Hallo, Wij zijn in september gestart met onze eerste ICSI poging, na de eerste follikelmeting bleek dat ik veel te heftig reageer op de Puregon. Ik had 60 follikels die aan het groeien waren. Toen moest ik stoppen met de Puregon en doorgaan met de Decapeptyl en ik moest Duphaston erbij gaan gebruiken. Na 13 dagen moest ik terug komen voor controle, toen waren mijn eierstokken nog niet rustig. Er zaten nog veel follikels en ze waren zo rond de 15 mm groot. Dus we konden geen doorstart maken en moest ik helemaal stoppen met de Decapeptyl en Duphaston. Nu moet ik wachten op mijn natuurlijke menstruatie. Wie heeft hetzelfde meegemaakt en hoe lang heb je op je menstruatie moeten wachten? Ik kan er eigenlijk weinig over vinden. Groeten Gwen
Hoi Gwen, Wat ontzettend vervelend zeg (understatement). Ben je eindelijk bezig en dan moet je voortijdig stoppen... Je vroeg naar zelfde ervaringen.... Hier wel 2x behandeling voor punctie afgebroken. 1x ivm 30+ follikels en vorige maand ivm 35+ follikels die ook nog eens veel te groot waren allemaal. Alleen andere aanpak dan bij jou. Ik heb geen duphaston gebruikt en geen 13 dagen door met deca ook. Bij mij besloten ze toen er zoveel waren en ze ook nog eens zo groot waren (20+ de meesten), om meteen te stoppen. Ik kreeg beide keren een kuur ptovera voor 10 dgn wat de menstruatie opwekt. Werd beide keren op dag 8 ongi. Niet helemaal hetzelfde verhaal als bij jou dus, maar wel ervaring dus met overstimulatie en voortijdig stoppen. Weet niet of je er wat aan hebt..... In elk geval succes met de volgende poging!! Hoeveel puregon spoot je eigenlijk als ik vragen mag? Groetjes Majo
Hoi Majo, Ik spoot 150 eenheden Puregon, volgens de gyn is dat de standaard dosering. Ik moest met de puregon wel meteen stoppen. Ik denk dat ze bij mij gehoopt hadden dat ik een doorstart zou kunnen maken, het kwam niet vaak voor is mij verteld. Ik weet ook helemaal niet of die follikels zullen verdwijnen of dat er een groot aantal zullen gaan springen. Ik heb dus vlak voor de controle echo wel een menstruatie gehad door de medicatie maar nu moet ik het dus afwachten. Wel gek dat het op zulke verschillende manieren wordt aangepakt. Groetjes Gwen
Ik moest eens met en overstimulatie doorgaan met de lucrin (vergelijkbaar met decapepty) en later werd de lucrin vervangen voor decapeptyl. Mijn overstimulatie was alleen niet van zo'n heftig kaliber als die van jou. Ik moest een paar maand doorgaan met die medicijnen om m'n eierstokken weer tot rust te krijgen... Vreselijk!! Mijn arts die ik hierna kreeg vond die aanpak niet correct. De aanpak van jouw arts klinkt mij beter in de oren. Dat je nu nog niet ongesteld bent geworden kan vaak liggen aan dat je cyclus na een hormooncyclus wel eens anders kan lopen. Ter voorbeeld: ik heb normaal een cyclus van 19 à 24 dagen maar de cyclus na een IVF cyclus was eens bijna 50 dagen...
Hoi Maartje Bedankt voor je reactie, ik ben ook heel blij dat ik nu niet meer hoef te prikken. Is mij ook verteld dat dat heel lang kan duren. Ik hoop alleen dat ik niet zolang hoef te wachten op m'n menstruatie. Ik moet nog met het ziekenhuis bellen, dus dan vraag ik gelijk wat meer uitleg. Groetjes Gwen
Elvi, bij IUI is het anders dan bij ICSI. Bij ICSI willen ze graag wat meer rijpe follikels hebben, liefst rond de 10 en bij IUI 1 of 2. Daarom spuit je bij IUI ook minder dan bij ICSI. Ik begon met 100, volgens de kliniek waar ik onder behandeling was, was dit het meest voorkomende om mee te beginnen. Later spoot ik 150, want bij mij wilden de follikels juist niet groeien...