Hoi Dames, Ik heb afgelopen weekend een wit shirt aangetrokken onder een tuniekje en toen ik de dag erna de was wilde doen zag ik dat de okselplekken geel waren! Nu heb ik de witte was gewassen met een schep Vanish wit erbij maar de vlekken zitten er nog steeds. Erg vervelend en hoop graag tips te krijgen van jullie, of krij ik deze er niet meer uit en kan ik hem weggooien? Alvast bedankt dames! Groetjes Zonstraal
Een nacht laten weken in de Vanish Wit kan nog wel eens helpen. Een nachtje in chloorwater doet ook wonderen. Wel daarna goed uitspoelen en met alleen witte was in de machine.
je hebt ook een spuitvariant van vanish en die gebruik ik altijd voor de witte t-shirts van mn man.... spul erop spuiten, gewoon in de machine en schoon...
Ik heb ook wel eens gehoord dat het er in een emmer water met vaatwastablet uit gaat.. Zelf nooit geprobeerd overigens.
Dasty van de wibra erop spuiten. En dan in de was. Of in de wasmachine. Ik heb een speciaal bleekwaterbakje.
Ik spuit om de 5 dagen Syneo5 onder mijn oksels. Dit sluit de porien onder mijn oksels af en daardoor zweet ik daar niet meer. (je hebt dan in principe geen deo meer nodig) Ideaal voor in de zomer en voor het dragen van witte shirts. (ik gebruik overigens nog wel deo, omdat ik het lekker vind ruiken)
Bedankt voor de reactie dames! Vaatwastablet: Die tip had ik van mijn zus en heeft niet geholpen. Ik heb er juist blauwe vlekken op mijn shiert van gekregen. Baalde enorm!
Die syneo5 (en soortgelijke producten) gebruik ik een heel enkele keer wel eens als ik de dag erna een feestje heb of een iets anders 'bijzonders' waarbij ik gewoon echt zeker wil weten dat ik geen natte plekken oksels krijg. Werkt goed hoor! Alleen zou ik het niet structureel durven gebruiken hoor. Je 'hoort' daar toch eigenlijk te zweten, is mijn gevoel. Ik zou dat niet langdurig willen blokkeren.
azijn!!!!!! Heel simpel, goed nat deppen , een tijdje laten deppen en dan gewoon wassen. Voor mij is dit echt de oplossing geweest. Zweetlucht gaat er ook door uit
Nu je het zegt. Sinds mijn man dat spul gebruikt, nooit meer gele vlekken in zijn witte shirts. Sterker nog hij hoeft geen t-shirt meer aan te trekken. Scheelt mij weer was.
steradent , 2 tabeletten in een emmer water oplossen. Shirt er een nacht in en daarna wassen zoals gewoonlijk.
Azijn ga ik ook eens proberen Mijn man gebruikt ook syneo maar vaak niet op tijd zeg maar, maar om de 7 dagen.. Dus dan zit er toch weer een vlek in.
gewoon wassen en dan in de zon leggen. De zon schijnt weer en bleekt de boel ook lekker! Gratis en voor niets.
Azijn ga ik ook proberen! De zon??? Nog nooit van gehoord haha hij schijn nu in de tuin toch maar even proberen dan!
Als het gele vlekken zijn van deodorant (Rexona vlekt heel erg in kleding) dan kun je het vergeten. Dat krijg je er niet meer uit. Welke kleur had het tuniekje? Heeft die afgelaten? Dan moet het er wel uit te krijgen zijn.