In overleg met moderator anoniem account. Had heel verhaal getypt maar ging iets mis,ben nu te veel overstuur om fatsoenlijk te typen dus even ingekort en typfouten..vraag gerust! Gescheiden sinds juni dit jaar,woon met kids nog tijdelijk in koophuis van ex,die op zijn naam staat...hij verblijft al een tijdje bij een vriend...hij betaald de lasten en onze verzekeringen etc. Wij leven van allimentatie van de oudste en toeslagen. Ik heb urgentie maar nog niks,afgelopen tijd wel wat gesolliciteerd maar poos kids moeten opvangen omdat ze het erg moeilijk hadden en ik zat er mentaal doorheen..liep bij huisarts en had oxacepam. In de tussenntijd hebben ex en ik nog even geprobeerd samen,mocht niet zo zijn Afspraak was dat ik volgende week me in zou laten schrijven en weer actief werk zou zoeken ,daar hij sinds juni officieel niet meer financieel zorg hoeft te dragen en ik ook mijn steentje wil bijdragen. de afgelopen tijd is er heel veel gebeurd ex is erg onberekenbaar,kort lontje,..overlijden dierbare etc. Het liefst wil ik geen uitkering maar is mij verteld dat ik die ook niet kan aanvragen zolang we op hetzelfde adres ingeschreven staan. Als ik nog geen werk had wanneer we een huisje krijgen zou ik het dan dus wel zonodig aan kunnen vragen. Nu zegt hij dat dat nu wel mag als hij zich in laat schrijven op zijn vaders adres,maar hij is niet van plan daar ook echt te gaan wonen. Ik ben bang dat dat niet mag en heb aangegeven dat niet aan te durven als dat niet mag omdat ik niet het risico wil lopen in de problemen te komen...hij dreigt dus. Nu verplicht hij me dat te doen,anders komt hij binnen een paar dagen weer thuis wonen,dan moest ik maar naar de woningbouw. Onder 1 dak is geen optie,wij kunnen nergens heen,ook niet op een zolderkamertje ergens..heb ook geen fam hier. we staan dan dus op straat. morgen gaat hij iets doen met de meiden en ik ga gelijk naar de woningbouw..weet niet meer wat te doen! Hij wordt onderzocht op vormen van autisme..door alle spanningen etc is zijn gedrag nog erger en onberekenbaarder. advies,hulp ,inzichten alles welkom ik weet het niet meer,het houdt maar niet op..
jeetje meid wat een verhaal... ik weet niet zo goed wat je moet doen... wil je wel veel sterkte wensen! waar woon je? misschien kan ik wat voor je betekenen mocht niemand je hulp kunnen bieden...
Misschien begrijp ik het niet helemaal (heel goed mogelijk), maar ik begrijp niet zo goed waarom dit een probleem voor jou moet zijn? Hij woont toch niet weer samen met jou onder 1 dak? Hij staat alleen ingeschreven. Als hij dus zich bij zijn vader laat inschrijven, is dat meer zijn probleem dan die van jou? Hij woont toch al bij een vriend?
Klopt maar dan zou ik misschien ten onrechte een uitkering krijgen omdat dat de vereisten zijn en die dan niet kloppen? Ik ben gewoon bang,hou niet van gesjoemel..als ik het niet doe komt hij dus hier weer heen. We staan nu beiden op dit adres ingeschreven.
Zijn jullie al met een scheiding bezig? Zo ja, dan moet het uitschrijven toch geen probleem zijn? Ik zie niet in hoe dat gesjoemel is eigenlijk
De SD zei me van niet,omdat we op hetzelfde adres ingeschreven staan en hij bij wijze van hier nog gewoon kon wonen ...
Het is misschien een ander verhaal als hij alle kosten blijft betalen en alimentatie betaald ... dat zou een effect op een eventuele uitkering hebben, maar dan nog kan je dat gewoon aanvragen volgens mij hoor. hij moet zich alleen uitschrijven ..
we zijn al officieel gescheiden..het probleem zou zijn dat hij dan niet woont waar hij zegt te wonen..ik ben bang dat als ze daar achter komen ik dan problemen krijg met SD ...misschien niet terrecht? maar maak me daar wel zorgen om ,zolang ok niet zeker weet hoe of wat durf ik dat niet. ik moet dan naar SD ook alles verantwoorden wat ik betaal aan hem als ik dan officieel zou huren.. Zelfs als dat wel zou mogen,durf ik dat nu niet meer nu hij begint met chanteren en dreigen,ik vertrouw hem niet meer en ben bang dat hij elk moment moeilijk kan doen.
Nee joh, dat is zijn probleem niet de jouwe. Hij moet zich gewoon uitschrijven, kan jij een uitkering aanvragen ...
nou ik zou meteen een uitkering aanvragen en hem zich laten uitschrijven, waar hij zich dan inschrijft en woont is zijn pakkie aan... zou toch het risico nemen, beter dan op straat staan met je kids!
Kan hij zich gewoon uitschrijven als dit huis op zijn naam staat? Ik ben bang voor zijn buien geworden..zoals hij nu doet durf ik niet eens meer officieel van hem te huren als dat al mag zo....hij is onberekenbaar.
Klopt, zolang jullie op hetzelfde adres ingeschreven staan heb jij geen recht op een bijstandsuitkering. Maar jeetje.. hem ergens anders in laten schrijven lijkt mij ook riskant omdat het huis van hem is. Hij draagt dan op een manier zorg voor jullie omdat het zijn huis is. Weet niet in hoeverre dat zou mogen bij een uitkering. Moeilijk, wil je even sterkte wensen!
Dank je..ik weet dus ook niet heo dat allemaal wettelijk zou moeten..of je dan een huurcontract moet opstellen etc..als ik een uitkering zou krijgen en ik dus de lasten weer aan hem betaal moet dat wel officieel lijkt mij...volgens mij mag je wel particulier huren met een uitkering... ik weet daarbij ook niet hoe snel ik werk kan vinden. Wil nu zo min mogelijk met hem te maken hebben voel me niet meer relaxt hier..
ja hoor hij kan zich gewoon uitschrijven en jij op dat adres een uitkering aanvragen en dan moet je er wel bij vermelden dat het tijdelijk is omdat je op zoek moet naar andere woonruimte.... lastige situatie voor jou! vooral als hij zo onberekenbaar is en je zit met het feit dat je niet zomaar even snel een andere woning hebt... is het misschien een optie om particulier te gaan wonen? hoeveel kinderen hebben jullie?
Als je idd een huurcontract opstelt dan kan het wel. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet aandurven als je ex zo onvoorspelbaar is. Maar ja, als er echt geen andere mogelijkheid is....
Mora27: 2 kids..kijk dagelijks op internet ook voor particulier maar is allemaal rond de 750 euro..te duur ik meende dat de limiet voor huurtoeslag met een uitkering rond de 600 was..? Moet ik nu morgen gewoon eerlijk zeggen hoe het is bij de woningbouw,dat hij me verplicht dit zo te doen (ook als dat officieel niet zo mag) en me anders op straat zet? of vinden jullie dat ik het risico moet nemen en van hem moet huren? Ik ben serieus bang dat ik er mentaal aan onderuit ga als ik onder deze omstandigheden van hem moet huren..hij komt als het hem uitkomt en ik voel me zo onrustig hieronder..bang dat het escaleert.
Maar je hebt urgentie? Is het dan nog zo moeilijk om een woning te vinden? (heb natuurlijk alleen ervaring met deze regio en hier gaat het behoorlijk snel als je eenmaal urgentie hebt en niet extreme eisen stelt).
Ik heb al vanaf jan dit jaar urgentie..dat betekend dus niet meer zoveel. De urgentie bestaat sinds kort niet meer..iedereen kan nu reageren op spoedwoningen ,die worden dan verloot..mijn punten tellen niet meer...voor de "wens"woningen heb ik te weinig punten...