Hoi Dames, Ben nu 31 weken zwanger en sinds een paar dagen eet ik me een ongeluk. Vandaag bv om de dag te beginnen een hele kom met melk en cornflakes, rond 10 uur 3 boterhammen, 11.30 4 pannekoeken, 14.00 uur weer 2 boterhammen, ga ik om 16.00 uur nog 2 stuks fruit eten en om 18.00 uur een dik bord warm eten met yoghurt en musli toe. En dan is er nog de avond.....Het snoepen valt gelukkig wel mee maar wil gewoon de hele tijd eten. Ik vraag ook aan mijn man of hij brood mee wilt naar zijn werk (wat hier in canada niet gewoonlijk is) want dan kan ik onder het smeren zelf ook nog even een paar boterhammen eten. Is dit wel normaal? Ik voel me echt gigantisch dik door al dat eten erbij. Letterlijk en figuurlijk...... Ik moet er ook wel op letten want mijn zoontje van 2 ziet me nu al een paar dagen alleen maar eten en dit is natuurlijk geen goed voorbeeld voor hem.
Ik ben wel een stukje korter zwanger dan jij maar ik heb het ook! Ik denk constant aan eten, maar heb ook constant honger. Dan heb ik iets genomen en een uur later knort mijn maag alweer... het gezegde 'eten voor 2' klopt.. (misschien) Ze zeggen dat het niet zo is maar denk dat je lichaam gewoon meer energie nodig heeft...
Heb het op dit moment ook, heb echt behoefte aan eten... Kan nu niet slapen en heb net nog even een peer gegeten. Geen idee waar het ineens vandaan komt! Wel heb ik het idee dat mijn buik ineens weer volop aan het groeien is, het trekt en jeukt...
Ik snap juist niet hoe jullie dat doen! Ik heb al maanden het gevoel dat ik gewoon geen ruimte heb in mijn maag om veel te eten... Ben dan ook tot nu toe (36 weken) nog maar 5 kilo aangekomen. Eerst was ik misselijk (zonder overgeven trouwens) en nu nog steeds de hele tijd dat weeïge, volle gevoel. Ik zie genoeg dingen dat ik denk: hmmmm.... ik zou eens even lekker willen bunkeren, maar het lukt me eenvoudigweg niet, ik zit zo snel vol. Ook geen cravings 's nachts ofzo. Wat zou die gulden middenweg toch mooi zijn voor ons allemaal he?
pfff heb het ook...ik heb ook echt dagen dat ik niet kan stoppen aan eten te denken...soms zit ik te eten...en onder het eten blijf ik honger hebben en zit ik al te bedenken wat ik erna ga eten...ben dan ook ong 15 kilo aangekomen...ben benieuwd hoeveel kiloos er nog bijkomen?
Mijn mn eerste zwangerschap had ik juist het tegenovergestelde: steeds een vol gevoel en geen eetlust. Nu ( het is nog pril) heb ik een honger!!! Een uur na het eten heb ik alweer het gevoel van een lege maag. En als ik er aan niet aan toegeef dan lijkt het alsof ik misselijk wordt dus eet ik maar weer. 's nachts word ik er zelfs wakker van. het gekke is wel dat als ik er aan toe heb gegeven dat ik dan het gevoel heb dat ik weer bomvol zit, maar een uur later begint het weer... Ik probeer inderdaad meer brood en fruit te eten en niet te gaan invullen met snoepen. langzame koolhydraten zijn beter voor een langdurige verzadiging. Ik hoop wel dat dit niet nog 35 weken doorgaat, haha, dan word ik echt tonnetje rond!
Jep! Hier precies hetzelfde, als ik niks neem wordt ik misselijk! En dan eet ik toch maar iets.... hopelijk houdt het niet lang aan nee anders komen er nog veel kilootjes bij vrees ik!
toen ik rond die tijd als jullie zwanger was kotste ik me leeg...het eten begon pas rond de 15 weken bij mij
Hier precies hetzelfde, alleen denk ik dat bij mij mn lichaam een inhaalslag aan het maken was op een of andere manier, was net 20 kilo afgevallen dmv een maagband.. en toen zwanger en kunnen blijven eten..
hier sinds kort ook steeds honger na men eten echt vol zitten en 5 min later weer iets aant zoeken om te eten denk heel de tijd aan eten moet woensdag voor een echo ben eens benieuwd heoveel erbij is na men vorig onderzoek haha
In de eerste en tweede trimester van mijn zwangerschap had ik niet échte trek. Ik at wel wat meer, omdat ik dan de aanbevolen dagelijkse voeding binnenkreeg. Maar ik merk nu dat mijn mannetje aan het indalen is, ik meer ruimte heb gekregen in mijn maag. Mijn baarmoeder zit heel hoog. Doordat ik meer ruimte heb, kan ik meer eten en heb continue hongergevoel. Ben tot nu toe 8 kilo aangekomen en ben 32 weken zwanger. Wel netjes, maar nu hopend dat het niet uit de klauwen loopt! xx
same here. ik maak me er maar niet druk om. Ik ben begonnen met 54 kg bij 169 cm. en de eerste 3 maanden ook nog eens een paar kilo afgevallen. Ik zorg dat ik gezond eet en m'n voedingsstoffen binnenkrijg en daarnaast kan ik ik gewoon niet van de koekjes en chocolaatjes afblijven. Ik heb idd ook dat ik tijdens het eten alweer aan het bedenken ben waar ik nog meer zin in heb. Erg toch! Dit past echt helemaal niet bij mij en mijn familie zit me regelmatig grijnzend te observeren hahahaaha