In het alleen de openingspost gelezen, maar anders moet iedereen er even bij schrijven welke reacties wel/niet gewenst zijn.
Het kan mij niet zoveel schelen hoeveel zout een ander in zn eten gooit. Ik had het erover dat ik zout gebruikte bij het eten, of de baby nu mee at of niet. En ik geloof ook niet dat gewoon zout gebruiken zo slecht is voor je dat er allemaal vreselijke ziektes van krijgt. Volgens mij zijn er 3001 redenen dat je ziek kunt worden, en dat hoeft niet altijd maar een oorzaak te hebben. Sommige dingen gebeuren gewoon. In het dierenrijk worden dieren toch ook ziek? En die eten niets wat niet de bedoeling was. Enige verschil is, dat die gewoon zeer snel dood gaan, en wij mensen allemaal middelen hebben om ervoor te zorgen dat iemand voorlopig nog niet dood gaat of zelfs beter kan worden. Mijn tante leefde zo gezond als het maar kan, alles ernstig verantwoord. Haar man was chemicus, en wist exact wat overal in zat, en had boeken vol geschreven over wat wel of niet te eten, wat voor kleding wel of niet te dragen. Het was een perfectionist zoals je nog nooit een perfectionist hebt gezien. Zout werd daar pas extreem minimaal over de aardappeltjes gedaan als het al op het bord lag. Zodat hij wist hoeveel het was. En toch zijn ze beide niet aan ouderdom gestorven. De een overleden aan een plotselinge hartaanval, de ander aan de meest agressieve vorm van blaaskanker die er is. Dit was mensen, die complete berekeningen maakte, boeken vol. Het was net een professor op zn zolder. Alles wat uitgerekend. Hoeveel bewegen, hoeveel eten, wat eten, hoe eten, hoe laat eten. Maar zo ook met drinken, en het gebruik van spullen. Geen pannen van dat merk want daar zit ... in. Geen kleding van zus en zo, daar zit dit in. Moeilijk voor te stellen, maar deze mensen leidde een leven die compleet uitgestippeld was. Zij waren gezonder dan gezond. En toch ook dood gegaan. Zout, suiker, kan best iets toevoegen. Maar om het een oorzaak te noemen? Nee. Daar geloof ik niet in.
Jammer dat er een slotje op moet, al begrijp ik het wel. Het kan best interessant zijn om over dit soort dingen van gedachten te wisselen, maar blijkbaar ka het nooit op zo'n manier gebeuren dat mensen zich niet aangevallen voelen Ik vind bijvoorbeeld jouw opmerking over dieren die ziek worden en doodgaan wel een interessante . Alleen gaan dieren volgens mij niet dood aan dingen als hartaanval, suikerziekte enz. Die gaan dan vaker dood aan een infectie-ziekte of verwondingen of aangeboren afwijkingen
Maak je niet zo druk Iedereen doet het anders. En eerlijk...ik kan me er niet druk om maken als andere mensen hun kinderen slechtere dingen geven ( of in mijn ogen slecht)... ik heb daar geen last van