Dat is nou nog eens handig !

Discussion in 'Baby en dreumes' started by WenT, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    speenkoord heb ik er twee van.. in de maxicosi, doe ik dan om de speen als we weggaan. als ik het vergeet heb ik een reserve in mn tas.. evenals de speen..

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Tip van mijn kraamhulp:

Toen ik alleen met Finn wilde douchen toen mijn man er niet zou zijn.
    (alleen als ze nog erg klein zijn) Zet het babybadje op de staandaard bij je douche met een handdoek erin en een badcape.
    Leg je kindje erin.
    Ga zelf even douchen...jezelf snel wassen enzo;.
    Pak je kindje en even heeeeeeeeerlijk met hem/haar douchen
    Dan leg je je kindje heerlijk warm in de badcape (op de grote handdoek...lekker zacht dus)
    Droog je zelf af en kleed jezelf aan..en nu heb je alle tijd voor je kindje!

Vond dit echt een super tip!

Verder hebben wij al heel snel het badje in de badcel gezet...scheelde niet alleen emmer zeulen maar ook dweilen ;)

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Soep met een kind eten is niet ideaal, maar nu de tip, geef er een rietje bij, dat gaat heel gemakkelijk, en bijkomend voordeel: onze zoon eet 's avonds niet, maar door met het rietje in de soep bellen te blazen(erg grappig)nam hij ieder keer per ongeluk een teug en had hij een halve beker op, wij blij

4. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Heeee, dat lijkt me inderdaad heel handig als ik alleen thuis ben en even met haar wil douchen. Nu zet ik het badje altijd in de douchebak, maar is het alsnog lastig uitstappen om een handdoek te pakken en haar op te tillen en in de handdoek te wikkelen, zonder dat die nat wordt enzo...

Ha ! Geweldig !
    Onze dochter eet alleen potjes zonder stukjes... maar soep is een goede manier om eens aan andere voeding te beginnen. De tip met het rietje gaan we zeker (vanavond nog) proberen met de groentensoep :p

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    O die is goed. Onze zoon eet alles, behalve groente. Ik maak er gewoon soep van!! Rietje begint hij al aardig te snappen (dankzij Fruit to go, misschien ook een tip, soort knijpfruit maar dan meer voor minder zeg maar ;))

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Mijn tip: gebruik bij het voorzitje (van Bobike, met die blokjes waarmee het vast zit) op de fiets in plaats van het pennetje een hangslotje. Met het pennetje kan iedereen zó je zitje/schermpje van je fiets tillen en met het hangslotje zit het vast. Goed, ik denk niet dat het nou zo gauw zou gebeuren, maar ik vind het zelf een kleine moeite om een hangslotje te gebruiken in plaats van het pennetje.

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Waar haal je die slotjes?? Ik ben dus echt al een hele tijd op zoek naar zo'n slotje, maar kan ze nergens vinden.

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Die hebben ze echt overal! Hema, Action, alle doe-het-zelf-zaken.. Bedoelen we wel dezelfde slotjes? Ik bedoel gewoon zo'n klein hangslotje. Zeg maar de iets grotere versie van een dagboekslotje ;)

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Kunnen die wel door het gaatje? Want hier is dat echt een heeeel dun klein gaatje wat er in zit... Hebben ze wel zulke kleine slotjes?

Julia is in Duitsland geboren, dus nog even wat tips van over de grens:
    - Zulke doeken om af te drogen: Mullwindeln online kaufen- baby-walz - Alles Gute für mein Baby Die zijn nog dunner dan hydrofiele luiers en ik gebruik ze nog steeds om heel zachtjes de droge huid van mijn dochter mee af te deppen. Ideaal!
    - Bij de eerste poep of later ook bijna poep die moeilijk van de billetjes af wil: baby olie! In DE gebruiken ze weinig billendoekjes maar meer gewoon een stoffen doekje natmaken en dan babyolie er op. Werkt zeker voor die hardnekkige poep echt ideaal. Verder natuurlijk niet handig, vanwege de hoeveelheid was die je dan krijgt, maar je kunt ook gewoon een beetje babyolie op een billendoekje doen!
    - Talkpoeder (niet stuiven maar heel voorzichtig er op "smeren") op het navelstompje doen. Het droogt dan beter en sneller, en hier viel het er al na 3 dagen af!

Verder ook een vet compliment aan het forum, want ik kon (en kan) hier altijd met vragen terecht als ik er over de grens niet helemaal uit kwam!!

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ja die kleine slotjes kunnen door het gaatje van het blokje van het fietszitje!

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    of eh, ik bedoel, door het gaatje van het pennetje van het fietszitje.. en dat pennetje gaat door het blokje..

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    tip van schort met mouwen SUPER! Wij hebben ze ook (Ikea) en ik kan echt niet meer zonder. Vooral handig met van die Start Koekjes van Bambix, dat maakt me toch een bende!

slotje op fietszitje/scherm, ook super! Hier zit het schermpje met dikke draad vast dat je met de hand niet los kan krijgen, zo sterk dat je er echt een tang voor nodig heb. En zitje zit wel gewoon met pen, zitje zit nooit op de fiets als kleine niet mee is. En anders maar hopen dat hij niet gejat wordt

13. Juttel

Juttel Actief lid

Apr 29, 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Voor poepvlekken in rompers en andere kleding, smeer de vlek in met Ossegalzeep voor je het in de wasmachine stopt. Ook oude vlekken gaan er uit!

14. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    op hoeveel graden was jij dan, want zelf dat werkt niet bij mij:x. zoveel mooie dure kleding al weg kunnen gooien daardoor.

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    als het rompertje er echt helemaal onderzit en L. dus ook;) knip ik de romper stuk:D geen zin in dat geklieder tot hij het in zn haren heeft zitten :) maar goed, ik haal de rompers bij de zeeman weg voor 2.00 per stuk (en heb íets teveel rompers:)) en aangezien het hier bijna nooit voorkomt ga ik niet lopen aanklooien..

16. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ik krijg idd de poep er ook niet uit, en worteltjes krijg ik niet uit zijn slabbertjes. :(

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Terra, en eigelijk voor iedereen:

Smerige vlekken die je er niet tot moeilijk uit krijgt?
    Wibra heeft echt wonder spul! Het is een ontvetter en zit in zo'n spuitfles. Geel spul is het. Heel goedkoop en t werkt hier met werkelijk ALLES!! tot nu toe nog geen shirtje of slabbetje gehad waar de vlekken er niet uit gingen.

18. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    en het heet?.... :D

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007