk om te zien! Hier was het het geld (van oma) zeker waard!
Wij hebben de tunnel gym van Playgro, te bestellen op jetskidsstore.nl voor 29,95. Ons jochie vind em super, al vanaf 2,5 maand en elke dag gaat ie t leuker vinden, hij begint nu de speeltjes te grijpen en heeft dankzij de tunnelgym vorige week op zn zij gedraaid om alle kleurtjes binnenin goed te kunnen zien. Er zit een netje in om kiekeboe te doen en waar ze doorheen kunnen kijken. Elke dag vind ie t leuk en hij kan er zo 45 min. liggen. Echt een aanrader!
jasmijn vermaakt zich al een paar maanden met dit ding in de box, ze kan inderdaad niet overal bij maar ze heeft uitgevonden dat waar je met je handen niet bij kan, je voeten heel handig zijn... (het maakt inderdaad een hoop lawaai ha ha)
Mijn dochter vind het geweldig! Proberen te rollen naar een speeltje, wat dan niet lukt. De poten van de giraf helemaal zijknat sabbelen, in de spiegel kijken, aan de olifant knisperen! Het is een groot feest, echt waar.