Onnodig testen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Enise, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey dames,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en ik merk dat er heel veel dames zijn die heel vaak onnodig testen.. Ik vind dat een beetje zonde van het geld :oops:

Of denken jullie daar anders over?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

het is toch de dag nadat je NOD is testen?

3. @Seker ik vind t ook wel duur je maar als je echt zo graag een kindje wil kan ik het wel begrijpen!

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    xanado83 ik sluit me helemaal bij jou aan!

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @roxyrox9

Dat klopt. Ik ben bijvoorbeeld 2 x op mijn NOD ongesteld geworden. In de middaguren. Ik had die dag in de ochtend kunnen testen, maar dan was het negatief geweest. Ik had dan zeg maar beter kunnen wachten en had ik mijn test niet hoeven te gebruiken..

@xanado83

Dat weet ik ook.. Iedereen op dit forum wilt dat graag.. Maar soms duurt het langer om zwanger te raken, maar als je dan elke keer te vroeg gaat testen, dan ben je heel wat kwijt.

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik snap jou ook wel sekser. ik wacht meestal ook wel even af maar gisteren bv heb ik ook een test gedaan terwijl ik nog 3 dagen te gaan heb voor ik mijn NOD krijg. ik wilde gewoon graag weten of ik zwanger ben ja of nee...en het was trouwens een zeer vage test dus ik weet nog niet waar ik aan toe ben. liefs kikkert

7. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Tja, je hebt helemaal gelijk dat het veel geld kost als je telkens te vroeg test...
    Toch kan ik het ook wel begrijpen... Als je testen hebt liggen die 3 dg. voor de NOD al bruikbaar zijn dan liggen ze je toch wel erg aan te grijnzen ;) , tenminste dat heb ik. Maar ik heb me nu ook voorgenomen om toch echt geduld (want dat is het eigenlijk: GEDULD) te hebben tot de dag na m'n NOD (en dan neem ik m'n NOD zo 'ruim' mogelijk).
    Aan de andere kant zullen er ook meiden zijn die het geld geen probleem vinden en liever wat eerder zekerheid hebben. Ook wat voor te zeggen. Het is gewoon heel persoonlijk allemaal.

8. ProudMum

wil nu niet mensen gaan aanvallen, maar voor dat geld kan je weer spulletjes voor je kindje kopen.

ik kan ook heel goed begrijpen dat mensen niet zo lang in de spanning willen zitten, terecht ook dat die dan gaan testen. maar vind het <nu nog, daar kom ik denk ik wel nog op terug> zo zonde van het geld

9. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Tja, ik scheef het al hierboven, dat scheelt erg per persoon. Als je twee goede inkomens hebt, dan schelen die paar testen je niks in je portemonnee. Die spulletjes voor je kleintje komen er dan toch wel. Dus: het lijkt me gewoon heel persoonlijk. Iedereen doet waar 'ie zich lekker bij voelt!

10. ProudMum

jiska, je hebt helemaal gelijk!

11. Zeker de test van de site hier zijn niet zo duur.. en het is zo moeilijk om geduldig af te wachten als die NOD weer eraan komt! Het is dan zo verleidelijk om er zo'n testje bij te pakken....

Groetjes Jelske

12. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik vind inderdaad ook dat het zonde van het geld is! Test zelf pas 2 dagen na NOD als het nodig mocht zijn.
    En ook al kan ik het geld missen voor een paar extra testen, je zit ook vaak met onzekerheid als je voor NOD test. Is ie negatief, heb je een baaldag terwijl je misschien nog niet genoeg HCG aanmaakt.
    Is ie postief, ben je in de 7e hemel, maar het komt vaak genoeg voor als je voor je NOD positief test je dan uiteindelijk nog ongesteld wordt.
    Of je hebt een vage test... Dan zit je alleen maar in onzekerheid.

13. Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet duur (nog geen 2 euro per test) en ja wat vind je onzinnig, ik heb getest 4 dagen voor mijn NOD en die was positief, DAARNA ben ik een duurdere digitale test gaan kopen om het te checken..

Ik kan me juist niet voorstellen dat er mensen zijn die kunnen wachten zolang....dat geduld heb ik niet hoor :p

enneh die 2 euro heb je een paar leuke sokken voor of je nu een extra biertje/wijntje/cola neemt met stappen of avondje weg of de test neemt, dat maakt echt geen bal uit lijkt mij. Ik denk als je die testen al duur vind dat je voor een nare verassing komt te staan met alle babyspullen die zijn pas duur :)

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn testjes zijn iets van 1,67 geloof ik, dat gaat niet van een babybudget af of zo. dan maar een pakje koekjes minder. ik drink nu ook minder koffie, om alvast te wennen voor als ik eventueel zwanger mocht worden, dus daarmee 'spaar ik het uit', dat kan ik dan weer besteden aan de testjes ;)

ik weet me meestal tot na mijn nod te bedwingen, maar soms is de nieuwsgierigheid/drang/wens te groot :D

15. Niet meer actief

ik vind uit eten gaan ook zonde van het geld, maar we doen t toch omdat het zo leuk is haha, en testen is ook leuk :D

16. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Huh hoe komen jullie aan die goedkope testen dan?
    De goedkoopste die ik zag liggen was rond de 5/6 euro. :(: :confused:
    ( etos )

17. parel

parel Actief lid

11 mrt 2007
    105
    0
    0
    Wat een onzintopic dit zeg!
    Ik eet er echt geen boterham minder om hoor, ik heb gisteren op NOD nega getest, maar nog steeds niet ongi..

Ik denk ook dat ieder het lekker zelf moet weten.
    Wij zijn ook twee verdieners, en heb er echt wel wat voor over om de onzekerheid weg te nemen. Goed, nu weet ik nog niks, maar toch..
    Er zijn wel meer dingen zonde van het geld: uitgaan en megadure drankjes nemen? 20 paar schoenen in de kast? Noem maar op!
    En als je testen ten koste gaan van je baby, dan denk ik dat je beter nog kan wachten en eerst een beter inkomen genereren of gaan sparen, want dan is er toch iets mis denk ik...

18. parel

parel Actief lid

11 mrt 2007
    105
    0
    0
    Paint, je kan testen via internet bestellen, bijvoorbeeld via deze site. Die zijn goedkoper dan in de winkel.

Groetjes!
    Parel

19. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Je kan het zo duur maken als jij zelf wilt !
    De etos en kruidvat testen vind ik echt mee vallen qua prijs.

Maar inderdaad, is het negatief en je bent daarna ongesteld, vind ik persoonlijk dat het een keus is die JIJ maakt... je weet dat het kan gebeuren dus je koopt dan ook een test.

Ik kon voordat ik Jelle kreeg niet wachten. Was eens over tijd, heb veel aan testen uit gegeven en daar heb ik nooit spijt van gehad. Qua financieel zaten we niet zo best, maar toch, ik wilde weten waar ik aan toe was.

Dus ja, keuzes maak jij ... het kan zonde van je geld zijn, maar je kan net zo goed zoals iemand hier zegt van dat prijs ook gaan drinken etc. Kun je net zo goed ook thuis doen, ben je weer goedkoper.

En ja, je kan idd goedkoper testen kopen tegenwoordig, heb het nooit gedaan, maar ga het nu weleens proberen.

20. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is natuurlijk iets wat iedereen zelf moet weten. Tis maar een 'mening' vanuit mijn kant :)

Deel Deze Pagina