'Dat heeft mijn broer goed gemaakt..' Pardon?!

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Heel eerlijk, het zijn niet erge voorbeelden maar ik vind het ook raar.

Als er hier word gesproken is het altijd mama of papa heeft dat gedaan, nooit mijn zus of mijn dochter of naam als het om de ouders gaat..

2. ik kan nog wel meer voorbeelden noemen, maar ik hoef niet persé te horen dat ik gelijk heb ;) Ik vind het gewoon jammer dat het zo gaat. Met mijn eigen zus heb ik een heel goede band en ook met haar vriend kan ik het heel goed vinden.

Ik had gehoopt dat het allemaal nog bij zou trekken en dat ik dan met zijn zus ook leuk contact zou hebben… En soms lijkt het ook beter te gaan, maar dan opeens komen er weer dit soort opmerkingen en dan blijkt dat het toch niet ok zit.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    ohh zij zou aan mij echt de verkeerde hebben... keer een goede opmerking op het juiste moment maken dan is ze zo stil.
    en anders een keer op de man af vragen of ze wat tegen je heeft dat ze jou niet mee wil hebben?

ik kan niet tegen dat achterbakse gedoe, ik heb geleerd toen ik een jaar of 5 was om dingen met de juiste persoon uit te spreken ipv zo'n rot opmerkingen maken die een ander juist heel erg kunnen kwetsen.

dus kom op, verzamel je moet en gooi t eruit!, je zult zien, lucht op:D

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat is nou het probleem? Dat heeft hij toch ook goed gedaan?

Niet druk om maken!!

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

Gooi het het een keer uit!
    Voor jezelf opkomen hup!

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als je zo'n hekel aan haar hebt waarom is ze dan bij jou thuis terwijl je man er niet is?

7. #27 bolkje, 31 jan 2014
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
    Omdat ze treinkaartjes met korting hadden die alleen doordeweeks geldig waren en mijn schoonmoeder wilde dan persé langskomen. Heb mijn man nog gesmeekt om ook vrij te nemen, maar dat lukte niet, helaas.

Maar we hebben al afgesproken dat we dit niet meer op deze manier gaan doen.

(En even voor de duidelijkheid: ik heb geen hekel aan haar!! Ik vind haar houding tegenover mij en trouwens ook enigszins tegenover haar broer en neefje gewoon niet prettig. )

8. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga zo vaak alleen met m'n zus iets leuks doen, nog nooit iets kwaads in gezien eigenlijk. Verder zie ik ook niet echt kwaad in de opmerkingen die ze gemaakt heeft.

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Tja, ik zou het ook niet leuk vinden als de zus van mijn man alleen maar aandacht had voor mijn man.
    "Zo broer, dat heb je goed gemaakt!" Ja dat hebben WE samen heel goed gedaan, vind je niet?
    Volgens mij is er ook een eitje nodig en, wat niet kan ontbreken, de bevalling!!

En ik heb juist helemaal geen slechte verstandshouding met schoonzusje!
    Adem in, adem uit en probeer! het te negeren.

10. Ja, misschien irriteert dat me nog het meeste… Het feit dat ik 9 maanden zwanger ben geweest én de bevalling heb gedaan wordt gewoon aan voorbij gegaan… :$

En het was niet als een grapje bedoelt. Tobias vond het ook niet om te lachen :p

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik begrijp wel dat zo iemand 'onder je huid' gaat zitten. Je gaat er dan ook steeds meer op letten. Waarschijnlijk mag ze je idd niet en dan krijg je dat soort opmerkingen waarvan je dan net niks over kan zeggen ( irritant!,) maar waarvan je voelt dat ze niet helemaal voor de grap zijn bedoeld.
    Zou het dan toch eens erover hebben, of lekker negeren die handel.

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    bweik erg herkenbaar!na een tijdje werd ik het verafgoden van mijn schoonfamilie naar mijn (inmiddels ex-)man toe zo beu dat ik een hekel begon te krijgen aan mijn man,terwijl hij het niet was die zo deed.al vond ik wel dat hij af en toe even een opmerking mocht maken ter mijn verdediging :x
    toen we gingen scheiden na véél miserie en ontrouw van de negel zijn kant was het me dan ook snel duidelijk dat ik van hen geen enkele steun moest verwachten,integendeel....
    erg verdrietig

13. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    negel=engel...

14. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Herken ik heeeel erg! Ik heb ook niet zn goede band met sz en sv. Probeer het niet aan te trekken... Echt heel moeilijk. Maar hun boeit het toch al niet, en jij ergert je eraan.

Mijn sv heeft mij niet eens gefeliciteerd, en zei ook tegen mijn man.. Nou dat heb je goed gedaan ( bij het zien van de eerste echo). Waarop mijn man zei, nou als ik dat gemaakt heb is er iets niet goed hoor;) Ik heb er plezier aan beleefd en ...... doet al het werk.

of mn sz die mijn sv 'opa' kadootjes geeft... uit ons kind zijn naam;)
    Ze ziet erg tegen op tegen de bevalling, want hoe zwaar is dat wel niet voor haar..:D

Tegenwoordig lach ik er maar om. Dat heeft wel zn 4jaar tijd gekost hoor.

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

IK vind dat je je echt ontzettend aanstelt.

16. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik vind niet dat je je aanstelt hoor.
    I kan het me zelfs heel goed voorstellen (al is de band met mijn zusjes en zwagers goed, en vl is enigst kind)

Maar van mij kreeg ze zeker een opmerking in de trant van ja, heel hard werken hoor die 10 minuten!! En ik had gewoon geweigerd dat ze doordeweeks zouden komen.
    Dat van die cadeautjes vind ik wel raar, want ze wist dat haar broer er niet zou zijn!!
    En dat van dat eten vind ik ronduit onbeschoft.

Dat mensen zeggen dat je nog last hebt van je hormonen snap ik ook heus wel, maar zulk gedrag is toch niet normaal.

Ik kan heel slecht tegen zulke steken onder de gordel!!

En trouwens, zo een opmerking is heel anders als je broer erbij is, maar hij is er helemaal niet!!

17. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik kan het me helaas ook voorstellen, schoonzus hier heeft me nooit gefeliciteerd met de zwangerschap, ze feliciteerde mijn man en liep me straal voorbij. Zelfde met ons geregistreerd partnerschap, feliciteerde hem en loopt mij voorbij.
    En dat is het topje van wat ze allemaal al heeft gedaan, steeds van die kinderachtige dingen, maar die wel echt steken.
    Dus als ZIJ zoiets zou zeggen zou het hier ook echt niet als grapje opgevat worden.
    Dus ik snap je hoor!

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #38 Skyscrapper, 31 jan 2014
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
    Ik denk dat je je zo aan haar irriteert dat je op alle slakken zout legt en het veel te persoonlijk naar jou toe gericht maakt.

Ik zie niks kwaads in die opmerking van je sz. Als ze bij alles wat ze zegt met ieders gevoelens rekening moet houden dan had ze net zo goed kunnen zeggen: goh, dat hebben mijn broer en zijn vrouw goed gedaan, maar ook de oma's en opa's die jouw papa en mama gemaakt hebben en natuurlijk ook de verloskundige die jou geboren heeft laten worden.

Die zin zou oneindig lang worden als iedereen genoemd moet worden.

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als je iemand niet zo mag kun je altijd wel een hamer zoeken om mee te slaan, maar dit gaat echt nergens over.

20. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Het zijn waarschijnlijk alle opstapelingen van, (hier was dat wel zo)
    Dan gaan je de kleinste dingen irriteren.

Deel Deze Pagina