Goedemorgen dames, Afgelopen weekend zijn mijn partner en ik naar Antwerpen geweest. Helaas is de laatste dag onze tablet uit de koffer gestolen toen we 2 uurtjes weg waren. Ze zijn met een sleutel op onze kamer gekomen, hebben koffer opengemaakt alles eruit gehaald en later alles er weer netjes ingedaan :x. Beklag gedaan bij hotel, maar niet eens een excuus of gevoel van medeleven. Wij hebben ook niet het idee dat er ook maar iets mee gedaan gaat worden. Dus dit gaat vaker gebeuren als ze niet al bij iedereen op de kamer snuffelen. Wij willen dus een klacht indienen, maar hebben geen idee waar. De vhv-hotels zijn emailbox zit vol, dus daar lukt het niet. Het gaat dus niet om, had het maar in de kluis gelegt. Tja hadden we moeten doen, maar onderin de koffer en niet rondlopen met de tab leek ons voldoende. Nee wij willen dat er iets mee gedaan gaat worden, zodat het verder voorkomen gaat worden. Wij hebben namelijk niet de illusie dat het hotel zijn personeel gaat aanspreken. Want dat het personeel, of in opdracht van personeel, moet zijn geweest stelde hun ook al vast. Wie weet dus waar wij deze klacht neer kunnen leggen??
Stomme vraag misschien, maar heb je al gewoon aangifte gedaan bij de politie? Lijkt mij dat als die vaker aangiftes binnenkrijgen over diefstal bij dit hotel dat ze dan actie ondernemen?
Wij hebben inderdaad aangifte gedaan, maar ze konden nu niets doen. Als er meer aangiftes komen dan kunnen ze iets. Het is wel geregistreerd als zwaar vergrijp, omdat er een sleutel is gebruikt. Achteraf was de reactie van hotel wel vreemd, alsof het idd wel vaker is gebeurd. Ze stamelde wat en verder kregen we de nota bij het uitchecken en dat was het. Hadden we de kluis maar moeten gebruiken en zelfs dan konden ze niets doen. Wat maakt die kluis dan uit? Alsof de laptops van al die zakenmensen er wel in passen. Het is wel een 4sterren hotel dus dan verwacht je minimaal een excuus.
Balen hoor. Ik zou gewoon een hele slechte review op booking.com (in het Engels!) achterlaten, slechte p.r. tref je ze het hardste mee!
Ik zou per post je klachtenbrief versturen en dan het liefst aan de directeur ofzo. Als er meerdere hotels zijn dan zou ik uitzoeken wie daar de directeur van is en die ook een brief sturen. Ik heb 20 jaar in een hotel gewerkt maar zoiets als dit heb ik nooit meegemaakt. Het is mezelf wel overkomen trouwens in Indonesie, daar had ik mijn euro's in een mapje onderin mijn backpack zitten en daar zijn ze uitgejat. Gelukkig was het niet zo heel veel (25 ofzo) maar toch..
Heb net idd een klachtenbrief per post naar de organisatie gedaan. Mocht ik niets horen, kan ik idd de directeur nog opsporen. Ik denk dat ik het nog het ergste vind, dat ze in mijn spullen zijn geweest. Alles weer netjes hebben teruggelegd. En tja dat er dus een sleutel is gebruikt. Het zal toch gebeuren dat ze 's nachts naast je bed staan. Brrr moet er niet aan denken.
Tja, pech gehad. Dit zal de politie ook wel zeggen, in Belgie mag je al gewoon blij zijn dat je zelf nog maar een aangifte mag doen. Zou er niet teveel van verwachten (mss dat het boven water komt als ze een of andere bende oprollen, maar daar zou ik niet al te erg op hopen). Ook qua schadevergoeding heb je pech: zal alleen maar betaald worden als je het in een kluis had gestoken. Boze klantenbrief: in belgie zijn we niet zo assertief of klantgericht als in Nederland. Dus zal ook wel niet veel uithalen. Mocht dit een belg overkomen dan doet hij het volgende: haalt zijn schouders op, denkt mss enige scheldwoorden, koopt een nieuwe en neemt zijn dure spullen nooit meer mee tenzij hij ze 100% zeker in een kluis kan stoppen. Wel zal hij iedereen afraden om naar dat hotel te gaanWeinig belgen zouden hiervoor aangifte doen bij de politie of schadevergoeding vragen bij het hotel en nog minder zouden een klachtenbrief schrijven. Wil niet bot of onbeschoft of zo overkomen, maar zo gaat het hier nu eenmaal.
Dat verklaard een hoop, kon me al niet voorstellen dat er nooit eerder was gebeurd. Aangifte doen was trouwens geen probleem. We werden snel en netjes geholpen. De recencies heb ik ook al geschreven, dus dat doen wij hier ook Ik ben dan nog wel netjes geweest, want voor de rest is het een prima hotel. Je moet er alleen rekening meehouden dat er door je spullen gesnuffeld wordt en er iemand ineens op je kamer kan staan. Schijnbaar vinden ze dat daar heel normaal.
Zie je : groot verschil tss belgen en nederlanders. In ieder geval: good luck en hopelijk een nieuwe tegen een goed prijsje.
Als je aangifte hebt gedaan, dan kan je het proberen op te geven bij je reisverzekering. Wij zijn eens onze Tom tom kwijt geweest op vakantie (gestolen of verloren) en wij kregen niks omdat er geen aangifte hadden gedaan, anders wel. Of heb je geen reisverzekering?
Ik was van plan hetzelfde te vragen, je kan dit declareren bij je reisverzekering, mocht je deze hebben. Ik ben bang dat je via het hotel niets terug zal krijgen. Ze gooien het dan op: je had je waardevolle spullen in een kluisje moeten doen.
Ik wou al zeggen. Ik ken toch ook wel wat Belgen die in staat zijn na zoiets de lobby te verbouwen zoals iemand al schreef.