Ik heb je al zeven maanden niet gezien, stel je voor dat ik dat elke keer uitgebreid op Skype zou mededelen.. Oh my. (Hopelijk vind je 'Ik mis je' niet erg. )
Vind 5 weken erg lang ja. Waarom werkt je man zoveel? Dat is niet goed hoor, jaren vliegen voorbij. Kinderen zijn zo groot en ouders dood. Vind wel dat ze dan ook jullie kant op kunnen komen, maar dan moeten jullie ze wel uitnodigen natuurlijk. Of anders de kinderen daar logeren?
Als het aan m'n moeder lag, zat ze hier elke dag. Maar daar heb ik zelf niet zo'n behoefte aan. (overigens goede band met m'n moeder, maar ik heb ook m'n eigen leven) Dus ik spreek zo'n 1x per 2 of 3 wkn af.
Mijn ouders heb ik niet meer..maar mijn schoonouders zien we zeker 3 keer in de week. Ze passen ook op en we eten er zaterdags altijd. Gezellig toch. Ik vind 5 weken ook erg lang. Geen tijd geloof ik niet. Je kan best af en toe een uurtje vrij maken Je bedoelt dat je geen zin hebt om daar tijd voor te maken. Je hebt maar 1 vader en 1 moeder. Ze zijn er nog. Doe het ook voor je kinderen.
Neeeee, jou zou ik zó graag elke week, of eigenlijk zelfs elke dag, willen zien Dat is ook wat ik bedoelde met; als je het altijd leuk hebt en elkaar echt mist, dan is 5 weken wél te lang. Nog 127 dagen.. ♥
Wij gaan meestal iedere zondag bij schoonouders langs maar we slaan ook weleens over. Mijn moeder zie ik ook niet vaak. Zij woont verder weg en heeft geen auto dus kan ze niet makkelijk hierheen komen. Ze is vrij klein behuisd en als we daar dan met zijn vijven komen wordt het wel erg vol en druk. Mijn moeder vind het niet erg. Volgende week met Pasen komt ze brunchen en dan halen en brengen wij haar. Hier zitten de weekenden ook vol met sporten van de oudste 2 kinderen op zaterdag en zondag. Vanmorgen wel even bij schoonouders geweest maar ik ben eerder weggegaan om met onze oudste dochter naar de handbal te gaan. Als mijn moeder dichterbij zou wonen zou ik haar wel vaker willen zien maar niet dagelijks want dat zou alleen maar irritaties geven. Ik vind 5 weken overigens wel lang en dan inderdaad onder het mom van te druk etc. Je kunt ook tijd vrijmaken en anders schoonouders uitnodigen voor een dagje bij jullie. Het leven is al zo kort.
ik vind 1 keer in de 5 weken echt heel weinig. Wij zien elkaar 2 a 3 keer per week, maar wonen wel bij elkaar in de buurt, dus ik wip vaak gewoon even binnen. Juist omdat onze generatie het vaak druk, druk, druk heeft, denk ik dat het voor (schoon)ouders een drempel opwerpt om zelf langs te komen. Ze denken misschien al gauw dat ze teveel zijn? de keren dat mijn ouders hier over de vloer komen, kan ik op 1 hand tellen, maar dan kan ik daar toch nog wel langs gaan?! Ik vind het een kwestie van prioriteiten stellen. geen tijd vind ik altijd zo'n dooddoener. Meestal is het gewoon "geen zin". Ik hoop dat ik later niet hoef te zeuren of mijn kinderen bij me langs komen, maar dat ze graag bij me langskomen (en dan niet 1 keer in de 2 a 3 maanden). Ik hoop dat ze dat, doordat ze dat nu ook al gewend zijn in de familie, zelf ook belangrijk en gezellig vinden.
Ik vind 1x per 5 weken ook wel weinig hoor. Mijn schoonouders wonen hier 150 km vandaan en die proberen we toch echt elke maand wel een keer te zien. Soms komen ze hier, soms wij daar of de kinderen gaan er een paar nachtjes logeren in een vakantie. Ik snap wel dat je ouders hun kleinkinderen vaker willen zien dan 1x per 5 weken, eigenlijk. En waarom kun jij niet naar ze toe terwijl je man werkt/voorslaapt op zondag dan?
5 weken vind ik wel heel erg lang! Mijn ouders zie ik 3 à 4 keer per week. Schoonouders wel elke week een keetje. Als we niet naar hun toe gaan, komen ze vanzelf wel even een bakkir koffie halen. Vind het niet alleen belangrijk voor de opa's en oma's, maar vind het vooral fijn dat mijn kind haar opa's en oma's vaak zien en een goede band met ze opbouwd!
Wij zien elkaar wekelijks... Mijn schoonfamilie is elke zondag bij elkaar bij oma, geheel vrijblijvend. De ene keer is het druk en de andere keer heel rustig. Mijn schoonouders wonen naast ons dus zie ik bijna elke dag en spreek ze ook elke dag wel even. Gewoon gezellig! Daarnaast passen ze ook 1 a 2 dagen in de week op. Mijn eigen ouders spreek ik elke week wel een aantal keer en zie ze denk ik 1x per week. Ik vind familie en de familieband belangrijk voor mezelf en voor mijn zoontje. Ik maak daar graag wat tijd voor vrij .
schoonouders zijn net zo en houden het ook bij nou het moet wel van 2 kanten komen dus jij daar heen en zij bij jou nu hebben wij best volle agenda;s en komen ze 1 of 2 dagne van te voren kunnen jullie dan helaas vol of geen zin in afspraken ivm drukke dagne ervoor ja is heel jammer maar denk hoe vaak meot ik het nog zeggen
Mijn ouders zien we minstens 1 x per week. Wonen in dezelfde stad, zij passen ook op indien nodig. En we doen regelmatig iets leuks samen. Dus soms ziet zoon hen wel 3 of 4 x per week. Hier of bij hen. Schoonvader woont 100 km verderop en is gepensioneerd, maar vaker dan 1 x per maand of twee maanden komt ie hier niet. En wij gaan daar niet zo snel naartoe om dezelfde reden die jullie ook hebben. Mijn man werkt 60 uur per week en heeft 20 uur reistijd per week. In t weekend is ie blij als ie niet ver van huis hoeft Mijn man heeft overigens ook een heel andere band met zijn vader dan ik met mijn ouders. Dat maakt ook wel uit natuurlijk. Mijn sv zeurt er niet om. Als hij dat wel zou doen dan zou ik hem vragen wat hem er al 3,5 jaar van weerhoudt mom doordeweeks eens hier langs te komen. Hij zit hele dagen thuis en heeft geen verplichtingen. En wel een rijbewijs en auto (ik heb zelf nog geen rijbewijs). Ik zou in jouw geval ook zeggen dat jullie deur voor ze openstaat
Als je geen auto hebt kom je er nog niet helaas. Onze auto heeft mijn man bij zich en die is er dus 60 uur in de week niet. Ze wonen op 30 min rijden met de auto dus even op de fiets gaat ook niet
Ik moet er niet aan denken om elke week naar mijin moeder te gaan...brrr...mijn schoonmoeder past elke twee weken een dag op. Omdat ze aan de andere kant van het land woont, blijft ze 2,5 dag en dat vind ik meer dan genoeg. Mijn moeder zien we ongeveel elke 2-3 mnd en mijn vader iets minder vaak ( ouders zijn gescheiden). Komen zelden onze kant op. Ik vind 5 weken dus echt niet lang.
Tja waarom werkt hij zo veel omdat hij 12 uurs diensten draait. Hij ziet gelukkig zijn kinderen meer als een papa die op kantoor werkt. Hij is 6 dagen overdag thuis en 3 dagen van de 9 is hij uiterlijk om 4 uur thuis. Op de dagen dat hij thuis is werk ik. En dan kom ik thuis eten we samen en gaat hij werken. Hij zit in een beroep dat 40 uur gewoon niet haalbaar is. Logeren gaat niet ze hebben een valse hond die niet te vertrouwen is en ze zijn beide op leeftijd( en ziek) en kunnen de drukte niet aan.
Ik ga elke week op één van mijn vrije dagen met de dames naar mijn ouders (30 min met de auto), mijn man zoveel mogelijk op zijn vrij dag naar zijn ouders (10 min met de auto) Niet omdat het moet of een verplichting is maar omdat we het fijn vinden om ze te zien en andersom ook. Ongeveer 1x per maand gaan we met zijn allen en sowieso met verjaardagen. Vijf weken zou ik ook lang vinden, maar het is denk ik maar net hoe de verhouding met je (schoon)ouders is!
Ik zie mijn ouders soms ook wekenlang niet. Door afstand (45 minuten enkel rijden met de wagen - filegevoelig traject, bovendien heb ik geen rijbewijs en ben ik met de bus 2 uur enkel onderweg). Maar ik bel wel gemiddeld 2 keer per week. Ze zijn hier welkom, maar ze zijn ook van 't principe "de kinderen komen naar de ouders". En ze hebben een eigen zaak, waardoor ze ook op zaterdag werken. Tja, het is niet anders. Soms kan het overigens ook wel zijn dat we hen op 3 weken tijd 2 of 3 keer zien. Maar soms zitten er dus echt wel 4 à 6 weken ofzo tussen. Mijn schoonmoeder woont hier 5 km vandaan. Mijn partner probeert daar elke week binnen te springen of minstens om de 2 weken. Mijn zus woont overigens 15 minuten rijden van mijn ouders en dat wil mijn moeder nog wel es zelf doen. Ook omdat haar bank en de helft van de familie van mijn vader in die stad zit. Mijn ouders houden het gelukkig niet exact bij. Maar af en toe klaagt mijn moeder wel dat ze heel de familie nog es samen wil. Dan worden de agenda's van iedereen erbij gesleept en is 't familie-etentje bij hen. Duurt soms echter eeuwen om een datum te vinden die iedereen schikt. En als er dan iets tussenkomt, zijn we weer vertrokken voor weken ...
Ik vind 5 weken persoonlijk wel lang. Ik zie mijn ouders meestal 3 keer per week en mijn schoonouders zo'n 1 keer per week. Maar het scheelt dat ze beiden op 5-10 minuten rijden wonen. Dan kun je ook gaan voor een snel kopje koffie of een boterham, eten moeten we toch.
Ik ga eens in de ongeveer 3 weken naar mn ouders. Vind het er fijn, het is 3 uur rijden en we blijven dan ook logeren. Maar bij bericht we zien jullie te weinig zou ik zeggen dan kom je toch zelf gezellig op de koffie?