Dit dus, iemand hoeft niet afgebrand te worden maar als je een topic opent om alleen maar jaknikkers mee te krijgen zit je niet goed op een forum denk ik.
wauw, biologisch eten is geen straf hoor! Heeft niks met strak houden te maken.. Ik bak muffins, eet chips, eet snoeprepen (kokosrepen), dadels (dat is pas smullen) en pizza.. Dat vind ik dus jammer, dat mensen dat gezond karig en somber is.
En strak houden heeft er helemaal niks mee te maken. Wat een onzin weer. Mijn zoontje heeft van begin af aan (6 maanden) rijstewafel en soepstengel met water of thee gekregen. En hij mist geen liga en diksap. Dus ik houd hem helemaal niet strak, ik kijk naar wat hij nodig heeft.
Ik ben d'r ook niet moeilijk in hoor.. Ze krijgen hier echt Wel een snoepje/koekje /chips en chocolademelk yogi limonade maar wel met mate hoor.. Ik bedoel ik drink ook geen water echt soms maar.. Hoezo moeten mijn kids dat wel.. Daarbij zijn ze zo gezond als een vis.. We eten 5keer per week gezond.. 2 dagen in de week wat minder gezond .. Zondag is hier patat dag.. En mijn kids mogen echt wel patatje met fricandel hoor.. Ze zijn geen 1 meer maar ook voor hun eerste jaar kregen ze dat.. Rond 8 maanden ofzo ? Maar ik vind het ook met bv. en fv.. Ik bepaal toch zelf wel welke voeding mijn kids krijgen ? Fv os echt niet slecht hoor.. Maar zakken chips ofzo of pakken chocolademelk krijgen ze nou ook weer niet.. Maar water hoef ik echt niet bij ze aan te komen.. Melk daar tegen over wel.. Dat vliegt er hier uit.. Dat drinken ze echt veel 😒
Owwww dan moet ik me diep gaan schamen als ik sommigen moet geloven (gelukkig geloof ik eerder mijn eigen gevoel ) Y. kreeg met drie maanden al bananenprakje (foei toch!), ben wel met maar een lepeltje begonnen en op CB zagen ze het probleem niet ervan. Tegen de tijd dat ze een was had ze al zuurkool, chipjes, danoontjes, koekjes, slokje koffie en yogidrink gehad (over een paar maanden tijd verdeeld natuurlijk), en op haar verjaardag kreeg ze taart met slagroom en vruchtenjam *schaaaaaaam!* (nee hoor) Doen waar jij je lekker bij voelt
Daar ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens . Het is niet alsof je kindje gelijk doodgaat van wat suiker, maar het kan op langere termijn wel suikerziekte en andere ziektes veroorzaken en mensen met suikerziekte leven vaak minder lang is uit onderzoek gebleken. Er wordt niet voor niks gezegd dat de generatie van onze kinderen de eerste generatie zal worden die minder oud wordt dan hun ouders Dat komt grotendeels door de eetgewoontes die we tegenwoordig hebben.
Ah gossie, sorry voor mijn dooddoener. Kusje er op?? Kan mij niet herinneren dat ik jou persoonlijk heb aangevallen.
Eens. Ik vind liga en roosvicee inderdaad BS op die leeftijd. Maar zolang niemand het dwangmatig in mijn kind propt, hoor je mij daar niet over. Maar dan nog, het is een fora en daar zal je andere meningen op tegen komen. Ik vind het juist goed dat 'we' meer bezig zijn met voeding, en dat er niet zomaar klakkeloos dingen worden aangenomen. En als je jaknikkers zoekt, dan moet je naar olievelden.
Slokjes koffie? haha die 1jarige stuiterde wel het hele huis rond of viel dat nog mee? Dylan zit altijd naar onze koffie te kijken, zelfs te ge*len maar meer dan een vinger met een druppel koffie aan heb ik hem nog niet durven geven, of wat koffieschuim. Ben me al maanden aan het afvragen of ze caffeienevrije koffie mogen hebben maar dat durf ik hier eigenlijk niet te vragen
Nou, zo is dat niet bedoelt. Ik eet zelf ook veel kunstmatige smaakstoffen. En ik vond mijn zelfgemaakte lasagne in het begin niet te vreten, omdat ik die smaakstoffen miste. Maar na een paar keer het zo gemaakt te hebben lust ik nu geen lasagne uit een pakje meer. Het is maar net waar je aan gewend bent. Als je volle melk drinkt en je gaat over naar halfvolle melk dan vind je dat waterig, maar als je het een poosje drinkt dan wen je daar weer aan, en als je dan overstapt op volle melk dan denk je gadver, wat is dat eigenlijk een vettige zooi. Dus het gaat twee kanten op, weet ik uit persoonlijke ervaring. Ik bedoelde helemaal niet dat mensen die smaakstoffen eten slecht zijn ofzo?!
Maar is het niet zo dat als je kindje nooit iets krijgt zoals bijvoorbeeld suiker en dat als ze het dan pas op latere leeftijd krijgen het lichaam er anders op reageert dan bij iemand die het gewoon is? Dat je sneller allergieën kan krijgen ofzo? Niet mijn reactie serieus nemen, wat ik zeg klopt waarschijnlijk niet maar ik vraag me dat ineens af?
Hoezo mijn reactie als onzin afdoen? Ook ik heb een mening, wellicht komt die niet overeen met de jouwe maar om nou te zeggen dat ik onzin verkoop? Je kijkt naar wat hij nodig heeft, doen we volgens mij allemaal. Alleen de ene moeder biedt haar kroost wél wat lekkers aan en de andere is daar stukken strenger in..dat zijn nou feiten en geen onzin. Dat je zoontje de liga's en de diksap niet mist is wellicht omdat jij het niet aanbiedt. Nou prima, mag, moet je lekker zelf weten, zal ik vannacht niet wakker van liggen. Maar heb een beetje respect voor de mening van een ander zonder dat je meteen zo denigrerend overkomt zeg, verschrikkelijk.
Ik kreeg altijd slokjes koffie van mijn oma, heerlijk vond ik dat! Het was wel meer melk en suiker dan iets anders, hahaha! En het was ook wel een onverantwoorde oma hoor, want ik kreeg op mijn 4e mijn eerste hijs van een sigaret Maar een keer een slokje (caffeinevrije) koffie lijkt me niet zo'n drama. Als het maar geen gewoonte wordt om hem dat bij elk kopje/ elke dag te geven, denk ik.