Dat gezeur (we zien jullie te weinig)

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk dat het er aan ligt hoever je van elkaar af woont. Wij hebben mijn ouders (gescheiden) het afgelopen jaar weinig gezien. Hun wonen 100km van oms vandaan en wij hadden een tijdje geen auto en hun hebbrn ook allebei geen auto.
    Nu hebben we weer een auto dus wil ik wel elke maand langs gaan.

Mijn schoonouders wonen in turkije dus die zien we sowieso maar 1-2x per jaar.

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Dan zou ik ook alleen gaan wanneer het jullie uitkomt.. Het moet van twee kanten komen.
    Mijn schoonvader zie ik een paar keer in de week omdat hij op m'n kinderen past. Verder gaan we daar eigenlijk nooit langs (op feest en verjaardagen na). Bij hem draait het ook alleen om de kinderen. Als hij ze 2 weken niet ziet dan staat hij aan de deur om hun te zien.

Mijn ouders zie ik 3x in de maand denk ik. De ene keer gaan wij daar heen en de andere keer komen zij bij ons.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe vaak zag je je eigen grootouders vroeger? Wij zagen ze om de twee / drie maanden denk ik. Dat vond ik toen al jammer. En als ik nu zie hoe heerlijk onze kinderen èn ouders het vinden om tijd met elkaar door te brengen, is dat gemis eigenlijk allee, maar groter geworden.

Zes weken de kleinkinderen niet zien? Dat zou ik onze ouders echt niet aan moeten doen. En de jongens ook niet. De jongste kan nog niet praten, maar zijn koppie als hij opa, oma, pake of beppe ziet, is onbetaalbaar. De oudste vraagt. (zeurt) er ook echt om. Voor hem i een week eigenlijk al (te) lang.
    Wij proberen ervoor te zorgen dat ze elkaar zo'n beetje elke week / om de week wel even zien. Als dat niet in het weekend gaat (want ja, dat zijn toch de enige dagen die je als gezin samen hebt) dan zorgen we er wel voor dat één van ons door de week even met de kinderen langsgaat of ze komen bij ons. Meestal ieder de 'eigen' ouders op de vrije dag. Maar ook wel eens andersom, als het zo uitkomt.
    Nu wonen wij dicht bij elkaar in de buurt, dat scheelt wel. De reden dat wij onze grootouders vroeger minder zagen, was dat het een paar uur rijden was. Dan kost het je ook echt een dag. Wij kunnen ook achterin de middag even langs gaan of 's ochtends op de koffie ofzo.

Het moet wel van twee kanten komen hoor, dus niet dat steeds de één met reistijd zit. Maar ik snap je ouders wel dat ze dit erg lang vinden. Kinderen veranderen ook zo snel. In zes weken 'mis' je ook echt een hoop.

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vind vijf weken wel lang maar ze kunnen inderdaad ook zelf langskomen. Zij hoeven niet met kinderen en alle toebehoren te sjouwen dus het is ook nog eens handiger. Ik herken het wel, zelfs zonder kinderen, maar mijn antwoord was altijd: je weet ons te wonen!

5. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Woon in het buiteland. Dochterlief ziet oma (en opa soms) mijn ouders dus. Bijna elke dag via facetime hihi.
    En voor de rest eens in de 3 maanden voor een hele maand.

Schoonmoeder is een ander verhaal. Die zien we elke vrijdagavond voor familiediner. Maar er zijn wel eens weken dat wij niet gaan en dan zien we haar ook niet want komt ook niet langs hier, wel zeuren maar zelf niet langskomen (5 minuten lopen)

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vind 5 weken lang, maar daarentegen kunnen ze natuurlijk ook zelf komen als ze jullie zo missen.
    Van beide kanten misschien een beetje schipperen.
    De meiden zien mijn ouders en mijn schoonouders wekelijks.

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    tja ik vind 1x in de 5 weken ook wel weinig... je kunt toch ook zonder je man gaan? en als je geen zin hebt om weg te gaan dan nodig je ze toch uit voor de koffie op zondag? Wil je nu met de paasdagen 2 dagen thuis zitten met je kids dan?

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind niet dat andere mogen bepalen wanneer jullie komen.
    Als ze jullie graag zien kunnen ze ook zelf komen.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Wij hebben de feestdagen sowieso al afgeschaft mijn man werkt beide dagen van 5 tot 5 en is dan 6 uur thuis. Als hij aan het werk is heb ik geen auto en kan ik niet weg. Ze komen niet deze kant uit

10. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik ben zo een mama's kindje dat ik zelf om de twee weken samen met kids een weekendje bij hun ga logeren. Dus zie ik mijn ouders om de twee weken en mijn schoonmoeder hooguit 1x per week,maar dat komt omdat ze recht tegenover ons woont.

11. misa

misa Niet meer actief

5 weken zouden mijn ouders ook echt te lang vinden. Maar bij mijn schoonouders was het nooit vaker dan dat. Nu zien we ze helemaal niet meer.

Maar ze kunnen ook bij jullie komen toch?

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ligt aan je relatie en de afstand.
    Mijn schoonouders wonen in het buitenland (ver weg) die zien we ongeveer 1x per jaar. Mijn ouders wonen op 2 uur rijden die zien we net hoe het uit komt, soms een paar weken achter elkaar dan misschien weer een paar maanden niet.
    Ik zou beide graag vaker zien, als het minder moeite en $$$ kostte.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier hebben mijn schoonouders zelf steeds andere plannen...
    Mijn ouders meerder keren per maand; zij wonen op bijna 2 uur rijden.
    @edelweiss ze kunnen toch ook jullie kant op komen?

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Om de 5 weken vind ik ook wat lang, maar het moet dan inderdaad wel van beide kanten komen. En de afstand zou voor mij ook wel uitmaken.

Wij hebben ouders en schoonouders in de buurt. 2 dagen per week is mijn zoon bij mijn ouders. Schoonvader werkt, schoonmoeder heeft altijd 100 dingen op 1 dag gepland staan dus als ik wat voorstel komt het nooit gelegen en andersom komt er weinig behalve inderdaad dat zeuren dat ze hem zo weinig zien. Tja, dat vind ik dan aan hun liggen. Ondanks dat blijf ik wel kijken wanneer we zo nu en dan heen kunnen gaan, want het zijn toch ook zijn opa en oma. Helemaal maar afkappen vind ik dan zo onvolwassen. Eens per maand zal het wel zijn.

15. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind sowieso dat mensen vaak zemelen van: "Ik spreek je nooit meer" of "Ik zie je nooit meer"

Nee, je hebt mijn nummer en adres ook toch? Doei!

16. p1982

p1982 Niet meer actief

we hebben hier redelijk volle agenda's zitten beide in diverse commisies met overleg etc en ja als je dan op het laatst komt dan is het vaak nee jammer dan

en wil soms ook wel een weekend als gezin en dan ook nee zeggen

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoezo gezeur? Dat is interesse! Wees blij dat ze jullie willen zien. En ze zéggen vaak 'de kinderen', maar meestal betekent dat ook dat ze jullie ook wel graag willen zien.

18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin. Zij kunnen toch ook eens keer jullie kant in komen. ( Als dat gaat uiteraard)
    Zoals hier al meerdere keren is gezegd, moet wel van 2 kanten komen vind ik. Jullie hebben het druk met werken, huishouden etc. En daarnaast zijn jullie afhankelijk van jullie kids. Jou ouders en/of schoonouders zullen dan ook moeten snappen dat jullie het ook fijn vinden om thuis te zijn en dat jullie ook niet altijd in staat zijn om naar hun te komen.

Mijn ouders hebben een aantal maanden geleden de keus gemaakt om vanuit Brabant definitief naar Zuid-Limburg te verhuizen. Ik was op dat moment nog zwanger, en heb wel duidelijk gezegd dat wij niet van plan zijn om iedere maand naar Limburg te rijden.
    Gelukkig snappen mijn ouders dat heel goed, en zien ze ook in dat wij die keus niet hebben gemaakt dat zij in Limburg zijn gaan wonen.
    Nu komen ze zowat om de 2 weken naar Brabant om mij en mijn broertje op te zoeken. En wij gaan dan sowieso met feestdagen ook pasen aankomend weekend en verjaardagen die kant op.
    En zo hoort het vind ik.

19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik zie dat het hier ook om de schoonouders gaat.

Dus nog even een aanvulling. ;)
    Gelukkig heb ik een hele goede band mee mijn schoonouders, en wonen ze hier 5 min rijden vandaan. Wij zien hen zeker 2 keer per week, soms zelfs meer. Maar dat komt mede doordat mijn vriend s'avonds nog werkt bij mijn schoonouders, wij onze vrienden en (schoon)zusje en gezin in dat dorp hebben wonen, en ik zelfs in dat dorp tennis. Ook is mijn vriend heel familiair aangelegd, en vindt het dus gezellig om daar een bakkie of borreltje te doen. En ik ga gezellig mee met onze dochter.
    Dus is sowieso een heel ander verhaal. Niet echt vergelijkbaar

20. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik vind het wel lang. Maar wij zien familie dan ook (meerdere malen) wekelijks. Overigens vind ik het heel raar dat er van jullie wordt verwacht dat jullie komen. Ze kunnen toch ook naar jullie toe komen..

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je tijd voor je gezin wil. Wij hebben dat ook wel eens en daar wordt nooit raar over gedaan. Er wordt ook niet verwacht dat we komen.

Deel Deze Pagina