Mijn kereltje was bij de geboorte al 9 pond en 54 cm. Viel meteen al buiten de curve en dat is met het gewicht zo gebleven. Met 14 maanden was hij 15 kg en 83 cm. Dus ik vond 13 cm in lengte en 3 kg in gewicht erg netjes in 10 maanden tijd. Gezien het feit dat hij zienderogen dunner wordt vond ik de alarmbellen van het CB overdreven. Ik was als baby/peuter precies net zo als mijn zoon nu (en mijn dochtertje gaat dezelfde kant op). Ik heb nooit een dieet gevolgd en moet er momenteel tegen eten om op gewicht te blijven. Dus nee, ik deel die zorg van het CB niet en de arts die wij eerder altijd hadden stond daar ook veel nuchterder in. Die kon ook van het scherm opkijken en een gesprek met je aan gaan. Daar heeft deze arts wat meer problemen mee. Ik had eigenlijk gehoopt dat onze arts inmiddels terug zou zijn van zw-verlof, maar niet dus. Over het algemeen zijn mijn ervaringen met het CB WEL GOED! We hebben een dijk van een verpleegkundige en hadden ook een goede arts, maar ja, nu dus een invaller. PS: de oudste was bij de geboorte al 10 pond en 55 cm en de jongste ruim 8,5 en 54 cm. Dus ook flinkerds. En ja, ook in gewicht.
Klopt, Ze was met 11 mnd nog 82,5 cm en 10,7 kilo. Ze is vanaf 12 mnd oud enorm in lengte gaan groeien. Daardoor kon haar gewicht het ook niet meer bijbenen. Ze was ook erg vaak ziek in de winter en viel steeds enorm af. Ze kreeg drankjes om in gewicht aan te komen. Maar ipv gewicht schoot ze nog harder de lucht in. Ben nu bijna 3 wkn gestopt met die drankjes en nu komt ze pas goed aan. Ze had eigenlijk die drankjes niet zo lang nodig. Ben dan ook blij dat ik ze niet meer gebruikt. Hoop dat ze nu wel even stil staat in lengte want ze is bijna net zo groot als haar broers waren met 18 mnd oud. Ze komt ook al met kop en schouders boven haar leeftijdgenootjes uit. Tussen 3 jarige meisjes valt ze niet echt op. Wat best rot is want ze verwachten al zo veel van haar met haar 19 mnd oud
oohh het cb, LLL (lekker laten l*llen). bij mij nr1: een lat, spriet, asperge, biafra-kindje. Je kan de ribben tellen en hij wil maar 5 dingen eten: spaghetti, chips,friet, ijs en eieren. (hij moet wel normaal eten van mij, maar dat is niet van harte en met vreselijke lange tanden). Hij is al lang onder die curve geduikeld. nr2: normaal, zit op gemiddelde, lust veel maar ook niet alles. Maar flink gemiddeld kindje qua eten. Zit ook rond de 50 percent op haar curve nr3: little buddha, incl de vetrolletjes. Eet per maaltijd 2 van die olvaritpotjes en dan MOET ze stoppen of ze zou er nog eentje bijkletsen. Zit ook heel hoog op de curve (80percent of zo) Zo zie je maar wat voor verschil er al onderling is tussen broertjes en zusjes. En alle 3 krijgen ze dezelfde opvoeding/voeding. Elk kind is dus verschillend
Ik heb een kindje wat te "mager" is volgens het cb, zal ook wel goed komen. Dus dit zal neem ik aan ook wel goed komen als je er zelf ook op let
Hier met drie jaar hetzelfde gewicht en lengte! En ook een dalende lijn vanaf een jaar, van +1 tot nu ongeveer - 2. Maar wij zijn nooit doorgestuurd omdat ze langzaam daalde en ze mooi in proportie is (maar passende broeken vinden is een ramp!). Beide kinderen zaten al snel hoger in de curve qua gewicht dan lengte. Maar geen commentaar gehad op het cb. De jongste is nu nog een dikkertje, maar dat gaat er ook hard af. Dikke baby's vinden ze hier blijkbaar prima, zowel op het cb als de kinderarts.